پایگاه خبری خانه فوتبال:

از بین 12 قانون جهانی، قانون جذب بدون شک بیشترین توجه را به خود جلب می کند. به بیان ساده، این اصل معنوی نشان می دهد که هر چیزی، مثل و مانند خود را جذب می کند و تفکر مثبت می تواند اتفاقات مثبت را ایجاد کند.

در مقاله قانون جذب در گروه تحقیقاتی یکشو اصول اولیه در مورد اینکه قانون جذب چیست، چه چیزی نیست، و چگونه می توانید از آن برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید، آورده شده است. اما در اینجا نیز به طور مختصر به تشریح این قانون می پردازیم.

قانون جذب چیست؟

لائو تزو، فیلسوف چینی باستان، گفته است: "مراقب افکار خود باشید، آنها به گفتار شما تبدیل می شوند، مراقب کلمات خود باشید، آنها به اعمال شما تبدیل می شوند، مراقب اعمال خود باشید، آنها به عادت های شما تبدیل می شوند، مراقب عادات خود باشید، آنها شخصیت شما می شوند، مراقب رفتارهای خود باشید. شخصیت، سرنوشت شما می شود."

این ایده که آنچه را که بیرون می آوریم جذب می کنیم، آشکارا از زمان های قدیم وجود داشته است. بسیاری معتقدند بودا برای اولین بار این مفهوم را به جهان معرفی کرد.

قانون جذب بر اساس سه اصل زیر عمل می کند:

هر چیزی همانند خود را جذب میکند

کار با قانون جذب برای دستیابی به رویاها ممکن است ساده به نظر برسد، اما در واقع شامل درخواست دقیق، اقدام و درجه ای از تسلیم شدن است.

هر چیزی مثل و مانند خود را جذب میکند، حتی اگر ما از آن آگاه نباشیم. ما همیشه بر اساس انرژی ای که از خود بیرون می دهیم، مثبت یا منفی را «جذب» می کنیم.

شانون کایزر، نویسنده معنوی، توضیح می‌دهد: «همه ما مانند آهن‌ربا هستیم، هم چیزی را که در افکارمان نگه می‌داریم منعکس می‌کنیم و سپس جذب می‌کنیم.

یا همانطور که تانیا کارول ریچاردسون، فردی که از لحاظ شهودی و معنوی در درجه بالایی قرار داشت می گوید، قانون جذب مانند "قرار دادن نظم با روح است. سپس روح به اطراف نگاه می کند تا بهترین تطابق را برای تجلی درخواست شما پیدا کند."

طبیعت از خلاء بیزار است

این اصل نشان می دهد که فضای خالی واقعاً نمی تواند وجود داشته باشد و همیشه باید با چیزی پر شود. به این ترتیب، مهم است که با پاکسازی منفی ها، فضایی را برای تغییرات مثبت در زندگی خود ایجاد کنید.

مانند خلوت کردن میز یا اتاق خواب، ذهن شما نیز باید خلوت باشد، در این حالت فضایی برای جذب چیزهای جدید دارید که بهتر به شما خدمت می کنند.

زمان حال همیشه بهتر است

کامل کردن لحظه حال سومین و آخرین جنبه قانون جذب است. این قانون به ما می‌گوید که اگر به دنبال نداشته ها و نواقص باشید، همیشه چیزهایی وجود خواهند داشت که از آن‌ها ناراضی باشید، اما به جای تمرکز بر روی چیزهایی که ناخواسته هستند، بهتر است تمرکز خود را بر روی یافتن راه‌هایی برای بهتر کردن اوضاع یا بر روی آنچه می‌خواهید جذب کنید، قرار دهید.

این بدان معنا نیست که شما نمی توانید وجود اتفاقات منفی را یا احساسات مرتبط با آن را بپذیرید. (که وارد قلمرو دور زدن معنوی یا مثبت گرایی سمی می شود.) بلکه در مورد انجام کارهایی است که در لحظه می توانید برای بهبود هر موقعیت منفی و رها کردن بقیه موارد انجام دهید.

2

قانون جذب چه چیزی نیست

البته، مثبت اندیشی و باور به تنهایی رویاهای شما را محقق نمی کند. شما هم باید اقدام کنید!

این به معنای زندگی در راستای اهداف خود و انجام اقدامات لازم برای تحقق آنهاست.

به عنوان مثال، اگر هدف شما دویدن ماراتن در کمتر از چهار ساعت است، هنوز باید تمرینات خود را انجام داده و در ماه‌های منتهی به مسابقه با بدن خود برای این هدف اقدام کنید. در این مرحله تجسم‌های مثبت می‌تواند هدف شما را دستیافتنی تر کند.

هر کسی که مستعد نگرانی است باید بداند که قانون جذب مجازات نیست. همانطور که قیصر اشاره می کند، "وقتی مردم برای اولین بار این قانون را یاد می گیرند و شروع به تمرین می کنند، گاهی اوقات نگران می شوند که اگر افکار بد یا ارتعاشات کم داشته باشند، می توانند به نوعی زندگی خود را به هم بریزند." هیچ کس کامل نیست و ما می توانیم زمانی که در حال انجام یک مرحله چالش برانگیز هستیم، از قانون به عنوان "آینه ای از طرز فکر و ارزش خود" استفاده کنیم.

و همیشه به یاد داشته باشید که در یک نقطه خاص از تجلی، "مهم است که تسلیم شوید و اجازه دهید جهان فرمان را در دست بگیرد." «فرصت‌ها، افراد و منابع می‌توانند کاملاً ظاهر شوند، بنابراین به روی آنها باز باشید». ممکن است همه چیز آنطور که شما تصور می کردید پیش نرود (در واقع احتمالاً اینطور نخواهد بود) و این اشکالی ندارد.

چگونه استفاده از قانون جذب را شروع کنیم؟

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید قدرت مثبت اندیشی را در زندگی امروز خود بگنجانید:

1-   تجسم

 تجسم ابزار قدرتمندی برای تحقق یک ایده یا خواسته است. می‌توانید آینده‌ای را که به دنبال آن هستید، به‌طور ذهنی تصور کنید یا با ترسیم آن، آن را به قلمرو فیزیکی بیاورید (مهارت هنری لازم نیست). همچنین می توانید یک تابلوی آرزوها برای اهداف خود ایجاد کنید تا شما را با الهام و انگیزه حفظ کند.

2-   یک دفتر سپاسگزاری داشته باشید

 با توجه به اینکه هر چیزی مانند خود را جذب می کند، تمرکز عمدی بر روی چیزهایی که به خاطر آنها سپاسگزار هستید می تواند فراوانی بیشتری را به زندگی شما دعوت کند.

3-    آن را به وجود بیاورید

 راه دیگری برای بیرون آوردن خواسته هایتان از ذهنتان تبدیل آن به یک واقعیت فیزیکی این است که آنها را با صدای بلند بیان کنید. کایزر توضیح می‌دهد: «بیدار شوید و با صدای بلند به کیهان اعلام کنید، «من X را می‌خواهم». اگر تازه شروع کرده اید، این یک تمرین خوب است.

4-   مراقب همزمانی ها باشید

 همزمانی ها آن دسته از «تصادفات» معناداری هستند که کمی معجزه آسا به نظر می رسند. اگر همزمانی‌های مرتبط با هدف شما مدام مطرح می‌شوند (به مثال ماراتن بازگردیم، شاید رتبه دلخواهتان مدام در تابلوها یا بیلبوردها ظاهر شود)، احتمالاً نشانه‌ای است که در مسیر درستی قرار گرفته‌اید.

5-   بازنگری ذهنیت کمیابی

 وقتی به دنبال چیزی هستیم که هنوز نداریم، به راحتی در چرخه کمبود و کمبود گرفتار می شویم. اما تمرکز بر کمبود عشق، بی پولی، کمبود شادی و غیره، فقط این کمبود را تقویت می کند. به یاد داشته باشید که احساس کنید در حال حاضر در جایی هستید که می خواهید باشید. همانطور که قیصر می‌گوید، «آنطور که فکر می‌کنید همه چیز «باید» پیش برود را رها کنید و به جهان اعتماد کنید که جادوی خود را انجام دهد، و بر روی این تفکر که جهان بهترین راه حل را می داند، بمانید.

چگونه از قانون جذب برای رسیدن به اهداف خاص استفاده کنیم:

عشق و روابط

اولین قدم در استفاده از قانون جذب برای جذب عشق در زندگی خود این است که متوجه شوید چگونه دارید ناخودآگاه  در برابر آن مقاومت می کنید.

3

به عنوان مثال، قیصر می گوید که "اگر جهان افرادی را از دسترس شما خارج می کند، این نشان دهد که چیزی در درون شما هنوز در دسترس نیست."

هنگامی که این بلوک را شناسایی کردید، می توانید کار شکستن موانع درونی و ایجاد رویکرد بازتر به روابط را انجام دهید. مشخص کنید که واقعاً چه کسی هستید و چه می خواهید، سپس به کائنات اعتماد کنید تا شریک مورد نیازتان را به شما معرفی کند، نه لزوماً شریکی که فکر می کنید می خواهید.

اهداف شغلی

هنگامی که در زندگی خود را با قانون جذب هماهنگ می کنید، مهم است که دقیقاً در مورد آنچه می خواهید صحبت کنید.

اهداف شغلی خود را با استفاده از جملات مشخصی مانند "من می خواهم با افرادی که از ایده های من حمایت می کنند کار کنم" یا "من X مقدار پول در شهر X کسب می کنم" بنویسید. و البته عمل در اینجا مهم است. اگر ترفیع می‌خواهید، از خود بپرسید، "من ارتقاء یافته چه خواهم کرد؟"

امور مالی

ترس های مالی حساس و شایع هستند و ایجاد یک رابطه سالم با فراوانی مالی نیاز به یادگیری زیادی دارد.

مخصوصا در مورد پول، به راحتی میتوانید در یک طرز فکر کمبود گرفتار شوید. در عوض، تمام تلاش خود را بکنید تا به جای آنچه که کمبود دارید، روی چیزهایی که در حال حاضر دارید تمرکز کنید. یکی از مانترای که Kaiser برای این مورد استفاده می کند این است: "فراوانی از طریق من جریان می یابد تا بتوانم با خوشحالی ببخشم."

در همه این زمینه‌ها، بهتر است ابتدا از کارهای کوچک شروع کنید و روی تظاهر تغییرات به اندازه لقمه تمرکز کنید. هرچه بیشتر تمرین کنید، در تجلی مؤثرتر خواهد بود، تا اینکه در نهایت بتوانید با تغییرات بزرگتر و تغییر دهنده زندگی روبرو شوید.

نتیجه نهایی:

قانون جذب زمان بر است. قانون جذب در اصل این است که ذهنیت خود را روی فراوانی تنظیم کنیدد، آنچه را که می خواهید به کار بگیرید و عمل خود را با قانون، هماهنگ کنید. وقتی بتوانید این اقدامات را درست انجام دهید، می توانید نویسنده زندگی خود شوید.

منبع: مقاله قانون جذب گروه تحقیقاتی یکشو

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: