پایگاه خبری خانه فوتبال:

وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

مهراندخت عابدینی- کارشناس برنامه درمان ناباروری وزارت بهداشت درباره خدماتی که از سوی وزارت بهداشت برای درمان ناباروری ارائه می‌شود، گفت: دولت با سه الگوی مختلف به زوج‌های نابارور کمک می‌کند؛ یکی از این الگوها بسته حمایت از زوج‌های نابارور بود که از سال ۱۳۹۴ تدوین و ارائه شد. به دانشگاه‌های علوم پزشکی گفته شد که مراکز درمان ناباروری منطقه خود را دعوت به قرارداد کنند و به عبارتی دانشگاه از مراکز خدمات درمان ناباروری خرید خدمت می‌کرد و زوج‌ها در مرکز ناباروری خدمت دریافت می‌کردند و درصدی از هزینه‌ها در قالب این بسته حمایتی به مراکز پرداخت می‌شد. همچنین اطلاعات مراجعین و نوع خدمت دریافتی در سامانه وزارت بهداشت ثبت و با تامین اعتبارات، هزینه‌کرد مراکز طرف قرارداد پرداخت می‌شد.

وی ادامه داد: به طور کلی خدمات درمان ناباروری شامل ویزیت، پاراکلینیک، دارو و لوازم مصرفی و اقدامات تشخیصی و درمانی برای زوجین مبتلا به ناباروری اولیه و ثانویه که توسط بیمه های پایه در سامانه آنها نشان‌دار شده‌اند، است. در عین حال هر سال هم خدماتی را به بسته خدمتی تعریف شده، اضافه کردیم. به عنوان مثال اگر در سال اول اعلام کرده بودیم که ۸۰ درصد هزینه دو سیکل IVF را تحت پوشش قرار می‌دهیم، سال بعد این میزان را افزایش داده یا خدمات دیگری را به آن اضافه کردیم. به طوری که در حال حاضر بُعد و عمق حمایتی را در این بسته ارتقاء دادیم. در سال ۱۳۹۹ سه سیکل IVF، سه سیکل IUI، سه سیکل انتقال با جنین فریز، عمل میکروتسه و تسه برای مردان، یک آزمایش AMH، خدمات فریز و ذوب را تحت پوشش ۹۰ درصدی وزارت بهداشت قرار دادیم و سهم مردم ۱۰ درصد هزینه‌های داخل مرکز را می‌پرداختند. سقف و میزان پوشش حمایتی در کلیه مراکز خصوصی و دولتی ۹۰ درصد مبلغ خدمت در بخش دولتی بود.

عابدینی گفت: همزمان با این اقدام مراکز درمان ناباروری دولتی در حال توسعه است تا دسترسی جغرافیایی مردم را فراهم کنیم. پیش از آغاز این طرح در سال ۹۴ تنها ۱۷ مرکز درمان ناباروری دولتی در کشور داشتیم و اکنون حدود ۴۰ مرکز درمان ناباروری دولتی داریم و برای برخورداری همه استان‌ها از خدمات دولتی، این تعداد به ۴۵ مرکز تا سال ۱۴۰۲ در حال افزایش است. بنابراین قرار است پنج مرکز دیگر به این مراکز اضافه شود.  همچنین در برنامه توسعه‌ای مصوب در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مقرر شده تا کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که مرکز ناباروری ندارند یک مرکز درمان ناباروری هر چند با خدمات محدودتر راه‌اندازی کنند. در این مراکز حداقل ۸۵ درصد از زوج های نابارور خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

کارشناس برنامه درمان ناباروری وزارت بهداشت در ادامه صحبت‌هایش در زمینه پوشش بیمه خدمات درمان ناباروری، گفت: طبق ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت بهداشت مطرح و زیر ساخت‌های ارائه خدمات و قرارداد با بیمه‌های پایه در مراکز ناباروری دولتی فراهم شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: