پایگاه خبری خانه فوتبال:

قبل از هرچیز در خصوص فیزیوتراپی باید توضیحاتی به شما داده شود که فیزیوتراپی یکی از رشته های توانبخشی می باشد که جزِء علوم پزشکی بوده و در ساختار نظام سلامت نقش بسزایی دارد و به صورت کلی بیمارانی که از لحاظ عضلانی و اسکلتی و حتی مسایل اعصاب دچار مشکل و اختلال در عملکرد اندام و راه رفتن می شوند جز بیماران فیزیوتراپی هستند و حتی کودکان ،سالمندان ،زنان باردار و بیماران تنفسی را شامل می شود.

فیزیوتراپی قادر به درمان چه بیماری هایی است؟

فیزیوتراپی قادر است با استفاده ار مدالیته های درمانی اعم از الکتروتراپی ،سرماوگرما ومغناطسی وهمچنین تمرین درمانی و ورزش درمانی شرایط بیمار را بهبود ببخشد یکی دیگر از وظایف فیزیوتراپ ها راه اندازی بیماران دچار بستری وکهولت سن وبیماران بعد از جراحی هاکه برای این کار نیاز به وسایل کمکی نیز هست مثل واکر و عصا و…

بیماران می توانند خدمات فیزیوتراپی را هم در کلینیک و هم در منزل دریافت کنند که برای بیمارانی که توانایی حرکت دادن ندارند فیزیوتراپیست با آوردن تجهیزات به منزل تمامی خدمات را در منزل انجام می دهند که در این حالت دیگر شما نیازی ندارید که بخواهید مسافت های طولانی را جهت انجام کارهای درمانی به مراکز فیزیوتراپی مراجعه نمایید و روند درمان را می توانید در منزل تحت نظارت کارشناس فیزیوتراپی طی نمایید.

هزینه فیزیوتراپی چقدر است؟

هزینه فیزیوتراپی طبق تعرفه انجمن فیزیوتراپی مشخص شده و در چهار چوب انجمن قیمت داده خواهد شد که این قیمت شامل تعداد جلسات و دستگاهی که برای درمان انتخاب می شود خواهد شد.

باتوجه به تعرفه و قیمت های فعلی هر جلسه حدودا 300 هزار تومان می باشد که ممکن هست این عدد با المان هایی که گفته شد تغییر نماید.

ایجاد ارتباط صحیح برای ایجاد تسریع در روند درمان

یکی از مسائل مهم در فیزیوتراپی توانایی ارتباط گرفتن روحی و عاطفی با بیمارانی است که به هر علت دچار نقص وناتوانی شده اند وشاید نیاز دارند از لحاظ روحی نیز تقویت شوند.

از بیشترین بیمارانی که به فیزیوتراپی مراجعه می کنند می توان سکته مغزی ،جراحی ها و سالمندان را نام برد و یکی دیگر از کاندیدهای استفاده از خدمات فیزیوتراپی درجوانان آسیب های ورزشی می باشد که امروز شیوع پیدا کرده که با درمان مناسب با سرعت خیلی خوبی می توانند به میادین ورزشی بازگردند.البته این نکته مهم هستش که روند درمان بیماری باید به گونه ای باشد که تعداد جلساتی که نیاز هستش به درستی و به طور کامل طی شود که روند درمان ناقص نماند!

مدت زمان فیزیوتراپی چقدر هستش؟

در جلسات فیزیوتراپی زمان درمان را تعداد دستگاه ومدت زمان ورزش تعیین می کند که اصولا ما بین 45دقیقه تا یک ساعت می باشد.البته برای بیمارانی که دچار مشکلات حرکتی هستند یا دچار سکته مغزی شده اند این زمان به دلیل بالا بودن سن افراد تحت درمان ممکن هست قدری متفاوت باشدو زمان این کار تغییر کند که بنا به صلاحدید متخصص فیزیوتراپی مشخص می شود.

تعدا جلسات لازم برای انجام فیزیوتراپی چقدر می باشد؟

تعداد جلسات فیزیوتراپی بسته به نوع مشکل بیمار و دستورات پزشک معالج می تواند از ده جلسه تا جلسات بیشتر به طول بیانجامد.گاها مواردی هست که تا سی جلسه هم نیاز به درمان وجود داشته و همچنین باید در نظر داشت که معمولا بعد از طی شدن 10 جلسه با توجه به وضعیت بیمار تعداد جلسات بیشتر برای طی کردن درمان مشخص خواهد شد.

در نظر داشته باشید که فیزیوتراپی با یک روند باعث بهبودی می شود وتاثیر آن به صورت تک جلسه وناگهانی نمی تواند باشد ونیازمند صبوری بیمار وانجام همه دستورات تراپیست می باشد.کلا روال درمان ها فیزیوتراپی نیاز به صبوری و آگاهی لازم نسبت به این موضوع است مخصوصا برای افرادی که دچار سکته مغزی شده اند و دچار اختلالات و مشکلات حرکتی هستند.

فیزیوتراپی در منزل تحت پوشش بیمه قرار میگرد؟

به طور کل این مورد بستگی به نوع بیمه و خدماتی که بیمه تحت پوشش قرار می دهد می شود.گاها بیمه ها اصرار به این موضوع دارند که بیماران باید به مراکز درمانی مراجعه نمایند و از خدمات فیزیوتراپی در مراکز استفاده کنند که در این صورت بخش زیادی از این خدمات تحت پوشش بیمه قرار می گیرد ولی باید به این موضوع هم توجه شود که گاها افرادی هستند که به هر دلیلی قادر به مراجعه به این مراکز نیستند که باید از خدمات در منزل استفاده نمایند که در این صورت با توجه به تعهدات بیمه بخشی از هزینه ها بعد از اتمام دوره درمان به شخص بازگردانده می شود.

 

منبع مقاله وب سایت چطور

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: