پایگاه خبری خانه فوتبال:

حقوق بازنشستگان از این ماه افزایشی شد. حقوق بازنشستگان از ابتدای سال جاری افزایش نداشت. حقوق بازنشستگان هر سال با تنش همراه است. حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود.  جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

بر اساس اعلام مدیرعامل این سازمان پرداخت معوقات از آبان ماه شروع می‌شود و تا اسفند ادامه دارد. بنابراین پرداخت یکجا معوقات که خواست بازنشستگان بود منتفی شد.

با اعلام روابط‌ عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، تامین اجتماعی بالاخره نحوه پرداخت معوقات بازنشستگان را اعلام کرد. بر اساس اعلام مدیرعامل این سازمان پرداخت معوقات از آبان ماه شروع می‌شود و تا اسفند ادامه دارد. بنابراین پرداخت یکجا معوقات که خواست بازنشستگان بود منتفی شد.

به گفته میرهاشم موسوی موانعی که برای افزایش حقوق سایر سطوح به ۳۸ درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان وجود داشت، بر اساس مصوبه وزرای عضو هیأت‌امنای تأمین‌اجتماعی برداشته شد و حقوق شهریور ماه این را با اعمال افزایش ۳۸ درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان پرداخت کردیم. در مهرماه نیز حقوق بازنشستگان را به همین منوال و با اعمال افزایش پرداخت خواهیم کرد. ۵ ماه معوقه افزایش حقوق بازنشستگان را هم داریم که برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنیم که ۵ ماه معوقه را از آبان ماه تا پایان اسفند پرداخت کنیم.

موسوی با اشاره به اینکه افزایش حقوق انجام شده برای مستمری‌بگیران سایر سطوح سازمان تأمین‌اجتماعی هر ماه حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان بار مالی جدید ایجاد می‌کند و سالیانه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت به نظر می‌رسد دلیل پرداخت معوقات به صورت تدریجی از آبان بار مالی زیاد آن باشد و معوقات ۵ ماهه ابتدایی سال که برای هر بازنشسته حداقل ۵ میلیون تومان در ماه است ظرف ۵ ماه آخر سال تسویه می‌شود.

مابه‌التفاوت پنج ماه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تاکنون پرداخت نشده بازنشستگان خواستار پرداخت یکجای مطالبات خود هستند، با این حال تاکنون زمان مشخصی از سوی مسئولان تامین اجتماعی به بازنشستگان اعلام نشده است.

به نقل از اکوایران،دولت شهریورماه، افزایش ۳۸ درصدی را به علاوه ۵۱۵ هزار تومان در حقوق بازنشستگان کارگری لحاظ کرد بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار دریافت معوقات ۵ ماه خود به صورت یکجا هستند، مطالباتی که با در نظر گرفتن حداقل حقوق برای بازنشستگان به دست کم پنج میلیون تومان برای آنها می‌رسد.

علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران درگفت‌‌‌وگو با اکوایران درباره چگونگی پرداخت مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: به احتمال زیاد سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند به صورت یک جا مابه‌التفاوت پنج ماهه حقوق بازنشستگان را پرداخت کند.

او در ادامه توضیح داد: یعنی هر ماه معوقه در ماه بعد دریافت حقوق محاسبه و واریز شود؛ مثلا معوقه فروردین در مهر، اردیبهشت در آبان و خرداد در آذر و اگر به این ترتیب جلو برویم تا پایان ماه دی، معوقات به صفر می‌رسد.

دهقان کیا افزود: با وجود اینکه خواسته بازنشستگان پرداخت معوقات به صورت یکجا است اما سازمان توان پرداخت آن را ندارد و در این صورت بهتر است پرداخت مابه‌التفاوت را از ماه مهر آغاز کند که تا پایان سال به اتمام برسد.

رئیس بخش ارتباط با رسانه سازمان تامین اجتماعی هم در گفت‌وگو با اکوایران گفت: برای تامین اعتبار پرداخت معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی نیازمند منابع عظیمی هستیم که تامین آن دشوار است.

او در ادامه افزود: منابع مالی از محل حق بیمه استان‌ها جمع آوری و در حساب سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گیرد اما پرداخت‌ معوقات به صورت متمرکز ازطریق سازمان تامین اجتماعی خواهد بود.

با این حال قلی زاده، مدیر روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی به اکوایران گفت: هنوز تصمیمی از سوی مسئولان تامین اجتماعی برای چگونگی پرداخت این معوقات گرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار بازار بورس، در هفته‌های اخیر، برخی مقامات دولتی و مدیران سازمان برنامه و بودجه از قسطی شدن پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش خبر دادند.

نمایندگان این بازنشستگان ضمن انتقاد از این مساله، می‌گویند: با پیگیری‌هایی که از طریق مجلس صورت دادیم، نمایندگان قول دادند موضوع را پیگیری خواهند کرد؛ بر این اساس، قرار شده منابع کافی برای پرداخت یکجای پاداش پایان خدمت تمام بازنشستگان فراهم کند و همه معوقات یکجا واریز شود.

نمایندگان مجلس خواستار تامین اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان در اسرع وقت شده‌اند.

بازنشستگان می‌گویند: انتظار داریم در مهرماه، پاداش پایان خدمت بازنشستگانی که تا امروز نتوانسته‌اند معوقات خود را دریافت کنند، واریز شود.

به زمان پرداخت مستمری مهرماه بازنشستگان کارگری نزدیک شده‌ایم؛ معمولاً پرداخت مستمری بازنشستگان کارگری از بیستم هر ماه آغاز می‌شود. اما هنوز مشخص نیست که آیا معوقات پنج ماه اول سال با حقوق مهرماه پرداخت می‌شود یا خیر.

در روزهای اخیر، جلسه‌ای با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و اعضای کانون عالی بازنشستگان کارگری برگزار شد؛ در این نشست، نمایندگان بازنشستگان خواسته‌ی خود را به عنوان پرداخت یکجای معوقات بازنشستگان اعلام کردند، اما نتیجه‌ی قطعی حاصل نشد.

بازنشستگان انتظار دارند مطالبات یکجا پرداخت شود؛ آن‌ها می‌گویند: قبل از بیستم مهر زمانبندی پرداخت مشخص شود و سپس تمام معوقات یکجا به حساب بازنشستگان واریز شود.

هنوز مشخص نیست که معوقات بازنشستگان کارگری چگونه قرار است پرداخت شود. به زمان پرداخت مستمری مهرماه بازنشستگان کارگری نزدیک شده‌ایم؛ معمولاً پرداخت مستمری بازنشستگان کارگری از بیستم هر ماه آغاز می‌شود.

اما هنوز مشخص نیست که آیا معوقات پنج ماه اول سال با حقوق مهرماه پرداخت می‌شود یا خیر.

در روزهای اخیر، جلسه‌ای با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و اعضای کانون عالی بازنشستگان کارگری برگزار شد؛ در این نشست، نمایندگان بازنشستگان خواسته‌ی خود را به عنوان پرداخت یکجای معوقات بازنشستگان اعلام کردند، اما نتیجه‌ی قطعی حاصل نشد.

بازنشستگان انتظار دارند مطالبات یکجا پرداخت شود؛ آن‌ها می‌گویند: قبل از بیستم مهر زمانبندی پرداخت مشخص شود و سپس تمام معوقات یکجا به حساب بازنشستگان واریز شود.

حمیدحاج‌اسماعیلی گفت : آنچه که الان لایحه می‌گوید، قرار است حدود ۹۰۰ هزار تومان به بازنشستگان اضافه کنند و مبالغی که تا حدود ۲.۵ تا ۳ برابر این مبلغ است، به بقیه کارمندان متناسب با امتیازات‌شان پرداخت شود.

حاج‌اسماعیلی تصریح کرد: آن‌طور که منابع غیررسمی مطرح می‌کنند، برای گروه‌های خاصی که برخی کارمندان سازمان‌های خاص هستند، ممکن است این مبالغ تا چند برابر نسبت به بازنشستگان لشکری و کشوری بیشتر باشد.

وی عنوان کرد: گرچه افزایش حقوق را حق حقوق‌بگیران می‌دانیم با توجه به تورمی که در کشور اتفاق افتاده، اما متاسفانه در این بخش هم انتقاداتی به دولت داریم، چون هنوز این افزایش‌ها تبعیض‌گونه است. این باز به شکاف طبقاتی در کشور دامن می‌زند و فاصله بین مدیران و افراد خاص را با عموم مردم و حقوق‌بگیران در کشور افزایش می‌یابد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: