پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

چکیده : بررسی کاربرد و قیمت خرید انواع ورق آلومینیوم | شرکت آلومینیوم باقرزاده تولیدکننده انواع ورق و پروفیل آلومینیوم

 

ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم به دلیل وزن بسیار پایین و همچنین مقاومت فوق‌العاده در صنایع مختلف مانند خودروسازی، لوازم منزل و... بکارگیری می‌شود. این ورق‌ها که با استفاده از روش‌های متفاوت تولید می‌شوند؛ اگر در مراحل ساخت این لوازم از اجرای صحیح بکار گرفته شود، از کیفیت مناسبی برخوردار خواهند بود. گفتنی است که این نوع ورق‌ها کاربرد‌های مختلفی دارند که حتی در تولید روکش کابل‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. ضمناً ناگفته نماند که ورق آلومینیوم در اندازه‌های متفاوت از جمله ۰. ۰۰۸ تا ۰. ۲۵ اینچ وجود دارند که باید برای خرید نوع دلخواه به مراکز معتبر مراجعه شود. حال اجازه دهید در این مقاله به بررسی بیشتر این ورق پرکاربرد بپردازیم.

 

انواع ورق‌های آلومینیوم

به طور کلی این نوع ورق‌ها دارای انواع مختلفی هستند که از لحاظ ظاهر و جنس به چندین دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که طبیعتاً هر کدام از این ورق‌ها کاربرد‌های بخصوصی دارند. بنابراین اگر بخواهیم که به انواع ورق آلومینیوم اشاره کنیم باید به موارد زیر بپردازیم:

· ورق آلومینیوم رنگی

این نوع ورق جنس آلومینیوم بسیار پرکاربرد هستند و از آن‌ها در ساخت درب و پنجره، دکوراسیون داخلی و... استفاده می‌شود. گفتنی است که برای تولید این نوع ورق‌ها در اولین مرحله رنگ مدنظر به بکارگیری بار الکتریکی و با ضخامت‌های مختلف مانند ۵۰ الی ۱۰۰ میکرون روی ورق اجرا شده و سپس برای ایجاد مقاومت در رنگ، ورق آلومینیوم را به وارد کوره با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌کنند. گفتنی است که ضخامت این ورق‌ها حداقل ۰. ۲ و حداکثر ۳۰ میلی‌تر است.

· ورق آلومینیوم آجدار

با توجه به اینکه این نوع ورق‌های آلومینیوم دارای آج هستند در اکثر موارد برای دکوراسیون داخلی و البته خارجی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند که از جمله می‌توان به کابینت‌ها، آشپزخانه‌ها، پل‌های هوایی، کف‌پوش‌ها و... اشاره کرد. ضمناً پر واضح است که بنا به نیاز از ابعاد و اندازه‌های مختلف برای این نوع ورق آلومینیوم بکار گرفته می‌شود.

· ورق‌های کامپوزیتی

این نوع ورق از لایه کاغذ کرأفت و پلی‌اتیلن در نظر گرفته می‌شود و اگر چه سبک است اما از لحاظ مقاومت و استحکام در شرایط مطلوبی به سر می‌برد. گفتنی است که سطح این انواع ورق آلومینیوم با استفاده از پلی‌استر پوشش داده شده است که به خوبی می‌تواند از زنگ‌زدگی و خوردگی جلوگیری کند. همچنین ناگفته نماند که ورق‌های کامپوزیتی در برابر حرارت بسیار زیاد مقاوم هستند. به طور کلی این نوع ورق‌ها به دو شکل شیت و رول از مراکز معتبر سطح شهر قابل دسترسی خواهند بود.

· ورق‌های آلومینیوم سری ۱۰۰۰ الی ۶۰۶۱

همانطور که عنوان کردیم ورق‌های آلومینیوم نه تنها از لحاظ ظاهر بلکه از نظر جنس نیز به موارد مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که از جمله می‌توان به:

- ورق آلومینیوم سری ۱۰۰۰.

- ورق آلومینیوم سری ۵۰۰۰.

- ورق آلومینیوم سری ۵۰۸۳.

- ورق آلومینیوم سری ۶۰۰۰.

- ورق آلومینیوم سری ۶۰۶۰.

-ورق آلومینیوم سری ۶۰۶۱.

اشاره کرد که طبیعتاً هر کدام از این ورق‌ها با استفاده از مواد‌های مختلف مانند آهن، سیلیسیم، سیلیکون، منزیم و... تهیه شده‌اند و مسلماً کاربرد‌های مختلفی دارند. بعنوان مثال ورق آلومینیوم ۶۰۶۱ برای استفاده در قطعات هواپیما، سخت‌افزار، انواع شیرآلات و... بکارگیری می‌شود. 

 

قیمت خرید ورق آلومینیوم

روش تولید انواع ورق‌های آلومینیوم

این نوع ورق‌ها از شمش آلومینیوم تهیه می‌شوند که بوسیله‌ی فرآیند نورد گرم انجام می‌شود. در واقع اگر نیاز به تولید ورق‌های آلومینیوم باشد مراحل زیر در نظر گرفته می‌شود:

- در اولین مرحله به ذوب کردن شمش اقدام خواهد شد و سپس باید آلومینیوم مذاب در ریخته‌گری مداوم قرار داده شود. ناگفته نماند که ضخامت رول ریخته‌گری بین ۸ الی ۱۰ میلی‌متر است که در واقع از اولین مراحل تولید ورق آلومینیوم است.

- قدم بعدی تولید ورق‌های آلومینیوم که در واقع مهم‌ترین مرحله به حساب می‌آید پردازش نورد بوسیله آسیاب انجام می‌شود. سپس نورد پایان تحت غلظن رول ریخته‌گری قرار گرفته تا در نهایت به ضخامت مد نظر برسد. گفتنی است که انجام این مرحله فوق‌العاده حساس است که باید بوسیله‌ی کارشناسان تخصصی در نظر گرفته شود.

- در مرحله‌ی بعدی نیز تمیز کردن رول ریخته‌گری پیش گرفته خواهد شد که این کار به منظور اصلاح لبه نامنظم رول و همچنین تمیز شدن سطح روغن انجام می‌شود. دقت کنید که در این مرحله ممکن است از لوازم پیشرفته استفاده شود تا کار به بهترین وجه ممکن در نظر گرفته شود.

- نهایتاً باید بازپخت و بسته‌بندی ورق آلومینیوم انجام شود که مرحله بازپخت به دلیل به دست آوردن خواص کشش و مکانیکی ورق است که باید در نهایت دقت پیش گرفته شود. در آخر نیز با استفاده از تجهیزات مختلف، بسته‌بندی ورق‌ها برای عرضه محصولات در بازار انجام خواهد شد.

 

قیمت خرید ورق آلومینیوم

مزایای بکارگیری از ورق‌های آلومینیوم

با توجه به اینکه این گونه ورق‌ها از ضخامت و اندازه‌های مختلفی برخوردار هستند؛ مانند لوله و میلگرد آلومینیوم یا دیگر محصولات، دارای مزیت‌های مختلفی هستند که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- قابل استفاده در صنایع غذایی. از این نوع ورق به دلیل عدم واکنش با مواد‌های مختلف در بسته‌بندی مواد‌های غذایی و البته شیمیایی بکار گرفته می‌شود. در واقع ورق آلومینیوم تأثیر خاصی بر روی مواد‌های غذایی نخواهد داشت.

- وزن سبک. وزن این نوع ورق‌ها حداقل یک‌سوم ورق‌های آلومینیوم است. در واقع این ویژگی سبب شده است تا به آسانی قابل حمل باشند و حتی در صورت استفاده در سازه‌ها، افزایش وزن آن‌چنانی اتفاق نمی‌افتد.

- قابلیت بازیافت. از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های این ورق بازیافت بسیار ساده و بدون دردسر آنهاست که در اکثر مواقع حتی بدون از دست رفتن خواص آلومینیوم انجام می‌پذیرد.

- شکل‌پذیری. همانطور که حتماً می‌دانید ورق آلومینیوم به راحتی قابل شکل‌پذیری است. در واقع این نوع ورق‌ها با استفاده از حرارت نسبتاً بالا به اشکال دلخواه تبدیل می‌شوند که طبیعتاً می‌توان از هر کدام در موارد خاص مورد استفاده قرار داد.

- مقاومت عالی در برابر خوردگی. پر واضح است که خوردگی در اکثر موقعیت‌ها بخصوص صنعتی وجود دارد اما ورق‌های آلومینیوم به سادگی دچار خوردگی نمی‌شوند و اصلاً به همین دلیل است که در صنایع دریایی بدون کوچکترین مشکلی استفاده می‌شوند.

کاربرد‌های مختلف انواع ورق آلومینیوم

به طور کلی از ورق‌های آلومینیوم در موارد مختلفی بکارگیری می‌شود که ما در ادامه سعی می‌کنیم به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم:

· صنعت هوافضا

معمولاً در اکثر اجزای هواپیما‌های مدرن از جمله بدنه هواپیما، بلبرینگ، مخزن سوخت، توربین موتور و... از این ورق استفاده می‌شود. در واقع با توجه به اینکه ورق‌های آلومینیوم از مقاومت بسیاری خوبی برخوردار هستند با کمترین دغدغه می‌توان از این نوع ورق بکار گرفت.

· صنعت ساختمان‌سازی

شاید بیشترین کاربرد از ورق‌های آلومینیوم در ساختمان‌سازی باشد. در حال حاضر برای نمای داخلی و بیرون سازه‌ها به کرات از این نوع ورق استفاده می‌کنند که در این بین بکارگیری از لوله و میلگرد آلومینیوم نیز وجود دارد. البته ناگفته نماند که از ورق آلومینیوم برای اتصالات آشپزخانه و... نیز استفاده می‌شود.

· صنعت خودرو

در خودروسازی و برای ساخت کاپوت، پلاک خودرو و مواردی از این دست از انواع انواع ورق آلومینیوم بکارگیری می‌شود. در واقع با توجه به اینکه کاهش مصرف سوخت از جمله دغدغه‌های صاحبان خودروهاست، مسلماً انتخاب این ورق در ساخت بعضی از قطعات خودرو بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

· وسایل حمل و نقل

با توجه به اینکه ورق‌های آلومینیوم از مقاومت بسیار عالی برخوردار هستند و همچنین در برابر خوردگی مقاومت مناسبی از خود نشان می‌دهند، بدون کمترین دغدغه می‌توان از این لوازم در جهت ساخت وسایل حمل و نقل مانند کامیون‌ها، واگن‌های باری و همچین کشتی‌ها استفاده کرد. 

 

قیمت خرید ورق آلومینیوم

بررسی قیمت ورق‌های آلومینیوم

پر واضح است که قبل از خرید آلومینیوم باید موارد مختلفی را مورد بررسی قرار داد که ما در ادامه قصد داریم درباره‌ی مهم‌ترین آن‌ها صحبت کنیم. در واقع اگر برای بخش‌های دلخواه به ورق آلومینیوم نیاز دارید حتماً عوامل زیر را بررسی نمایید:

- برند و مدل. در حال حاضر کارخانه‌های متعددی در خصوص تولید ورق‌های آلومینیوم فعالیت می‌کنند که طبیعتاً باید از برند‌های معتبر در این زمینه استفاده کنید. توصیه ما در این خصوص بررسی برند و مدل‌های مختلف انواع ورق آلومینیوم است تا نهایتاً بتواند بهترین محصول را انتخاب نمایید.

- کیفیت و اندازه. همانطور که می‌دانید بهترین قیمت ورق آلومینیوم را باکیفیت‌ترین این محصولات دارند. لذا حتماً اندازه و ضخامت این نوع محصولات را قبل از خرید نهایی مورد بررسی قرار دهید. پر واضح است که هر چه کیفیت این نوع ورق‌ها بیشتر باشد، به راحتی می‌توان از آن‌ها در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

- گارانتی. از دیگر مواردی که بر قیمت ورق‌های آلومینیوم اثرگذار است، گارانتی و یا خدمات پس از فروش است. برای این منظور کافی است که از مراکز معتبر و مجاز درخواست انواع ورق آلومینیوم کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات مناسبی را در خصوص انواع ورق‌های آلومینیوم در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا اگر در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف نیاز به چنین محصولاتی داشتید، بتوانید با دغدغه‌ی کمتری نسبت به خرید این لوازم اقدام کنید. گفتنی است که در حال حاضر مراکز مختلفی برای این منظور وجود دارد که پیشنهاد ما استفاده از انواع ورق آلومینیوم باقرزاده است که سال‌ها در این حوزه فعالیت دارد. از مزیت‌های خرید ورق آلومینیوم از شرکت آلومینیوم باقرزاده می‌توان به قیمت فوق‌العاده عالی و همچنین کیفیت مناسب ورق‌ها اشاره کرد. حال برای اینکه بتوانید با این مجموعه ارتباط برقرار کنید، کافی است که از راه‌های ارتباطی قرار داده شده استفاده نمایید. 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: