پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

در مواقع بیماری به دلیل حال نامساعد بیمار و گذراندن دورهٔ نقاهت آن باید یک تخت راحت مورد استفاده بشود و فراهم کردن این موقعیت که بیمار این درد و رنج را به خوبی تحمل کند کمی سخت خواهد بود.

انواع تخت‌ بیمارستانی

در قسمت بستری در بیمارستان‌ها تخت مکانیکی که مدل سادهٔ تخت‌هاست و برای تنظیم نمودن ارتفاع و بالا و پایین رفتن از اهرم و دستگیره استفاده می‌شود.

تخت‌های نیمه الکتریکی که یک قسمتی از آن الکتریکی و قسمت دیگر مانند تنظیم ارتفاع مکانیکی خواهد بود.

تخت الکتریکی یا همان تخت‌های برقی که به طور کلی همهٔ قسمت‌های تخت الکتریکی خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین موارد که باید بدان توجه داشت تخت بیمارستان است که کدام یکی از این دو نوع برای بیمار متناسب‌تر می‌باشد تخت بیمارستانی برقی یا مکانیکی؟

تخت‌های بیمارستانی برقی و مکانیکی از هر جهت با هم بسیار متفاوت می‌باشند ولی هر دو یک کارایی را برای بیمار دارند و تنها تفاوت را از لحاظ استراحت و راحتی بیمار باید مورد بررسی قرار داد.

مزیت استفاده کردن از تخت برقی برای بیماران

در مواقعی که بیمار به تخت نیازمند می‌باشد برای قرار گرفتن به سهولت حالت بیمار بهتر است که از تخت مخصوص بیمار استفاده بشود.

مزیت تخت‌های برقی برای بیماران می‌توان کمک به داشتن سطح بالاتر از گردش خون را بیان کرد، ایمنی حرکتی بیمار، اگر بیمار در مدت زمان شب نیاز به موارد بهداشتی داشته باشد به تحرک افراد بیمار بیشتر کمک می‌شود، نظافت و شستشوی بیمار آسان‌تر انجام می‌شود، افراد بیمار مستقل‌تر می‌توانند کارهای خود را انجام بدهند و همچنین تسکین دهندهٔ افرادی که آسم دارند در هنگام خواب راحت‌تر می‌خوابند و از بروز زخم بستر نیز جلوگیری می‌کند.

مزیت تخت‌های برقی که دارای تنظیم می‌باشند؟

فواید تخت‌های برقی این است که به دلیل داشتن باتری شارژِی در زمان قطع شدن برق می‌توان به راحتی از این دستگاه استفاده کرد، همچنین دارای چندین پوزیشن برای تغییرات حالت و راحت‌تر بودن بیمار، دارای چرخ‌های ترمز دار که بهتر می‌توان تخت را کنترل نمود، همچنین دارای ریموت کنترل که کارها را آسان‌تر می‌کند.

افرادی که دارای کمر دردهای مزمن هستند می‌دانند که صاف خوابیدن بسیار درد را تشدید خواهد کرد، البته تخت‌هایی که دارای تنظیمات هستند به خاطر اینکه می‌توان مقدار شیب آن را میزان نمود بسیار راحت‌تر خواهد بود البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که در کنار خرید تخت باید خرید تشک مواج یا ساده با کیفیت را نیز در نظر بگیرید.

افرادی که دارای مشکل تنفسی هستند و در صورت ایستاده خوابیدن می‌توانند بهتر نفس بکشند و شرایط بهتری دارند برای همین برای تسکین درد و راحت‌تر بودن از این مدل تخت‌های قابل تنظیم بیشتر مورد استفاده شان قرار می‌گیرد.

افرادی که رفلکس معده دارند و در شب به هنگام خواب با مشکل سوزش معده همراه هستند معمولاً با داشتن یک تخت خواب راحت و قابل تنظیم می‌توانند بهتر استراحت کنند.

البته قابل ذکر می ‌باشد که هر وسیله ای با داشتن مزیت‌ها احتمال دارد که معایبی هم داشته باشند و با شرایط افراد سازگاری نداشته باشد مثلاً تخت‌های برقی هم به دلیل داشتن هزینه‌های بالا، سنگین بودن و نسبت به تخت‌های استاندارد از قیمت بیشتری برخوردار است، تمیز کردن تخت‌های برقی یک مقدار دشوارتر خواهد بود، یا اینکه با وجود این تخت‌ها شما مقداری تنبل بشوید که در هر صورت بستگی به سلیقه‌های افراد دارد که با توجه به شرایط می‌توانند انتخاب کنند که کدام یک از مدل تخت‌ها را خریداری نمایند.

2

چند نکتهٔ مهم در زمان خرید تخت بیمارستانی

اگر قرار است که تخت را برای فردی مسن و سالخورده خریداری کنید بهتر است از مدل تخت برقی سه شکن خریداری بشود، یا اینکه اگر باید برای مدت طولانی‌تری از تخت استفاده بکند بهتر است که باز هم از تخت سه شکن برقی استفاده بشود، در زمان انجام خرید تخت بهتر است توجه داشته باشید که ریل‌ها و حفاظ‌های کناری قابل باز و بسته شدن باشد، بهترین نوع مدل تخت‌ها آن دسته از تخت‌هایی است که در قسمت بالا و پایین آن بیش از حد مجاز نباشد که بیمار به راحتی بتواند از آن استفاده بکند، باید در زمان خرید تخت به خدمات و گارانتی و تاریخ تولید و انقضای آن هم توجه داشته باشید.

چند نکتهٔ دیگر برای تخت‌های برقی در قسمت بخش ویژه ICU/CCU

در این بخش ویژه به دلیل خوب نبودن حال بیماران بهتر است از تخت‌های بهتر و با کیفیتی متفاوت‌تر خریداری بشود.

بهتر است تخت‌های این قسمت دارای استاندارد و تأییدیه‌ها، دارای کنترل پرستار، قابل جمع شدن ریل‌های کنار تخت و مقدار میزان تحمل وزن بیمار، ضربه گیر و دارای سیستم ترمز گیر خوب، دارا بودن پایهٔ سوم برای نصب سرم، برق مورد نیاز و باتری لازم، قابلیت برداشت چادر با اکسیژن و قسمت بالای سر بیمار و دارا بودن کیفیت جک‌ها و قدرت موتور و برندهای آن بسیار مهم تلقی خواهد شد.

تخت ‌های برقی یا مکانیکی دارای ایمنی بیشتری هستند؟

یکی از نگرانی‌های افراد برای کنترل بیمار و نیفتادن بیمار از روی تخت‌ها می‌باشد، زیرا احتمال دارد که بیمار در هنگام خواب از روی تخت پرتاب بشود، با داشتن تخت برقی و یا مکانیکی از ایمنی بیمار خود اطمینان داشته باشید، با وجود محافظ‌هایی که در اطراف تخت وجود دارد با ایجاد آسودگی برای بیمار می‌تواند سبب محافظت بیمار هم بشود، که این محافظ‌ها به راحتی قابل تنظیم خواهد بود و می‌توان ارتفاع و بالا و پایین تخت‌ها را با توجه به شرایط بیمار تنظیم نمود.

انجام عمل شستشو و یا حمام کردن بیمار راحت‌تر صورت می‌گیرد زیرا با توجه به چرخ‌های تخت به راحتی می‌توان بیمار را جا به جا کرد و اگر بیمار توانایی جا به جایی را ندارد می‌توان این عمل را با توجه به جا به جا کردن تخت انجام داد و بر روی تخت بیمار را حمام کرد و دیگر نگران تمیزی و بهداشت او نبود.

3

خرید تخت بیمارستانی

جهت خرید تخت بیمارستانی برقی یا مکانیکی با کیفیت و با قیمت مناسب به سایت های تجهیزات پزشکی معتبر مثل تجهیز سلامت مراجعه کنید tajhizsalamat.com این سایت تمام محصولات تجهیزات پزشکی را با بالاترین کیفیت تقدیم شما عزیزان می کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: