پایگاه خبری خانه فوتبال:

شرکت های حسابداری با ارائه خدمات حسابداری برای شرکت ها و اشخاص مختلف دغدغه ها و چالش آن ها را جهت تشکیل یک کادر مالی و مالیاتی قوی و مسلط برطرف می کنند. داشتن یک تیم مالی قوی که از نظر حسابداری و مالیاتی شرکت را پشتیبانی نماید کار آسانی به نظر نمی رسد. جهت حل این موضوع پیشنهاد شده که شرکت ها و اشخاص فعال در کسب و کارهای مختلف، امور مالی خود را به یک شرکت حسابداری و مالیاتی متبحر و با سابقه بسپارند، چرا که شرکت های حسابداری با ارائه خدمات مالی و مالیاتی امور را بهینه و هزینه ها را کاهش داده اند.

این امور می تواند شامل : تهیه ترازنامه و اظهارنامه مالیاتی، تجزیه و تحلیل، کنترل و بستن حساب ها، انجام امور اداری و پرسنلی، تهیه دفاتر قانونی و صورت های مالی، استقرار حسابدار و مشاوره در حوزه های مالیاتی، مالی و مشاوره و … باشد.

شرکت حسابداری حساب اندیش ایرانیان با تکیه بر دانش افراد باتجربه و متخصص در حوزه های مختلف مالی، مالیاتی و تحلیل کسب و کار به شما عزیزان یاری می رساند. خدمات حسابداری با به کارگیری علم روز و پیاده سازی مکانیزم های مدرن و هدفمند کردن ثبت رویدادهای مالی، به تحلیل گردش های مالی کارفرمایان می پردازد.

همچنین مشاوران متخصص در زمینه قوانین و بخشنامه های مالیاتی همیشه آپدیت هستند و با در اختیار گذاشتن علم و تجربه چندین ساله خود نزد کارفرمایان، مشاورینی امین و قابل اعتماد در این عرصه می باشند.

با خدمات شرکت حسابداری در تهران(حساب اندیش ایرانیان) 02188623163 کارفرمایان می توانند خود را در مقابل پیامدهای عدم تسلط بر قوانین مالیاتی، تامین اجتماعی و اداره کار و زیان های جبران ناپذیر احتمالی بیمه کنند.

کارهای شرکت حسابداری

مجموعه ای از سطحی ترین تا دقیق ترین خدمات، که توسط شرکت های حسابداری به افراد وکسب و کارها ارائه می شود را کارهای شرکت حسابداری گویند. این خدمات به اختصار عبارتند از:

·خدمات حسابداری  و مالیاتی /  مشاوره رایگان تلفنی حسابداری

·خدمات پشتیبانی و فنی حسابداری

·خدمات اجرایی در حسابداری

·خدمات 360 درجه حسابداری

·خدمات حسابداری نرم افزار (مکانیزه)

در ادامه برخی از این امور را توضیح بیشتری خواهیم داد:

خدمات حسابداری  و مالیاتی /  مشاوره رایگان تلفنی حسابداری

با توجه به حساسیت  امور حسابداری و اهمیت محرمانه بودن اطلاعات مالی، در اختیار داشتن مشاوره حسابداری باتجربه و امین جهت انجام بی نقص کارها ضروری است. همچنین خدمات مشاوره مالیاتی در کلیه زمینه های مالیاتی بخصوص ثبت اظهارنامه مالیاتی نیز می تواند از خدمات این شرکت ها باشد. سایر زمینه های مشاوره ای که یک شرکت مالی و مالیاتی میتواند به مودیان محترم ارائه دهد عبارتند از :

2

  1. ارائه راهکارهای کاربردی مالیاتی در جهت جلوگیری از تضییع حقوق مودیان
  2. مشاوره در زمینه معافیتهای مالیاتی قانونی
  3. مشاوره در زمینه پرونده های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی و ارائه راهکار مناسب
  4. مشاوره در رابطه با پیگیری اعتراض های مالیاتی
  5. مشاوره و ارائه خدمت در زمینه تشکیل پرونده مالیاتی
  6. مشاوره مالیاتی در خصوص تنظیم لوایح مالیاتی و دفاع از حقوق مودیان مالیاتی

خدمات اجرایی در حسابداری

تمام و یا قسمتی از امور اجرایی یک مجموعه در زمینه حسابداری به شرکت های حسابداری سپرده می شود. انجام امور مربوط به حسابداری حقوق و دستمزد و ارسال لیست های بیمه و مالیات حقوق، انجام انواع عملیات حسابداری شرکت و طبقه بندی مطالبات، تهیه و تنظیم صورت های مالی و حسابرسی و... می تواند از این دست باشد.

طبقه بندی و وصول مطالبات

مطالبات به طور کلی به دو دسته مطالبات تجاری و مطالبات غیر تجاری تقسیم می شوند. مطالبات تجاری مطالباتی هستند که در راستای موضوع فعالیت اصلی موسسه ایجاد می شوند. در موسسات خدماتی مطالبات تجاری به دلیل ارائه خدمات به طور نسیه و در موسسات بازرگانی وتولیدی به دلیل فروش نسیه کالا ایجاد می شوند. مطالبات غیر تجاری مطالباتی هستند که به عنوان مطالبات تجاری طبقه بندی نشده باشند و عمدتا به دلیل فروش نسیه دارایی هایی غیر از موجودی کالا و یا اعطای وام ایجاد میشوند. از نظر مستند بودن ومعتبر بودن، مطالبات به دو دسته اسناد دریافتی و حسابهای دریافتی (بدهکاران)  تقسیم میشوند.

اسناد دریافتی مطالباتی هستند که در قبال آن از شخص بدهکار اسنادی (معمولا سفته) دریافت شده باشد به عبارت دیگر شخص بدهکار تعهد کتبی مبنی بر پرداخت بدهی در تاریخ معینی ارائه کرده باشد. حسابهای دریافتنی (بدهکاران) مطالباتی هستند که در قالب اسناد نیستند به عبارت دیگر این نوع مطالبات توافقی هستند و هیچگونه تعهد کتبی مثل سفته از شخص بدهکار دریافت نشده است.

عملیات حسابداری حسابهای دریافتنی:

جهت انعکاس مطالبات در ترازنامه همانند سایر دارایی ها مطالبات نیز باید ارزشیابی شوند. نحوه ارزشیابی مطالبات بدین صورت است که آن میزان از مطالبات که مشکوک الوصول به نظر رسیده باشد را تحت عنوان ذخیره مطالبات مشکوک الوصول از مانده مطالبات در ترازنامه کسر می کنیم و تفاوت را تحت عنوان ارزش خالص بازیافتنی منعکس می کنیم. ارزشیابی مطالبات به دلیل رعایت اصل محافظه کاری انجام میشود.

روشهای برآورد هزینه در ارتباط با مطالبات:

۱) روش حذف مستقیم: در این روش در پایان هر سال مطالبات مشکوک الوصول برآورد نمی شود و هیچگونه ثبت اصلاحی در این ارتباط صادر نمی شود. در این روش در هر زمان در طی سال که اطمینان حاصل شود بخشی از مطالبات غیر قابل وصول است به عبارت دیگر سوخت شده تلقی شود. در برخی از موارد ممکن است مطالباتی که قبلا سوخت شده تلقی شده وصول گردد.

۲) روش ذخیره گیری: دراین روش در پایان هر سال آن میزان از مطالبات را که مشکوک الوصول به نظر رسیده تحت عنوان ذخیره مطالبات مشکوک الوصول و به عنوان یک حساب کاهنده از مانده حسابهای دریافتنی در ترازنامه کسر می کنیم. جهت تعیین هزینه مطالبات مشکوک الوصول در پایان هر سال به دو روش می توان عمل نمود:

۱) روش سود و زیانی

۲) روش ترازنامه ای

  • روش سود و زیانی: در این روش مبنای تعیین هزینه مطالبات مشکوک الوصول مانده حساب فروش (و معمولا فروش های نسیه) است. بدین ترتیب که بر اساس تجارت گذشته شرکت درصدی از فروش (فروش های نسیه) هر سال را مشکوک الوصول تلقی می کنند.
  • روش ترازنامه‌ای: در این روش مبنای تعیین هزینه مطالبات مشکوک الوصول مانده حساب حساب های دریافتنی است. بدین ترتیب که بر اساس تجارت گذشته شرکت درصدی از مانده حسابهای دریافتنی در پایان هر سال را به عنوان مانده ذخیره مطالبات مشکوک الوصول در پایان آن سال در نظر می گیرند.

سخن آخر

شرکت خدمات مالیاتی حساب اندیش ایرانیان در فرآیند اخذ کد اقتصادی، گواهی ارزش افزوده و پلمب دفاتر تجاری به شما مودیان محترم یاری می رساند. در هریک از این موارد که نیاز به مشاوره داشتید می توانید با شماره مدیر عامل شرکت 09121794550 تماس بگیرید و به صورت رایگان سوالات تخصصی خود را از بهترین شرکت حسابداری در تهران بپرسید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: