پایگاه خبری خانه فوتبال:

پالونیا درختی است که زود بزرگ می شود .و رنگ آن سبز است. و در کشورهای مختلف به عنوان درخت ملکه یا درخت سریع الرشد شهرت دارد

اما آن چیزی که در کنار خیابان ها یا ورزشگاه های فوتبال  جوانه می زند -و زود رشد می کند همون درخت پالونیا است

مردم از اوایل بهار، که نهال پالونیا شروع به رشد می کند تعجب می کنند چون در سه ماه اول حدود یک و نیم متر رشد می کند.

هائو هایدونگ فوتبالیست معروف چینی می گوید : دور تا دور ویلای خودم را پالونیا کاشتم در بهار گل های زیبا باز می کنند طوری زیبا هستند هر کی از جلوی ویلای من رد می شود با تعجب به زیبایی این درختان نگاه می کنند. از من می پرسند این درختان را از کجا تهیه کردم. ولی یک نفر سوال جالبی از م پرسدی که آیا این درختان به جز شکوفه باز کردن سود دیگری هم دارند.

برای یافتن پاسخ این سوال ، مری اسکونوور، کارشناس باغ فینگر لیکس تایمز ، با اریک اسمیت، دکترای تخصصی کشاورزی داشت  تماس گرفتم.ازش پرسیدم در جوابم گفت این درخت پرسود ترین درختی است که دنیا تابه حال به خودش دیده برام توضیح هاتی داد و چند باغ بزرگ درخت پالونیا را بهم نشون داد که درامد بالایی داشتند از فروش چوپ این درختان و صاحبان این باغ ها هم راضی بودند.

یکی از صاحبان این باغ ها برام خاطره ای تعریف کرد

کولاتارچی گفت: "وقتی برای اولین بار شروع به رشد کرد، فکر می کردم که قرار است یک گل آفتابگردان باشد." گفتم: بگذار رشد کند. این یک گل آفتابگردان خواهد بود و زیبا خواهد بود. سپس به رشد و رشد و رشد ادامه داد.»

در حال حاضر، بلندترین برگ های درخت ملکه به بالای سقف ساختمان یک طبقه می رسد.

کولاتارچی گفت: "من شرط می بندم که گاهی اوقات شبی شش تا هشت اینچ رشد می کند." «از اینکه خیلی به آن نزدیک شوم می ترسم. من مدام به "این درختان " فکر می کنم. ”

خوشبختانه، درخت پالونیا ، این درخت سریع‌الرشد جهان است و درست در کنار ساختمان تالار شهر در حال رشد است. کارشناس سایت نهال سرا گفت که درخت ملکه که بومی چین است، یک گونه مهاجم در نظر گرفته می شود. آنها می توانند گیاهان و درختان بومی را خفه کنند و از نظر آب و مواد مغذی با آنها رقابت کنند.

درختان ملکه در ایالات متحده یافت می شوند، و اگرچه مشخص نیست که درخت پالونیا چگونه جوانه زده است، کولاتارچی معتقد است که شاخ و برگ های عجیب و غریب باید از بین بروند. حتی اگر مردم را نخورد، ممکن است تاون هال را بخورد.

سوال :درامد پالونیا چقدر است؟

در جواب می توان گفت درامد یک درخت پالونیا 5 سالگی اگر 30 متر ارتفاع داشته باشید و 45 سانت قطر 6 مترابتدایی یک متر مکعب چوپ ازش در یاد که الان در بازار ایران هر متر مکعب 12 میلیون تومان است .

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: