پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

ما در این مطلب قصد داریم با شما درباره کارخانه نوآوری آزادی صحبت کنیم. آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که محیط و فضایی که در اختیارتان است را به گونه‌ای مرمت و بازسازی کنید که بتواند زمینه‌ساز اجرای طرح‌ها و فعالیت‌های بیشتری شود به طوری که افراد بیشتری بتوانند از این فضا بهره‌مند شده و موفقیت‌های بی‌نظیر در همین فضا خلق و متولد شود؟ کارخانه نوآوری آزادی، فضای کار اشتراکی زاویه و کارگاه نوآوری هفت و هشت دیبا که توسط گروه دیبا طراحی و اجرا شده است این امکان، یعنی شروع یک زندگی جدید را فراهم کرده است.

کارخانه نوآوری آزادی

آشنایی با کارخانه نوآوری آزادی

ساختمان قدیمی کارخانه نوآوری آزادی سال‌ها پیش متعلق به کارخانه الکترودسازی آما بود که در زمان خود از صنایع بسیار مطرح به شمار می‌آمد. این کارخانه پس از سال‌ها دوباره با طراحی خاص و جدیدی بازگشایی شد و توانست به عنوان مرکزی برای نوآوری‌های خلاقانه، پذیرای نسل جوان و کارآفرینان باشد. اما پرسش مهم در بازسازی این سازه این موضوع بود که چطور می‌توان فضایی برای عملکردهای قدیمی را به فضایی جدید و کارآمد تبدیل نمود، به طوری که نمادی از فعالیت قدیمی ساختمان با نوع فعالیت جدیدی که در کارخانه انتظار می‌رود ترکیب شده و فضایی خاص و تازه از آن متولد شود. گروه طراحی دیبا که در انتها بیشتر به معرفی آن خواهیم پرداخت توانست با طراحی اولیه و تقویت سازه قدیمی، طراحی و اجرای معماری داخلی و استفاده از مبلمان، تجهیزات مختلف و نور و .. کارخانه نوآوری آزادی را زنده، فعال و پویا نماید.

 فضای کار اشتراکی زاویه

درباره فضای کار اشتراکی زاویه

حتما تاکنون درباره فضای کار اشتراکی چیزهایی شنیده اید. در حال حاضر که به دلیل وجود اینترنت و پلتفرم‌های مختلف امکان ایجاد استارتاپ‌های مختلف و فعالیت‌های فریلنسری گسترش پیدا کرده، گاهی بسیاری از جوانان نمی‌توانند فضایی را برای انجام فعالیت‌های خود بیابند که با سطح مالی آن‌ها همخوانی داشته و از پس مخارج آن برآیند. فضای کار اشتراکی به عنوان اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی، این موقعیت را در اختیار آن‌ها قرار داده است. فضای کار اشتراکی زاویه در کارخانه نوآوری آزادی طراحی و در دسترس فریلنسرها و شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفته است. زاویه به گونه‌ای طراحی شده که افراد زیادی می‌توانند در این محیط‌ها بدون آن که شلوغی و سروصدا مزاحمتی برای کار آن‌ها به وجود آورد به کار و فعالیت بپردازند. همچنین از بهترین راهکارهایی که برای این فضا در نظر گرفته شده است، می‌توان به کمترین میزان صدا و ارتقا آرامش صوتی و تعامل با یکدیگر اشاره کرد. لازم به ذکر است تمامی صفر تا صد کار فضای کار اشتراکی زاویه توسط گروه دیبا صورت گرفته است.

 کارگاه نوآوری هفت و هشت

کارگاه نوآوری هفت و هشت دیبا

از دیگر کارگاه‌هایی که در کارخانه نوآوری آزادی پدید آمده و بستری مناسب را برای عملی کردن ایده‌های استارت آپی در حوزه طراحی، معماری، صنعت ساختمان و طراحی شهری در اختیار جوانان قرار داده است همین کارگاه نوآوری هفت و هشت است که گروه دیبا بهره بردار آن می‌باشد. کارگاه هفت و هشت دیبا فراتر از حمایت‌های مالی با راهنمایی‌های مسئولانه در حوزه‌های تخصصی به راهنمایی و حمایت جوانان و فعالان در این حوزه پرداخته است.

زاویه

شرکت دیبا

شرکت سازه‌های پارچه‌ای دیبا سال‌هاست که در حوزه طراحی و تولید انواع سایبان و سازه‌های پارچه‌ای مانند سقف‌ در اندازه‌های مختلف فعالیت می‌کند و صفر تا صد کار از مشاوره تا طراحی، اجرا و همچنین مدیریت پروژه‌های مختلف را بر عهده دارد. تولید و نصب انواع سازه‌های چادری، انجام سازه‌های معماری از قبیل پل طبیعت و سازه‌های کابلی مانند باغ پرندگان تهران و همچنین بازسازی کارخانه‌ها مانند کارخانه نوآوری آزادی که پیشتر به آن پرداختیم، گوشه‌ای از فعالیت‌های شرکت سازه‌های پارچه‌ای دیبا به شمار می‌آید که توسط گروهی از افراد متخصص و کارآمد صورت می‌پذیرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: