پایگاه خبری خانه فوتبال:

فوتبال از دسته ورزش‌هایی به حساب می‌آید که علاوه‌‎بر داشتن طرفدارهای روز افزون در سراسر جهان، زمینه رشد بسیاری برای فعالین در این رشته دارد.

بارها شنیده‌ایم که اگر فردی استعدادی در این زمینه ورزشی دارد؛ بهتر است که این استعداد در کودکی یا حداقل نوجوانی او شناخته می‌شود و با پرداختن به آن، در بزرگسالی و جوانی شکوفا شود. کشور ترکیه که همه ما آن را به خاطر جاذبه‌های گردشگری آن می‌شناسیم؛ در زمینه ورزش و به خصوص فوتبال نیز سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده است تا بتواند استعدادهای زیادی را شناسایی و پرورش دهد. در همین راستا، باشگاه‌های داخلی و حتی خارجی مطرح بسیاری اقدام به تاسیس مدارس فوتبال در ترکیه نموده‌اند.

اگر شما حس می‌کنید که فررند شما استعدادی در این زمینه دارد؛ باید هرچه زودتر به فکر یک مدرسه فوتبال فوق‌العاده برای او باشید. همان‌ط‌ور که خواندید؛ مدارس فوتبال در ترکیه می‌توانند انتخاب بسیار خوبی باشند که به رشد و پرورش هرچه بیشتر استعداد فرزند شما به صورت اصولی و علمی کمک خواهند کرد. در ادامه در مورد نحوه ثبت نام، شرایط، هزینه‌ها و به طورکلی مدارس فوتبال در ترکیه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

شرایط و نحوه ثبت نام در مدارس فوتبال ترکیه

اولین شرط ثبت نام در مدارس فوتبال در ترکیه، داشتن اقامت است!

این درست که می‌توان بدون ویزا به ترکیه سفر کرد اما بر ثبت نام در چنین مدارسی، فرزند شما باید اقامت این کشور را دارا باشد.

راه‌های بسیاری هستند که بتوان با آن اقامت گرفت؛ به‌عنوان مثال شما می‌توانید با خرید ملکی به ارزش ۲۵۰ هزار دلار و یا چندین ملک با مجموع ارزش ۲۵۰ هزار دلار، برای خود، همسر و فرزندان خود (زیر ۱۸ سال) نه تنها اقامت، بلکه شهروندی و پاسپورت این کشور را نیز دریافت کنید.

گرفتن اقامت از طریق روش‌های دیگری نظیر سرمایه گذاری، کار، تحصیل و ... نیز ممکن است که هرکدام شرایط و قوانین خاص خود را دارند.

در مقاله اقامت ترکیه و روش های اخذ کیملیک آن را توضبح دادیم.

از آن‌جایی که اولین شرط ثبت نام داشتن اقامت است؛ بهتر است که برای گرفتن اقامت به موفق‌ترین شیوه، از مشاوره‌های یک مجموعه معتبر و خوش‌نام همانند ترکیه هلپر استفاده کنید.

استعدادیابی در ترکیه، به صورت سالانه برگزار می‌شود و در این زمان‌ها که از سمت خود مدارس فوتبال ترکیه اعلام می‌شوند؛ دادن تست و سپس ثبت نام صورت می‌پذیرد.

توجه داشته باشید که در اکثر مدارس، ثبت نام بدون دادن تست امکان‌پذیر نیست.

فرزند شما باید با دادن تست‌های طراحی شده توسط مدرسه فوتبال و موفق شدن در آن‌ها، استعداد داشتن خود را ثابت کند.

مسأله مهم دیگر، گواهی پزشکی است. واقعیت این است که فوتبال همانند سایر ورزش‌ها، نیازمند قدرت بدنی بالا است و اگر فردی قصد فعالیت در این رشته را دارد؛ باید بدنی سالم داشته باشد تا در وهله اول از پس آن بر بیاید و در وهله دوم، مقابل هدف اصلی ورزش یعنی سلامتی، قرار نگیرد و به خود آسیب نرساند.

توجه داشته باشید که در اکثر مدارس فوتبال در ترکیه، تدرس از طریق زبان ترکی صورت می‌پذیرد.

گرچه هستند مدارس بین‌المللی که به زبان‌های اروپایی نظیر انگلیسی، آلمانی و فرانسوی نیز فوتبال را آموزش می‌دهند اما تسلط به زبان ترکی مسُله مهمی به حساب می‌آید چرا که در این صورت، تعداد باشگاه‌هایی که فرد در آن‌ها شانس قبولی دارد؛ بیشتر خواهد بود.

بنابراین در کنار آماده ساختن فرزند خود برای تست‌های ورزشی، برای افزایش تسلط او بر زبان ترکی و یا حداقل یکی از زبان‌های گفته شده نیز وقت بگذارید.

به طورکلی، سن شروع ثبت نام از ۴ سال به بالا است. در مدارس فوتبال در ترکیه معمولاً تبعیض جنسیتی وجود ندارد و فرزند دختر و یا پسر با استعداد شما، می‌تواند تحت آموزش عالی استعداد خود را پرورش دهد.

همچنین باید به فکر تحصیل فرزند خود در کنار فوتبال نیز باشید.

توصیه میکنیم مقاله تحصیل در ترکیه و هزینه های آن را مطالعه کنید.

6

هزینه مدارس فوتبال در ترکیه

هزینه مدارس فوتبال در ترکیه، بسته با باشگاه مورد نظر متفاوت خواهد بود. همچنین این هزینه، به نحوه برگزاری و ساعات کلاس‌ها نیز بستگی دارد.

به عنوان مثال برخی از باشگاه‌ها، به صورت دائمی فعالیت دارند و هیچ‌گاه تعطیلی ندارند در حالی که برخی، به صورت فصلی و یا خارج از زمان تحصیل (برگزاری کلاس‌ها در روز‌های شنبه و یکشنبه یعنی روز‌های آخر هفته در کشور ترکیه) فعالیت دارند.

کیفیت آموزش باشگاه، امکانات آن، معروفیت آن، تکنیک‌های آموزش، مربیان و... همه مواردی هستند که می‌توانند بر روی شهریه و هزینه‌های جانبی تأثیر بگذارند.

همان‌طور که گفته شد طول دوره‌های آموزشی نیز در کنار سایر موارد گفته شده؛ بر میزان هزینه‌‌ها تأثیر بسیاری دارد. به عنوان مثال شهریه ترمی یک باشگاه عادی با سطح آموزش معمولی، می‌تواند فقط در حد ۲۰۰ لیر باشد در حالی شهریه یک باشگاه حرفه‌ای با امکانات و سطح آموزش پیشرفته می‌تواند چیزی در حدود ۱۰ هزار تا ۵۰ هزار لیر به صورت سالانه باشد.

بنابراین نمی‌توان به صورت دقیق عنوان کرد که هزینه مدارس فوتبال در ترکیه چه قدر است؛ بهترین راه‌کار پی بردن به این مسأله، کسب اطلاعات در مورد باشگاه مورد نظر و مدارس آن است.

نکات مهم در خصوص انتخاب مدارس فوتبال در ترکیه

  • گواهی صلاحیت مدارس فوتبال

خوب است بدانید که در سال ۲۰۱۰ میلادی، طبق یکی از دستور‌العمل‌های منتشر شده از سمت فدراسیون فوتبال ترکیه، تمامی مدارس فوتبال، صرف‌نظر از فصلی یا دائمی بودن باید برای کلاس‌های خود گواهی صلاحیت اتخاذ کنند. این گواهی مدرکی قابل استناد است که صلاحیت مدرسه فوتبالی که قصد مراجعه به آن دارید را تأیید می‌کند. پس به هنگام ثبت نام، حتماً گواهی صلاحیت آن را به همراه صلاحیت مربیان چک کنید.

  • امنیت فضا

مدرسه فوتبال نیز همانند مدارس دیگر، محلی است که فرزند شما قرار است چندین ساعت را در آن صرف کند. بنابراین فضای آن بر روی شخصیت او تأثیر‌گذار خواهد بود. امنیت فضای مدارس فوتبال نیز مسأله مهمی است که باید به آن توجه ورزید. شما می‌توانید جهت کسب اطمینان از مناسب و امن بودن فضا، از فوتبال‌آموزان فعلی و یا قبلی مدرسه مورد نظر در این‌باره سؤال کنید.

  • وبسایت فدراسیون فوتبال ترکیه

وبسایت فدراسیون فوتبال ترکیه، مرجعی مطمئن است که می‌توانید در آن درباره صلاحیت و ویژگی‌های مدارس فوتبال تحقیق کنید و همچنین برنامه برگزاری کلاس‌ها مدارس و روند امور اداری را نیز در آن چک کنید. این وبسایت به آدرس اینترنتی www.TFF.org در دسترس قرار دارد.

معروف‌ترین مدارس فوتبال در ترکیه

در ادامه، با سه تا از معروف‌ترین و پیشرفته‌ترین مدارس فوتبال در ترکیه آشنا خواهید:

7

  • مدرسه فوتبال گالاتاسرای

یکی از مدارس فوتبال پیشرو و موفق در ترکیه، مدرسه فوتبال گالاتاسرای است.

این مدرسه چشم انداز خود به این رشته ورزشی را در سال ۲۰۱۳ تغییر داد و با به روز‌رسانی متد‌ها و شیوه‌های آموزشی، بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت. این مدرسه عنوان می‌کند که هدف آن تربیت فوتبالیست‌هایی است که به حریف‌ها و تماشگران خود احترام می گذارد.

در مدرسه فوتبال گالاتاسرای، شیوه‌های آموزشی بر اساس مطالعات و تحقیقات گسترده علمی و همچنین فناوری پیشرفته طراحی شده‌اند.

علاوه بر این‌که دارای ۳۲ مدرسه در کشور ترکیه است؛ در برخی از محل‌های متعلق به کشور‌های خارجی نظیر مسکو، باکو، عراق، ایران، بلژیک و آذربایجان نیز اقدام به تأسیس مدرسه فوتبال نموده است.

  • مدرسه فوتبال فنر باحچه

این مدرسه فوتبال را بیشتر به خاطر امکانات بالای آن که به سطح استاندارد‌های جهانی رسیده‌اند می‌شناسند.

علاوه بر پرورش فوتبالیست‌هایی در سطح تیم ملی، این مدرسه فوتبال در زمینه تربیت دروازه‌بان‌های قهار نیز تخصص قابل توجهی دارد. زمین‌های تمرین در این مدرسه به شدت مساعد و با کیفیت هستند؛ در کنار این ویژگی، داشتن مربیانی با تجربه که در خصوص این رشته ورزشی دارای دانش و علمی نیز هستند باعث شده است مدرسه فوتبال فنر باحچه رتبه بسیار خوبی کسب کند.

  • مدرسه فوتبال آلتای اسپور

این باشگاه فوتبال که اکثر مدارس آن واقع در شهر ازمیر هستند؛ یکی از مهم‌ترین باشگاه‌های پرورش تیم‌های پایه در کشور ترکیه به حساب می‌آید.

باشگاه فوتبال آلتای اسپور که سابقه آن به بیش از ۱۰۰ سال پیش بازمی‌گردد، موفق شد در سال ۲۰۱۳ به سوپر لیگ کشور ترکیه راه پیدا کند و امروزه در اکثر جدول‌های رده‌بندی، جایگاهی پیدا کند. این باشگاه عنوان می‌دارد که قصد دارد با تأسیس بیشتر مدارس فوتبال در ترکیه، تا سال ۲۰۱۴ میلادی موفق شد ۲۴ هزار فوتبال‌آموز را به فوتبالیست تبدیل کند. آلتای اسمور دارای ۵۲ مدرسه فوتبال در کشور ترکیه است که ۳۵ تا از آن‌ها در ازمیر قرار دارند. گفتنی است که این باشگاه قصد دارد که تعداد مدارس خود را گسترش دهد.

کسب اقامت ترکیه با ترکیه هلپر

8

همان‌طور که خواندید؛ تمام تلاش‌های شما برای ثبت نام در مدارس فوتبال در ترکیه به این بستگی دارد که اقامت این کشور را دارا باشید.

کسب اقامت ترکیه قاعدتاً امر آسانی نیست اما اگر در حین آن، از مشاوره و راهنمایی مناسب برخوردار باشید می‌توانید به سادگی آن را عملی کنید. مجموعه ترکیه هلپر با سال‌ها سابقه و داشتن مشاورین کارشناس و خبره، می‌تواند شما را در مسیر گرفتن اقامت یاری کند. علاوه بر اقامت، شما می‌توانید برای خدمات دیگری نظیر خرید ملک در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه، کار و افتتاح حساب بانکی در ترکیه و... به ترکیه هلپر خرید ملک به نشانی اینترنتی https://turkeyhelper.com/ مراجعه نمایید‌

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: