پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

از زمان تشکیل تمدن های بشری، تجارت به عنوان یک موضوع بسیار مهم و حیاتی در میان جوامع مختلف مطرح بوده است. با گذشت زمان شکل تجارت و تبادل کالا و همچنین راه های حمل و نقل کالاهای مختلف نیز تغییر پیدا کرد. یکی از رایج ترین راه های مبادله و حمل و نقل بار در میان کشورها از دیرباز تاکنون حمل کالا با کشتی بوده است. در حال حاضر این صنعت نه تنها قدیمی نشده است بلکه تحت آخرین تکنولوژی های روز دنیا در حال انجام و رو به گسترش  است. در کشور ما نیز به دلیل دسترسی به آب های آزاد، صنعت کشتیرانی در سال های اخیر توسعه چشمگیری داشته است. 

امروزه شرکت های کشتیرانی زیادی در شهرهای مختلف ایران از جمله بندرعباس در حوزه حمل و نقل دریایی فعالیت می کنند. ما نیز قصد داریم در این مطلب درباره لیست شرکت های کشتیرانی بندرعباس به عنوان یکی از مناطق استرتژیک در حوزه حمل و نقل دریایی  اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه شوید.

 

 

جایگاه ویژه بندرعباس در حمل و نقل آبی

بندرعباس بزرگترین بندر ایران و مرکز استان هرمزگان است. آب و هوای بندرعباس شرجی و گرم می باشد و جز یکی از کلانشهرهای ایران به شمار می رود. این منطقه به دلیل دسترسی به خلیج فارس و دریای عمان نقش کلیدی و مهمی در عرصه تجارت بین المللی آبی ایفا می کند. در این بندر جنوبی، روزانه تعداد زیادی کشتی های ایرانی و خارجی در حال حمل بار یا تخلیه کالاهای مختلف هستند. در واقع بندرعباس مبدا و مقصد حمل و نقل انواع کالا از نقاط مختلف دنیاست. شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند با داشتن ارتباطات گسترده با شرکت های کشتیرانی در  بندرعباس ارائه دهنده انواع خدمات حمل دریایی و حمل کانتینری و سایر خدمات کشتیرانی می‌باشد.

بندرعباس؛ قطب تجاری حمل و نقل دریایی

همانطور که عنوان شد بندرعباس از مهمترین پایگاه های حمل و نقل دریایی در جنوب کشور به شمار می رود که نقشی حیاتی و برجسته در رونق مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و منطقه دارد. در حال حاضر بندرعباس مهمترین بندر تجاری کشور است. از جمله مهمترین ویژگی هایی که بندرعباس را به یکی از باارزش ترین قطب های اقتصادی در منطقه تبدیل کرده است عبارتند از:

   بندر شهید رجایی

این بندر وسیع، بزرگترین بندر کانتینری کشور ایران به شمار می رود. جابجایی کالا از این بندر در حجم وسیعی به سایر نقاط دنیا بصورت روزانه در حال انجام است. علاوه بر آن وجود کارخانه های بزرگ صنعتی این بندر را به منطقه ای مهم در حوزه بازرگانی و صنعت تبدیل کرده است. به همین دلیل علاوه بر سفرهای تفریحی و محلی برای گشت و گذار، تجار و بازرگانان زیادی برای انجام فعالیت های اقتصادی به این منطقه سفر می کنند.

    حجم زیاد فعالیت های خطوط کشترانی

حمل و نقل دریایی به دو روش مستقیم و غیر مستقیم توسط خطوط کشتیرانی بندرعباس انجام می شود. در روش مستقیم بار پس از بارگیری در مبدا، به صورت مستقیم و بدون واسطه یا تغییر وسیله نقلیه، در بندر مقصد تخلیه می گردد. این روش هزینه مقرون به صرفه ای دارد و زمان انتقال بار نیز به دلیل حذف واسطه ها و عدم توقف کشتی کوتاه است.

در روش غیر مستقیم به دلایل مختلف امکان ارسال مستقیم بار از مبدا به مقصد وجود ندارد. به همین  دلیل از بندر واسط برای ارسال غیر مستقیم کالا استفاده می شود. حمل و نقل غیرمستقیم خود روشهای گوناگونی دارد که توسط شرکتهای کشتیرانی بندرعباس انجام می گردد. از جمله: 

 

روش ترانشیپ

در این روش محموله و بار بدون این که از کانتینرها تخلیه شوند به یک کشتی دیگر منتقل می گردد. در واقع در روش ترانشیپ، کانتینرهای حمل بار از یک کشتی به کشتی دیگر منتقل می شود.

 روش کراس استاف

در روش کراس استاف معمولا بار در کشتی های کوچک بارگیری می شود.  سپس به دلیل وجود برخی محدودیت ها در حمل دریایی، به کشتی های بزرگتر منتقل می گردد تا امکان ارسال بار به نقاط دوردست فراهم شود. در این روش محتوای کانتینر تخلیه می شود تا به روش کراس استافینگ در کانتینر کشتی دیگری بارگیری شود.

روش چارترینگ

این روش در حمل و نقل دریایی مربوط به ارسال کالاهای حجیم و بدون بسته بندی مانند شکر، پنبه، آرد، گندم و... می باشد.

روش گروپاژ

حمل و نقل دریایی پروژه ای کالاهای مختلف، در وزن و حجم های گوناگون از کشور ایران به سایر نقاط دنیا به روش گروپاژ انجام می شود.

 

 

انتخاب بهترین شرکت کشتیرانی بندرعباس

 شرکت های کشتیرانی بندرعباس در حوزه حمل و نقل دریایی و امور مربوط به آن فعالیت دارند. اگر قصد ارسال بار در این بندر جنوبی را دارید با یکی از این شرکت های کشتیرانی تماس بگیرید. تا با کمترین هزینه نسبت به سایر روش های ارسال بار( ارسال هوایی و...) کالای خود را در شرایط ایمن و مطمئن به اقصی نقاط دنیا ارسال نمایید.

ارسال بار از بندرعباس به عمان

بازرگانان ایرانی به دلایل مختلفی از جمله دسترسی راحت، سهولت در حمل بار، هزینه حمل و نقل کمتر و ... ترجیح می دهند با کشورهایی رابطه تجاری برقرار کنند که دارای مرز آبی مشترک با ایران هستند. به همین دلیل عمان به عنوان یک کشور ثروتمند یکی از مقاصد تجار ایرانی برای رد و بدل کردن کالاهای مختلف از نفت گرفته تا لوازم منزل و... است. این کشور در حاشیه دریای  عمان قرار دارد. 

شرکت های کشتیرانی بندرعباس، محوله های مختلف را پس از بارگیری در یکی از بنادر عمان( مسقط یا خصب) تحویل می دهند. زمان ارسال بار به این کشور توسط شرکت های کشتیرانی بندرعباس تقریبا یک روز و با قیمت بسیار مناسب انجام می شود.

وظایف شرکتهای کشتیرانی بندرعباس

با توجه به اهمیت بندرعباس به عنوان یکی از بنادر اقتصادی و تجاری ایران، تعداد زیادی شرکت کشتیرانی در این منطقه در حال فعالیت و ارائه خدمات به تجار، بازرگانان و شرکت های مختلف می باشد. در این شرکت ها بر اساس درخواست مشتری، محموله از مبدا در نقاط مختلف ایران تحویل گرفته می شود. سپس محموله در کشتی هایی با ظرفیت مناسب بارگیری و در انبار مقصد مورد نظر تحویل می گردد. در شرکت های کشتیرانی بندرعباس علاوه بر حمل و نقل کالا، حفظ امنیت بار، انجام امور گمرکی محموله های بین المللی و... نیز بر عهده شرکت کشتیرانی می باشد.

یکی دیگر ار تعهدات شرکت های کشتیرانی بندرعباس، ارسال بارهای تخلیه شده در بندر به نقاط مختلف کشور می باشد. این امر از طریق مختلف از جمله حمل و نقل جاده ای، ریلی یا هوایی بنابر درخواست صاحبین بار انجام می گردد.

 

 

لیست شرکت های کشتیرانی بندرعباس

در بندرعباس سرویس و خدمات حمل و نقل کانتینری به وسیله انواع کشتی با ظرفیت های مختلف توسط شرکت های مختلفی با بهره گیری از کارشناسان زبده حمل و نقل دریایی انجام می شود. از جمله برخی از شرکت های کشتیرانی بندرعباس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1.  شرکت کشتیرانی بویه سبز
  2.     شرکت کشتیرانی نورسا دریا بندرعباس
  3.    شرکت کشتیرانی آباد اختر آریامن
  4.     شرکت کشتیرانی بویه قرمز
  5.     شرکت کشتیرانی پرنده دریا هرمز
  6.     شرکت کشتیرانی پارس دریا سریع
  7.     شرکت کشتیرانی پرستو امواج اقیانوس
  8.     شرکت کشتیرانی سیمرغطلائی آبهای جنوب
  9.     شرکت کشتیرانی شاخص صدف دریا
  10.     شرکت کشتیرانی کیهان شیران زرین
  11.     شرکت کشتیرانی مروارید اقیانوس اطلس
  12.     شرکت کشتیرانی نورسا دریا
  13.     شرکت کشتیرانی هیوا امید دریا
  14.     شرکت کشتیرانی دریای آبی بندرعباس
  15.     شرکت کشتیرانی باسیدون

 

پایان

حمل با کشتی یکی از رایج ترین روش های ارسال بار دریایی به شمار می رود. انواع شرکت کشتیرانی بندرعباس در صورت استفاده از شیو های اصولی حمل دریایی، موجب رونق تجارت بین المللی کشور و در نتیجه توسعه صادرات کالاهای مختلف می شوند. با انتخاب آگاهانه شرکت کشتیرانی، محموله های خود را از ایمن ترین راه و با کمترین هزینه به مقصد مورد نظر ارسال کنید. 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: