پایگاه خبری خانه فوتبال:

تعمیرات یخچال ساید بای ساید

یخچال‌های امروزی بیشتر در غالب یخچال‌های ساید بای ساید می‌باشد که امروزه بیشترین طرف دارها را دارند و در برندهای متفاوت موجود است.

با توجه به پیشرفت‌هایی که بوده دارای بهترین کیفیت هستند ولی باز هم در اثر استفاده‌های مکرر و در اثر گذشت زمان احتمال دارد که مشکلاتی در زمینهٔ تعمیرات برای یخچال ساید بای ساید شما به وجود بیاید و نیازمند تکنسین‌های با تجربه بشوید تا با تعمیر ساید و یا تعویض قطعات صدمه دیده ایراد یخچال ساید بای ساید شما را برطرف کنند.

روشن بودن به طور دائم موتور یخچال ساید بای ساید

یکی از موارد متعددی که با آن افراد مصرف کننده روبرو خواهند بود همین روشن ماندن دائم موتور یخچال خواهد بود زیرا از عملکردهای یخچال این است که برای منجمد و یا خنک نگه داشتن مواد غذایی نیازی به روشن ماندن دائم موتور یخچال نخواهد بود.

گاهی با این موتور یکسره شدن موتور روبرو خواهید شد، این امر باعث فرسودگی و ایجاد سر و صداهای موتور می‌شود و همچنین هزینهٔ مصرف برق را بالا خواهد برد.

از متداول‌ترین علت این ایراد می‌تواند تجمع گرد و غبار در اطراف کویل های کندانسور ساید باشد که برای رفع این ایراد بهتر است که دستگاه یخچال را از برق بیرون آورده و کویل های پشت یخچال را تمیز کرد و اگر بعد از انجام دادن این کار باز هم با مشکل دائم کار کردن موتور روبرو بودید باید تنظیمات دما را بررسی کنید که در صورت برطرف نشدن باید با تعمیرکاران حرفه ای مشاوره انجام بدهید و با حضور در محل و عیب یابی کردن بتوانند مشکل را رفع بکنند.

نیاز یخچال ساید بای ساید به ریست یخ ساز

عملکرد دکمهٔ ریست یخ ساز در یخچال‌های ساید بای ساید بسیار مهم می‌باشد که نقش مهمی در امور یخچال دارد زیرا به انجام دادن ریست در یخچال می‌توانید بسیار از مشکل‌های متعدد را رفع کرد.

اگر با انجام دادن دکمهٔ ریست نتوانید رفع عیب کنید باید از کارشناسان تعمیرکار لوازم خانگی کمک بگیرید.

در برخی از اوقات با خوب کار نکردن یخ ساز یخچال روبرو می‌شوید یعنی در مواقعی که یخ ساز شما عملیات یخ سازی را انجام نمی‌دهید و یا مواقعی که در زمان تولید یخ سازی صداهای زیادی را تولید کرده که باید آن را رفع کرد.

6

چند نکته در امر نگهداری از یخچال ساید بای ساید

برای اینکه به طول عمر مفید یخچال ساید بای ساید خود بتوانید بیفزایید بهتر است که اقداماتی را در این زمینه انجام داده و توصیه‌های را اجرا کنید.

ظروف و مواد غذایی را طوری در درون یخچال خود قرار دهید که برای جا به جا شدن هوا فضای خالی باشد.

به طور مرتب لوله‌هایی که در قسمت پشت یخچال قرار دارد تمیز کنید.

با محلول آب گرم و جوش شیرین درون دستگاه یخچال ساید بای ساید خود را مورد شستشو قرار دهید.

به اندازهٔ ظرفیت یخچال مواد غذایی را در داخل آن جایگزین کنید.

در صورت مشاهده کردن پوسیدگی درب یخچال و بررسی آن را تعویض نمایید که هوای گرم به داخل یخچال راه پیدا نکند.

پروانه‌های فن را تمیز کنید.

در صورت مشاهدهٔ هرگونه ایراد در عملکرد دستگاه یخچال ساید بای ساید با افراد متخصص ارتباط برقرار نمایید.

دلیل ایجاد سرو صداهای زیاد در یخچال ساید بای ساید چیست؟

اگر در زمان کار کردن دستگاه یخچال ساید بای ساید خود متوجه صداهای زیادی شدید باد علت را بررسی کرد.

احتمال دارد که تولید صدا به خاطر کمپرسور باشد و در زمان شروع به کار کردن قطعهٔ کمپرسور و یا پایان کارش این صدا وجود دارد، گاز مبرد موجب جریان هوای سرد در داخل لوله‌ها شده و صدای زیادی را تولید می‌کند.

احتمال وجود نشتی آب و یا یخ زدن آن می‌تواند تولید صدا کند.

ممکن است که فن برای ایجاد تبادل هوای گرم و سرد این صداها را تولید کرده است.

بهتر است که برای رفع این ایراد پایه‌های کمپرسور را بررسی کرد و در غیر این صورت با تکنسین‌های تعمیرکار یخچال ساید بای ساید تماس بگیرید تا اقدامات لازم در جهت رفع این ایراد را انجام بدهند.

7

علت سرد نبودن هوای یخچال و انجام نشدن انجماد مواد غذایی

در مواقعی که دستگاه یخچال ساید بای ساید شما با این مشکل روبرو شده است و مواد غذایی درونش را به خوبی خنک نگه نمی دارد باید مواردی چون اتصال یخچال ساید بای ساید به برق را بررسی کرده، درجهٔ حرارت دستگاه را چک کرده، قرار گفتن دستگاه یخچال در معرض نور مستقیم و چک کردن فضای بین یخچال و دیواره‌های آن می‌تواند در پیدایش این ایراد نقش داشته باشد.

چگونه می‌توانید از نیازمند بودن به تعمیرکار یخچال در امان باشید؟

برای اینکه بتوانید از بروز مشکلات و ایجاد اختلالات در عملکرد دستگاه یخچال در امان باشید باید مواردی را مورد توجه قرار دهید و راه‌های مراقبت را بدانید.

برای این امر تمیز کردن فضای داخلی یخچال، اگر دستگاه یخچال شما برفک زد علت را بررسی نموده و برفک آن را تمیز کنید، تمیز و مرتب کردن کویل ها، تنظیم دمای مناسب برای دستگاه یخچال، عدم باز گذاشتن متداول درب یخچال در هنگام استفاده‌های زیاد، پر نگه داشتن فریزر و انجام تعویض به موقع فیلتر یخچال می‌تواند از بروز مشکلات جلوگیری کند.

یخچال های فریزر و ساید در انواع و حتی برندهای مختلفی است که حتی ممکن است برندهای خوب نیز خراب شود و اگر نیاز به تعمیر یخچال دوو و تعمیر یخچال سامسونگ و ال جی و... داشتید با مرکز تعمیر لوازم خانگی دکتر آچار در تماس باشید.

انجام سرویس‌های دوره ای یخچال ساید بای ساید

دستگاه یخچال ساید بای ساید هم مانند دیگر لوازم نیاز دارد که هر 6 ماه یک بار مورد بررسی قرار بگیرد و تمامی قطعات را مورد بررسی قرارداد که البته این کار توسط متخصصین حرفه ای صورت می‌گیرد که تعویض فیلترها را به موقع انجام داده و قطعات آسیب دیده را چک کرده و قبل از اینکه به قطعات دیگر صدمه ای وارد کند آن را تعویض و یا تعمیر می‌کنند و همهٔ اختلالات در عملکرد را چک کرده و پس از عیب یابی ایراد را در کمترین زمان ممکن رفع می‌کنند.

معیوب شدن قطعهٔ فن در دستگاه یخچال ساید بای ساید

هر زمان که قطعهٔ فن در دستگاه یخچال ساید بای ساید شما از کار بیفتد می‌تواند علت‌های متفاوتی داشته باشد. در دستگاه یخچال از چندین فن تشکیل شده است، فن کندانسور، فن قطعهٔ کمپرسور، فن تبخیر می‌باشد.

8

از کار افتادن فن یخچال ساید بای ساید

موارد متعددی در از کار افتادن فن یخچال نقش دارد مانند خراب شدن قطعهٔ برد و یا خراب شدن قطعات مختلف و تجمع گرد وغبار در اطراف پرده و موتور فن و وجود نوسانات برق دخیل است.

با از کار افتادن فن یخچال هوای داخلی یخچال را گرم خواهد کرد و این قطعه از قطعات اصلی در یخچال به شمار می‌آید که عواملی چون از کار افتادن قطعهٔ برد الکترونیکی، خراب شدن قطعهٔ کمپرسور، از کار افتادن قطعهٔ ترموستات، خراب شدن محافظ یخچال، نشتی گاز یخچال و یکسره شدن یخچال نقش دارد که باید توسط تکنسین‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

البته سوختن قطعهٔ فن در دستگاه یخچال ساید بای ساید می‌تواند به علت جابه جایی نامتناسب در زمان اثاث کشی و یا ضربه خوردن به دستگاه یخچال این مشکل نمایان شده باشد زیرا قطعهٔ فن در چندین سال متمادی می‌تواند بدون بروز مشکل کار بکند و عیب و نقصی در عملکردش نباشد.

خراب شدن فن کمپرسور احتمال دارد به خاطر سیم پیچی در کویل ها باشد که موظف به خنک کردن هوای یخچال بوده که در صورت خراب شدن سیم پیچی کویل ها فن کمپرسور صدمه دیده و به خوبی کار نمی‌کند که در انجام سرویس‌های دوره ای می‌توان از سالم بودن آن‌ها اطمینان پیدا کرد.

برای رفع عیب و عیب یابی شدن دستگاه یخچال ساید بای ساید بهتر است که متخصصین با تجربه و ماهر ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها کمک بگیرید.

منبع آموزش : drachar.com

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: