پایگاه خبری خانه فوتبال:

گاهی اوقات کلمات رسیدن به هدف را میسر نمی‌کنند. شما نیاز به جلوه‌های بصری خیره‌کننده‌ای دارید تا به هدف خود برسید و پوسترها یکی از قدیمی‌ترین، آزمایش شده‌ترین و واقعی‌ترین انواع وثیقه بازاریابی هستند. با این حال، ایجاد پوستر خود می‌تواند یک کار طاقت فرسا باشد، به خصوص اگر شما یک طراح نیستید. اصلا از کجا باید شروع کنید؟

اهمیت طراحی پوستر

هنوز هم پوسترها روشی موثر برای جلب توجه به فروش، رویدادها، جمع آوری کمک‌های مالی و موارد دیگر هستند. در حالی که هیچ راه استانداردی برای طراحی پوستر وجود ندارد، اما یک سری از بهترین روش‌های طراحی پوستر وجود دارد که پیروی از آن‌ها به بهتر شدن کار شما کمک می‌کند.

بنابراین ما تصمیم گرفتیم که راه‌های آزمایش شده و موثر با بهترین بازدهی را برای شما بگوییم. اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه یک پوستر را از ابتدا طراحی کنید، در جای مناسبی هستید. این نکات آموزش طراحی پوستر را می‌توان تقریباً برای هر پوستری که طراحی می‌کنید اعمال کرد. پس بیایید شروع کنیم.

مراحل طراحی پوستر

نحوه ایجاد یک پوستر (با طراحی با کیفیت حرفه‌ای) با 6 مرحله آسان امکان پذیر است

  • قالب پوستر خود را مشخص کنید
  • طوفان فکری محتوا
  • یک الگوی مناسب انتخاب کنید
  • از رنگ برای جلب توجه استفاده کنید
  • گرافیک و تایپوگرافی را انتخاب کنید
  • هر گونه بهم ریختگی را پاک کنید.

بیایید اکنون در مورد هر مرحله با جزئیات بیشتری صحبت کنیم.

10

1. فرمت یا قالب پوستر خود را تعیین کنید

اولین قدم شما باید همیشه تصمیم گیری در مورد قالب یا فرمت کار باشد. آیا برای جلب نظر رهگذران به یک پوستر بزرگ نیاز دارید؟ یا یک بروشور کوچک که می‌توان آن را به صورت عمده چاپ کرد؟ شاید برای اشتراک گذاری با فالوورهای خود فقط به یک پست دیجیتال فیسبوک، اینستا و... نیاز داشته باشید.

چه در حال تبلیغ یک رویداد، اطلاع رسانی به مخاطب یا حمایت از مطالب نوشتاری در وبلاگ خود باشید، چه به دنبال طراحی یک پوستر چاپی هدف از طراحی (جامعه هدف خود را مشخص کنید و علت طراحی پوستر) اندازه، طرح و قالب کلی تصاویر را تعیین کنید. هنگامی که قالبی را انتخاب کردید، چارچوبی برای خلاقیت در اختیار دارید.

2. در مورد محتوا طوفان فکری کنید

اکنون زمان آن است که کلمات را از ذهن بر روی کار پیاده کنید. یک شعار کوتاه و جذاب برای جذب مردم و وادار کردن آن‌ها به خواندن جزئیاتی که به ناچار در پی خواهد آمد عالی است. اگر در قالب یک پوستر بزرگ کار می‌کنید، آن را ساده نگه دارید، اگر می خواهید توجه را تنها با یک نگاه به پوستر خود جلب کنید.

واضح و مختصر کار کنید و مطمئن شوید که تمام اطلاعات مرتبطی را که خوانندگانتان به آن نیاز دارند درج کرده‌اید. اگر بروشور شما برای یک رویداد است، باید بگوید کجا، چه زمانی و چه رویدادی برگزار می‌شود.

3. یک قالب و الگوی مناسب انتخاب کنید

این مرحله جایی است که لذت واقعی شروع می‌شود! در قالب‌های از پیش طراحی شده اسکرول کنید و ببینید کدام یک با شما به وجد می‌آورد. به یاد داشته باشید که الگو باید مناسب با هدف شما باشد. یک پوستر برای یک رویداد کودکان باید سرگرم کننده، روشن و شاد باشد، در حالی که آگهی تبلیغاتی یک مزه نوشیدنی ظریف‌تر و آرام‌تر خواهد بود. حتی می‌توانید الگوهایی برای مناسبت‌های فصلی پیدا کنید.

به یاد داشته باشید که هر قالبی را که انتخاب کرده‌اید می‌توانید آن را مطابق با نیازهای خود تغییر دهید. می‌توانید پس‌زمینه، گرافیک‌ها، رنگ‌ها را جابه‌جا کنید یا جعبه‌های متن را جابه‌جا کنید تا متن و تصاویر خود را در آن جای دهید. این الگو فقط پایه اولیه ایده‌هایی برای چیدمان و طراحی را در اختیار شما قرار می‌دهد، بنابراین فرآیند تا حد امکان آسان است و در عین حال محصولی حرفه‌ای به شما ارائه می‌دهد.

11

4. از رنگ مناسب استفاده کنید

هنگامی که یک الگوی مناسب را انتخاب کردید، شروع به آزمایش رنگ کنید تا پوستر خود را واقعا برجسته کنید. رنگ‌ها معنای زیادی دارند و اگر تصاویر مینیمالیستی بیشتری را ترجیح می‌دهید، استفاده از رنگ راه خوبی برای انتقال پیام شما با درهم ریختگی کمتر است.

قرمزها و زردهای کم رنگ و پررنگ توجه را جلب می‌کنند و به تصویر شما انرژی می‌بخشند. آبی‌های سردتر، بنفش و سبز، ثبات، آرامش، حرفه‌ای بودن و حتی ظرافت را به ارمغان می‌آورند. تضادهای سیاه و سفید شدید راهی فوق‌العاده برای مجذوب کردن و انتقال پیچیدگی است. پالت رنگ خود را با دقت انتخاب کنید، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که مکمل یکدیگر بوده و متناسب با هدف و متریال شما باشند. در انتخاب رنگ حتما به روانشناسی رنگ‌ها توجه کنید.

5. گرافیک و تایپوگرافی مناسب

عکس‌ها، تصاویر و فونت‌ها شاهکار بعدی شما هستند که باید با آن دست و پنجه نرم کنید. ابتدا متن خود را روی طرح پوستر خود قرار دهید. این نان و کره شماست زیرا، بدون آن، مخاطبان شما برای درک پیام شما دچار مشکل خواهند شد.

پیام اصلی را در یک مکان برجسته نگه دارید (اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، با شعار/عنوان/نام جذاب خود در جلو و مرکز، با حروف درشت که تمیز و خواندنی است، شروع کنید). جزئیات می‌توانند کوچک‌تر یا در کنار هم باشند، اما دوباره مطمئن شوید که فونت شما هم خوانا است و هم با حالت کلی پوستر شما مطابقت دارد. فونت‌های متفاوت می‌تواند یک راه قدرتمند برای جلب توجه باشد، زیرا متن‌های روان متضاد با حروف چشم را جلب می‌کند. اما دقت کنید که از تعداد زیادی فونت استفاده نکنید (حداقل 3 فونت).

تصویرسازی یکی دیگر از ابزارهای بصری قوی است. می‌توانید از یک عکس برای ارسال پیام خود استفاده کنید یا گرافیک‌های کوچکی را به عنوان مواد پشتیبانی برای متن اضافه کنید.

6. هر گونه در هم ریختگی را پاک کنید

هنگامی که متن و تصاویر خود را آن طور که می‌خواهید مرتب کردید، زمان آن رسیده است که پوستر خود را یک بار دیگر بررسی کنید. از شخص دیگری بخواهید همراه شما به پوستر شما نگاه کند تا دیدگاه جدیدی به شما بدهد. آیا پیام واضح است؟ آیا هیچ یک از رنگ‌ها غالب هستند؟ آیا گرافیک تمیز و مرتب به نظر می‌رسد یا ظاهری درهم و برهم دارد؟ پاسخ به این سؤالات به شما کمک می‌کند تا هر عنصر غیر ضروری را ویرایش و فیلتر کنید، یا هر چیزی را که ممکن است کم باشد اضافه کنید. فراموش نکنید که اشتباهات املایی یا دستوری نباید داشته باشید و جایز نیست.

هدف نهایی طراحی پوستر

در طراحی پوستر و اجرا و چاپ همه پوسترها یک هدف نهایی وجود دارد، و آن هم دیده شدن توسط جامعه هدف و جلب آن‌ها است. زمانی یک طراحی مورد پسند مخاطب قرار می‌گیرد که برخی از اصول فرهنگی، روانشناسی و تکنیکی را در طراحی آن رعایت کنید. در این مطلب سعی شده تا اصول طراحی پوستر به صورت ساده و گام به گام برای شما شرح داده شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: