پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

وقتی صحبت از سرمایه‌گذاری می شود، معمولا افراد به سرمایه‌گذاری بر روی دلار، بورس، طلا و یا مسکن فکر می‌کنند. اما یکی دیگر از سرمایه‌گذاری‌هایی که شاید بیش از این کمتر مورد توجه قرار گرفته می شد، سرمایه گذاری در بازار آهن آلات است.

 شاید برایتان عجیب باشد که سرمایه ‌گذاری در بازار آهن و خرید میلگرد یا تیرآهن هاش در زمان مناسب و با قیمت کم، می‌تواند سود خوبی به همراه داشته باشد.

در هرحال چیزی که واضح است این است که ساخت و ساز و نیز صنایعی مثل خودروسازی که بیش از همه مصرف آهن آلات دارد ممکن است در مواقعی دچار رکود شوند ولی هیچ وقت فعالیتشان متوقف نخواهد شد بنابراین می توان بازار آهن را محلی امن برای سرمایه‌گذاری دانست. ولی مانند هر سرمایه گذاری دیگر شما باید از قیمت این کالا در زمان حال و آینده آگاه باشید و همچنین شرایط تاثیر گذار در قیمت آینده را تحلیل کنید وبسایت آهن اسپات با کارشناسان بانجربه خود مرجع خوبی برای پیگیری قیمت آهن آلات است و می تواند باعث کاهش ریسک سرمیه گذاری در بازار آهن شود.

11

 سرمایه گذاری در بازار آهن، مسکن یا طلا ؟ سود آوری کدامیک بیشتر خواهد بود؟

تنها با مقایسه یک بازه دوره زمانی شش ماهه می توان دید که سرمایه گذاری در بازار آهن در مقایسه با سرمایه‌گذاری ‌های دیگر مانند سکه، مسکن، دلار و بورس، سودآورتر و با ریسک کمتری خواهد داشت.

این بازار در این دوره تقریبا شرایط باثباتی را پشت سر گذاشت و از یک شیب صعودی ملایم برخوردار بود و سرمایه‌‌گذاری در بازار آهن را به محلی ایمن برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. به طور کلی چیزی که می‌توان پیش‌بینی کرد احتمال نزولی بودن قیمت طلا و مسکن است که می ‌توان این کاهش قیمت ها را با سرمایه ‌گذاری در بازار آهن جبران نمود. به خصوص که دولت جدید، وعده ساختن تعداد بیشتری مسکن را داده است و تحقق این وعده دولت به معنای رونق بیشتر بازار آهن خواهد بود.

چگونه میتوان ریسک سرمایه‌گذاری در بازار آهن را کاهش داد؟!

قبل از تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در خرید میلگرد بهتر است نوسانات یک دوره زمانی مناسب مثل سه ماهه یا شش ماهه از این محصول را بررسی کنید. با یک بررسی شش ماهه که از بازار میلگرد داشتیم این محصول توانست در یک مدت شش ماها سودی در حدود 23.5 درصد را نصیب خریداران خودش کند. با این حال دیگر عواملی وجود دارند که ممکن است بر روی قیمت میلگرد تاثیر قابل توجه ایی بگذارد.

یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل موجود نرخ ارز می باشد که در آینده نزدیک انتظار نوسانات غیر عادی را در این بازار نداریم. از طرفی به دلیل تعیین قیمت دستوری در بورس و کنترلش توسط دولت، کمترل دلالان در بهم زدن قیمت میلگرد کاهش یافته است. با تمام عواملی که گفته شد می‌توان سرمایه گذاری در بازار میلگرد را با ریسک کم و سودآوری بالا پیش‌بینی نمود.

 

 

آیا سرمایه‌گذاری در بازار آهن آلات، منطقی است یا خیر؟

به طور کلی سرمایه‌گذاری در بازارهای سکه، طلا، مسکن و همچنین سرمایه گذاری در بازار آهن با چالش نقدشوندگی روبه‌رو خواهید شد؛ یعنی شما باید بتوانید در یک زمان مناسب مشتری مناسب را برای برای فروش محصولاتی که خریداری کردید پیدا کنید.

علاوه بر این سرمایه گذاری در بازار آهن با چالش‌های دیگری مانند انبار، نگهداری، حمل و نقل و از این دست موارد نیز روبه‌رو خواهید بود. با این حال با در نظر گرفتن سود حاصل از آن در یک دوره کوتاه‌مدت این بستگی به شما دارد که چطور می‌خواهید با این چالش‌ها مواجه شوید. در این راستا با داشتن یک منبع خرید معتبر، خریدار می تواند با بهترین قیمت در زمان مناسب، با یک انبار امن و کمک گرفتن از افراد معتمد سود آوری مناسبی در بازار آهن آلات و میلگرد داشته باشد و مطمنا سرمایه گذاری در این بازار منطقی است.

 

بهترین زمان برای سرمایه گذاری در آهن آلات

به طور کلی سرمایه گذاری در بازار آهن آلات به شکل کوتاه‌مدت مناسب است و نمی‌توان به آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نگاه کرد.

بهترین زمان برای سرمایه گذاری در بازار آهن در پاییز و زمستان که بازار مقداری رکود دارد، محصولات خود را بخرید و در بهار و تابستان که بازار ساخت و ساز با رونق مواجه است محصولات خود را بفروشید. اما با این حال اگر قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارید، حتما چند ماه به رسد قیمت آن و پیش بینی ها بپردازید تا کمی آگاهی از تغییرات بدست آورید و از نظر کارشناسان خبره این بازار نیز مطلع شوید. با این که بازار آهن در دوره‌ی شش ماهه سال قبل با رشد و سوددهی خوبی همراه بوده است؛ ولی با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن بازارها، قبل از تحلیل و بررسی دقیق دست به هیچ گونه سرمایه‌گذاری عجولانه نزنید.

یکی از مسیرهای مطمئن برای  اطلاع از قیمت آهن الات و نحوه تحلیل نوسانات بازار آهن، وبسایت آهن اسپات به عنوان مرجع استعلام قیمت آهن آلات در کشور است.

سخن پایانی

در پایان می‌توان بازار آهن را یک بازار ایمن برای سرمایه‌گذاری به خصوص سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت شناسایی کرد تحلیل و بررسی قیمت آهن‌ برای سرمایه گذاری در بازار آهن یکی از امور ضروری پیش از هر اقدامی است. آهن اسپات به عنوان یکی از معتبرترین منابع قیمت روز آهن‌آلات و با تحلیل‌های هفتگی از قیمت انواع آهن‌‍‌الات آماده خدمت رسانی به شماست تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: