پایگاه خبری خانه فوتبال:

امروزه هارد دیسک ها در واقع جز ابزاری به شمار می آیند که بیش از پیش مورد استفاده قرار می گیرند و دلیل آن نیز به تغییر رویه ذخیره سازی اطلاعات برمیگردد. در واقع با توجه به اینکه امروزه اطلاعات به جای اینکه روی کاغذ ذخیره شوند روی دیسک ذخیره می شوند باعث شده است تا هارد دیسک نیز بیش از گذشته مورد اهمیت باشد. در این بخش می خواهیم شما را با دلایل خرابی هارد آشنا کنیم و جالب است بدانید که زمانی که هارد ها از چنین اهمیتی برخوردار هستند به  طور قطع دلایل بسیار زیادی نیز وجود دارد که جز دلایل خرابی هارد محسوب می شوند و بهتر است که آن ها را بشناسید و در صدد رفع آن ها برآیید.

مزایای هارد دیسک همراه با دلایل خرابی هارد

هارد دیسک در واقع مزایای بسیار زیادی دارد که از جمله آنها می توان به سرعت بالای ذخیره سازی، سرعت بالا در بازخوانی وبسایت و همچنین ظرفیت بالای آن ها اشاره کرد. با اشاره به مزایای هارد دیسک در واقع اینگونه تصور می شود که این دیسک ها هیچ وقت خراب نمی شوند اما دلایل خرابی هارد دیسک تا حدی زیاد است که باعث شده نسبت به سال های پیش این قطعات دچار خرابی بیشتری شوند. در واقع با توجه به اینکه هارد دیسک ها امروزه به عنوان ابزار اصلی برای جابه جایی اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند.

 امروزه با اینکه تولیدکنندگان مختلفی در زمینه تولید هارد دیسک پیشگام هستند اما همچنان شرکت هایی نظیر توشیبا و سیگیت را میتوان تولید کنندگان عمده در این زمینه نامید. شاید در واقع این امر صحیح باشد که هرچه حجم بیشتر می شود در واقع نگه داشتن کیفیت سخت تر خواهد بود. هارد دیسک های موجود در بازار هرچقدر هم جز جنس های مرغوب باشند نهایتا خراب خواهند شد و به همین دلیل همین باید با دلایل خرابی هارد آشنا شوید. در نهایت اما راه هایی وجود دارد که میتوانید توسط آن عمر این هارد دیسک ها را طولانی تر کرد و همچنین میتوانید امنیت آن ها را نیز تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. در اینجا می خواهیم شما را با دلایل خرابی هارد آشنا کنیم.

  1. صدمات فیزیکی هارد

یکی از رایج ترین مشکلاتی که حین استفاده از هارد دیسک ممکن است پیش بیاید صدمات فیزیکی است. این امر در واقع دلیل روشنی دارد و آن هم این است که قطعات متحرک مختلفی وجود دارند که در زمان روشن بودن هارد مورد استفاده هستند. با کوچکترین تکانی که هارد می خورد امکان جابه جایی این قطعات کوچک وجود دارد که در نهایت ممکن است همین امر باعث صدمه زدن به هارد شود و جز دلایل خرابی هارد به شمار می آید که بسیار رایج است.

توصیه ما در این حال این است که پیشگیری را پیش از درمان انجام دهید. در واقع بهتر است زمانی که هارد را داخل کیس نصب کردید دیگر آن را جدا نکنید و جتی اگر جدا کردید فورا آن را به هارد متصل کنید. در واقع تکان های شدید می توانید در نهایت باعث شود تا به هارد صدمات جدی وارد شود. هارد های لپ تاپ اغلب از این قاعده مستثنی هستند چرا که با توجه به ساختاری که دارند اندکی مقاوم تر ساخته شده اند. در مورد هارد های اکسترنال همواره توصیه می شود که آن ها را به آرامی جا به جا کنید.

5

  1. گرمای زیاد به هارد

یکی دیگر از دلایلی که جز دلایل خرابی هارد محسوب می شود گرمای بیش از حد است. هارد در واقع مانند سایر قسمت های کامپیوتر برای دمای خاصی ساخته شده است و دمای بیش از این حد خاص میتواند مشکل ساز شود و در این حالت ممکن است تا هارد شما صدمه ببیند.  با توجه به اینکه امروزه بازار مملو از هارد های مختلف با مارک های مختلف است سخت می توان گفت که هر یک از هارد ها در چه دمایی دچار مشکل میشوند اما بهتر است که برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل کامپیوتر خود را در درجه حرارت مناسبی قرار دهید تا هیچگونه مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

برای جلوگیری از مشکل سوختگی هارد توسط گرما بهتر است که فن کامپیوتر خود را به طور مداوم چک کنید چرا که زمانی که هوا داخل کیس جریان دارد شما در واقع می توانید مطمئن باشید که دمای نامناسب به هارد شما صدمه ای وارد نمی کند.

  1. چیدمان فایل ها روی هارد

یکی دیگر از مشکلاتی  که در زمینه هارد ممکن است پدید بیاید این است که فایل ها هنگام کپی شدن به صورت نامنظم روی هارد دیسک قرار بگیرند که این امر به نوبه خود میتواند مشکل ساز شود چرا که دسترسی به آن ها را دچار مشکل می کند. نامرتب بودن فایل ها در نهایت باعث می شود تا هارد شما بیشتر کار کند که این امر به نوبه خود باعث می شود تا هارد شما مدت زمان کمتری کار کند و در نهایت بسوزد. توصیه ما به شما این است که از نرم افزار های موجود در بازار استفاده کنید تا بتوانید عملکرد هارد دیسک خود را بهبود ببخشید.

6

  1. روشن و خاموش کردن کامپیوتر در خرابی هارد

در واقع اینکه شما کامپیوتر خود را به صورت مکرر خاموش و روشن کنید باعث می شود تا به هارد شما فشار بسیار زیادی وارد شود و یکی از دلایل خرابی هارد به شمار می آید. اگر حتی جز آن دسته کسانی هستید که میخواهید برای چندین ساعت متوالی کامپیوتر خود را بی استفاده بگذارید بهتر است تا از قابلیت استندبای استفاده کنید. همچنین هایبرنیت نیز میتواند در اینجا کمک کننده باشد. اما اگر قرار است برای مدت زمان طولانی از کامپیوتر خود استفاده نکنید می توانید آن را خاموش کنید.

  1. نوسانات برق در خرابی هارد

همانطور که میدانید نوسانات برق نیز باعث بروز مشکلات بسیار زیادی می شود و علاوه بر اینکه یکی از دلایل خرابی هارد است تمامی اعضا را تحت تاثیر قرار می دهد باعث می شود تا تمامی قطعات تحت تاثیر قرار گیرند و باعث سوختگی آن می شوند. همچنین بهتر است تا برای جدا کردن هارد اکسترنال از قابلیت Safe Remove  استفاده کنید.

مرکز ریکاوری اطلاعات امداد سیستم به آدرس https://emsys.ir/ یکی از مجهزترین مراکز بازیابی اطلاعات با متخصص ترین تیم  در ایران می باشند که اطلاعات حذف شده شما را به شما باز می گرداند. 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: