پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

چکیده : بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یک زمینه پیچیده و همیشه در حال توسعه است که مطمئناً می تواند برای مبتدیان گیج کننده باشد – و قابل درک است. با بیش از 200 فاکتور رتبه‌بندی و «قوانین» جدیدی که همیشه توسط موتورهای جستجو اضافه می‌شوند، دانستن اینکه از کجا شروع کنید می‌تواند دشوار باشد.

 

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یک زمینه پیچیده و همیشه در حال توسعه است که مطمئناً می تواند برای مبتدیان گیج کننده باشد – و قابل درک است. با بیش از 200 فاکتور رتبه‌بندی و «قوانین» جدیدی که همیشه توسط موتورهای جستجو اضافه می‌شوند، دانستن اینکه از کجا شروع کنید می‌تواند دشوار باشد.

10 روش برای بهبود سئوی درون صفحه

 

خوب ما اینجا هستیم تا وضعیت را برای شما روشن کنیم. ببینید، دو “دسته” اصلی سئو وجود دارد – داخل صفحه و خارج از صفحه. یکی به چیزهایی اشاره دارد که می توانید مستقیماً کنترل کنید، مانند بهینه سازی برچسب ها و عنوان های عنوان وب سایت خود، در حالی که دیگری به سیگنال های خارجی مانند سایرین اشاره دارد که به سایت شما پیوند می دهند و محتوا را به اشتراک می گذارند.

چرا سئو برای همه وب سایت ها مهم است؟

قبل از اینکه به جزئیات سئو داخلی و خارجی بپردازیم، بیایید اهمیت بهینه سازی موتور جستجو را به طور گسترده تر مورد بحث قرار دهیم.

به طور روزانه، کاربر آنلاین معمولی جستجوهای متنوعی را در وب انجام می دهد. از جستجوی مسیرها تا نزدیک‌ترین فروشگاه کفش، تا یادگیری دقیق چند پله در برج ایفل، بیشتر ما به عنوان یک بازتاب به نوار جستجو روی می‌آوریم. در واقع، بیش از 50 درصد از ترافیک آنلاین از جستجوی ارگانیک است.

تفاوت بین سئو داخلی و خارج از صفحه

اکنون که اصول سئو را پوشش داده‌ایم، بیایید به تفاوت‌های بین سئو داخلی و خارج از صفحه بپردازیم.

سئو درون صفحه چیست؟

سئوی درون صفحه که به عنوان «سئوی درون سایت» نیز شناخته می شود، کاملاً توضیحی است. این به تمام عوامل رتبه بندی صفحه اشاره دارد که می توانید در وب سایت خود دستکاری یا بهینه سازی کنید. این عناصر می‌توانند شامل محتوای صفحه‌های محصول و خدمات، پست‌های وبلاگ، صفحات فرود و سایت‌های کوچک باشد.

سئوی درون صفحه شامل تگ های عنوان، توضیحات متا، ساختار عنوان، محتوا، بهینه سازی تصویر، دسترسی و عملکرد کلی وب سایت است.

سئو خارج از صفحه چیست؟

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، سئوی خارج از صفحه یا “سئوی خارج از سایت” شامل تمام عوامل رتبه بندی صفحه فراتر از وب سایت شما می شود.

به عنوان مثال، “بک لینک ها” (یا لینک های “inbound”) پیوندهایی در سایر صفحات وب هستند که به وب سایت شما باز می گردند. زمانی که سایت شما دارای بک لینک های زیادی از سایت های معتبر باشد، می توانند برای رتبه بندی جستجوی شما مفید باشند زیرا این صفحات می توانند بخشی از قدرت خود را به شما منتقل کنند.

10 روش برای بهبود سئوی درون صفحه

زمان آن رسیده است که جزئیات بیشتری را برای سئوی درون صفحه بررسی کنیم. در اینجا 10 عاملی که باید هنگام بهینه سازی صفحات وب خود برای سئو در نظر بگیرید آورده شده است!

1. محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید

ایجاد محتوای با کیفیت بالا یکی از موثرترین استراتژی ها برای افزایش شانس شما برای ظاهر شدن بیشتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است. از این گذشته، الگوریتم های گوگل طوری طراحی شده اند که بهترین و مرتبط ترین محتوا را در اختیار کاربران قرار دهند.

به خاطر داشته باشید که کیفیت شامل همه چیز از ظاهر تا کاربردی است. هدف نهایی شما باید ایجاد محتوای بصری جذاب و دقیق باشد که در خدمت هدف مفیدی باشد.

2. از کلمات کلیدی هدف استفاده کنید

استفاده از کلمات کلیدی هدف در صفحه خود یکی از ساده ترین تاکتیک های SEO است که می توانید اجرا کنید. با این حال، قبل از اینکه بتوانید کلمات کلیدی مورد نظر را پیدا کنید، باید مخاطبان مورد نظر خود را در نظر بگیرید.

برای مثال، اگر یک وبلاگ صنایع دستی دارید، خواننده ایده آل شما ممکن است والدین کودکان زیر 12 سال باشد. هنگامی که مخاطبان خود را بشناسید، می توانید کلمات کلیدی مورد نظر را با استفاده از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner پیدا کنید.

3. تصاویر را بهینه کنید

کاربران تصاویر باکیفیت را ترجیح می دهند و ربات های جستجو از تصاویر سبک وزن و بهینه شده برای سئو استفاده می کنند. بیایید چند راه را در نظر بگیریم که می‌توانید مطمئن شوید عکس‌هایتان به رتبه‌بندی موتور جستجوی شما کمک می‌کنند.

ابزار فشرده سازی تصویر آنلاین TinyPNG

این ابزار رایگان به شما امکان می‌دهد فایل‌های PNG، JPG و WebP را کوچک کنید تا زمان بارگذاری سایت شما را کاهش ندهند.

شرکت سئوفراز: خدمات طراحی سایت و سئو سایت 

جهت انجام خدمات سئو سایت کلیک کنید.

جهت انجام خدمات طراحی سایت کلیک کنید.

4. لینک های داخلی ایجاد کنید

چه یک وبلاگ یا یک وب سایت چند صفحه ای داشته باشید، احتمالاً با بسیاری از پیوندهای منحصر به فرد سروکار خواهید داشت. پیوند داخلی یک URL است که به صفحه دیگری در وب سایت شما منتهی می شود. به عنوان مثال، ممکن است پاورقی با پیوندهایی به وبلاگ، صفحه تماس و سایر اطلاعات ضروری داشته باشید.

5. پیوندهای دائمی را بهینه کنید

در حالی که ما در مورد URL ها هستیم، بیایید پیوندهای ثابت را مورد بحث قرار دهیم. اینها URL های دائمی هستند که صفحات شما را نشان می دهند و همچنین برای سئوی قوی بسیار مهم هستند.

6. Readability را در نظر بگیرید

چه محتوای شما کوتاه باشد یا طولانی، خوانایی یک عامل مهم رتبه بندی است. مقالات و صفحات شما باید به خوبی نوشته شده باشند. بهتر است مستقیم و مختصر بنویسید و از جملات کوتاه‌تر و واژگانی که متناسب با مخاطبان شما باشد استفاده کنید.

7. از تگ های عنوان و توضیحات متا استفاده کنید

متا تگ ها بیت هایی از کد HTML هستند که به موتورهای جستجو سیگنال می دهند که چگونه محتوای شما را بخوانند.

تگ‌های عنوان و توضیحات متا نمونه‌هایی از این موارد هستند و برای کمک به موتورهای جستجو در درک نحوه رتبه‌بندی محتوای وب‌سایت شما کلیدی هستند. این متا تگ ها اطلاعاتی را تولید می کنند که در نتایج جستجو برای کاربران ظاهر می شود و ممکن است آنها را تشویق کند روی صفحه شما کلیک کنند.

8. نظارت بر عملکرد سایت

عملکرد سایت نیز نقش مهمی در رتبه بندی موتورهای جستجو دارد. در اینجا، ما عمدتاً در مورد سرعت صحبت می کنیم.

همانطور که می توانید تصور کنید، کاربرانی که به نتایج جستجو نگاه می کنند نمی خواهند به صفحاتی هدایت شوند که کند هستند یا به درستی کار نمی کنند. در واقع، گوگل چیزی را ایجاد کرده است که Core Web Vitals می نامد. زمان بارگذاری صفحه، تعامل و ثبات صفحه را ارزیابی می کند تا به شما امتیاز Core Web Vitals بدهد.

9. اولویت بندی تجربه کاربری (UX)

با نزدیک شدن به پایان استراتژی‌های سئو داخلی، زمان آن فرا رسیده است که در مورد UX صحبت کنیم. این مفهوم در پس اکثر تاکتیک های بهینه سازی دیگر قرار دارد زیرا هدف نهایی این است که یک وب سایت کاربرپسندتر شود.

10. بهینه سازی صفحات برای دستگاه های تلفن همراه

نکته آخر اینکه اگر می‌خواهید صفحات شما در بالای نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرند، باید برای موبایل بهینه شده باشند. این به این دلیل است که اکثر کاربران اینترنت ترجیح می دهند از گوشی های هوشمند یا سایر دستگاه های دستی خود استفاده کنند.

در حال حاضر بیش از 4.9 میلیارد کاربر اینترنت موبایل در سراسر جهان وجود دارد و این تعداد در حال افزایش است. بنابراین، جای تعجب نیست که گوگل موبایل دوستی را برای سئو ضروری اعلام کند. به علاوه، با افزایش تجارت الکترونیک، هر کسب و کار آنلاینی که از بازدیدکنندگان تلفن همراه خود غافل شود، احتمالاً فروش قابل توجهی را از دست خواهد داد.

نحوه بهبود سئوی خارج از صفحه (3 تکنیک ضروری)

اکنون که همه چیز را در مورد SEO در سایت می دانید، بیایید بررسی کنیم که چگونه می توانید رتبه بندی خود را با روش های دیگر بهبود بخشید. 

1. ایجاد بک لینک (Domain Authority)

بک لینک به سایت شما به گوگل نشان می دهد که محتوای شما معتبر است. به همین دلیل است که ساخت بک لینک می تواند «اقتدار دامنه» وب سایت شما را افزایش دهد. سایت شما از طریق تعداد بک لینک هایی که دارد، شهرت مثبتی به دست می آورد.

2. پشتیبانی از اثبات اجتماعی

می‌توانید برای شرکت یا وب‌سایت خود یک نمایه کسب‌وکار Google ایجاد کنید تا مدرک اجتماعی به دست آورید. این پلتفرم دارای ویژگی بررسی داخلی است:

3. حضور آنلاین خود را در رسانه های اجتماعی افزایش دهید

در مورد اینفلوئنسرها، رسانه های اجتماعی شاید یکی از مهم ترین کانال هایی باشد که کسب و کارهای تجارت الکترونیک می توانند سئوی خارج از صفحه خود را بیشتر بسازند.

شرکت طراحی سایت و خدمات سئو سایت سئوفراز 

اگر در سئو مبتدی هستید، ممکن است بخواهید ممیزی های سایت را فراموش کنید و آنها را به متخصصان بسپارید. خدمات سئو فراز ما را بررسی کنید و وقت خود را برای تمرکز بر جنبه خلاقانه کسب و کار خود آزاد کنید. ما برنامه های خاصی را برای بازاریابی سئو ارائه می دهیم که به شما کمک می کند رتبه بالاتری در SERP داشته باشید. به علاوه، ما یک جعبه ابزار SEO برای ارتقای سایت شما به سطح بعدی داریم!

بیشتر بخوانید :  آموزش استفاده از استیم والت

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: