پایگاه خبری خانه فوتبال:

اینورتر آسانسور یکی از بدیهی ترین و ضروری ترین تجهیزات مورد نیاز در هر ساختمانی می باشد. انتخاب صحیح اینورتر موجب می شود تا علاوه بر کاهش مصرف انرژی، از مزایای دیگر آن نیز بهره مند شوید. هرچه درایو از توانایی بالاتری برخوردار باشد، سلامت مسافران داخل کابین آسانسور نیز افزایش می یابد. از سوی دیگر نرم کار کردن آن موجب ایجاد آرامش بیشتر برای افراد داخل آسانسور خواهد شد.

در ادامه قصد داریم تا شما را با برترین مدل ها و سری های پر استفاده درایو آسانسور آشنا کنیم. چنانچه قصد خرید و یا دریافت مشاوره رایگان در زمینه این درایوها دارید می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان فروش نمایندگی یاسکاوا در ایران بهره مند گردید. 02536125

اینورتر آسانسور چیست؟

به طور کلی اینورتر یک دستگاه الکترنیکی مبدل جریان است.اینورترها وظیفه دارند تا جریان DC را به AC تبدیل کنند. حال درایو های آسانسور علاوه بر این موضوع وظیفه دیگری نیز دارند. در ساختمانی که در روز چندین مرتبه از آسانسور استفاده می شود قطعا مصرف انرژی یکی از قابل توجه ترین مسائل است. درایوهای آسانسور موظفند تا انرژی را ذخیره و صرفه جویی کنند. البته این میزان ذخیره انرژی می تواند مدل به مدل، و برند تا برند متفاوت باشند. دیگر ویژگی قابل توجه در Inverterهای آسانسور، حرکت نرم آسانسور است. هر چه کیفیت درایو استفاده شده در آسانسور کمتر باشد، حرکت کابین آسانسور می تواند پر تنش تر باشد. مساله دیگر، شروع به حرکت و توقف نرم است. درایوهای آسانسور باکیفیت بالا، استارت و استپ های بسیار نرم دارند، به گونه ای که افراد داخل کابین چندان متوجه آن نخواهند شد.

مزایای استفاده از درایو برای آسانسور

  • تنظیم صحیح دور موتور
  • صرفه جویی و ذخیره انرژی
  • کاهش جریان راه اندازی دریافتی
  • راه اندازی نرم موتور
  • چپ گرد و راست گرد موتور
  • تغییر دور موتور آسانسور
  • حفاظت کامل از الکتروموتورها
  • کنترل گشتاور
  • کنترل موقعیت موتور
  • افزایش عمر مفید آسانسور
  • کاهش تنش های الکتریکی لوازم برقی و مکانیکی
  • دامنه تغییرات وسیع برای سرعت موتور
  • بالا بردن راندمان و سرعت
  • به حداقل رساندن ضربات احتمالی به موتور
  • بیشتر شدن طول عمر تجهیزات
  • بالابردن مقاومت ترمز و کنتاکتور
  • کم شدن سر و صدا تا حد ممکن
  • و…

برندهای DRIVE آسانسور

برند های متعددی هستند که به صورت تخصصی اینورترهای مربوط به صنعتی آسانسور را طراحی و تولید می کنند. در فهرست زیر، مدل هر درایو را به همراه برند آن ذکر میکنیم، همچنین برای دریافت قیمت اینورتر آسانسور نیز می توانید با کارشناسان فروش شرکت نیرونوین در واتس اپ و یا از طریق تماس تلفنی در ارتباط باشید.

 

درایو آسانسور یاسکاوا – L1000A

اینورتر یاسکاوا مخصوص صنعت آسانسور که با نام اینورتر L1000a نیز شناخته می شود یکی از پر مصرف ترین و پرکابردترین درایوها در صنعت آسانسور می باشد که قابلیت راه اندازی موتورهای گیربکس دار و بدون گیربکس را دارد.

 

مزایای اینورتر L1000

قاعدتا یکی از مواردی که در درایوهای آسانسوری مهم است این مورد است که بتوانند مدت زمان طولانی مدتی را بدون نیاز به تعمیر و نگهداری کار کنند. این ویژگی مهم در تمام درایوهای یاسکاوا لحاظ شده است و L1000 نیز از این موضوع مستثنی نیست و قادر است تا حدود ۱۰ سال در شرایط ذکر شده در کاتالوگ درایو، بدون نیاز به تعمیر و نگهداری کار کند.

 

توابع پیشرفته ای که در این Drive لحاظ شده باعث می شود تا از عقب گرد موتور جلو گیری شده و هچنین گشتاور نیز جبران شود. از سوی دیگر این inverter باعث میشود تا آسانسور بسیار نرم کار کند و حاضرین در کابین کمترین لرزش را ممکن را حس کنند.

 

راه اندازی خودکار اینورتر L1000a

قابلیت دیگری که در تمام اینورترهای یاسکاوا وجود دارد، ویژگی راه اندازی خودکار یا آتوتیون | Autotune است که کمک می کند درایو یاسکاوا خود را با بهترین تنظیمات و بصورت اتوماتیک راه اندازی کنید.

2

نکات مهم در خرید درایو آسانسوری خوب

در مورد درایوهای مختلف آسانسوری و نکات پیش از خرید هرکدام اطلاعات کافی را تا به اینجا خدمت شما ارائه کردیم، اما یک درایو آسانسوری خوب چه ویژگی هایی دارد؟ در ادامه به پنج نکته مهم می پردازیم که اگر این نکات را رعایت فرمایید می توانید مناسب ترین درایو را برای آسانسور خود تهیه فرمایید.

۱- ولتاژ ورودی

توصیه می شود که برای آسانسورها از اینورترهایی با ولتاژ ۳۸۰ تا ۴۸۰ ولت استفاده نمایید. گرچه که می توان از درایوهای تکفاز هم به همراه مبدل استفاده نمود اما بهترین مورد همان درایو سه فاز است به ولتاژ ورودی ای که ذکر کردیم.

 

۲- شناسایی بهترین برند

از آنجایی که درایو آسانسور از حساسیت های خاصی مخصوصا موضوع امنیت سرنشینان برخوردار است لازم است که در انتخاب برند مربوط دقت لازم را بر عمل آورید. برندهای مختلفی با کاربرد آسانسوری خدمت شما معرفی شد اما اگر کیفیت برای شما حائز اهمیت است ما توصیه می کنیم که اینورترهای یاسکاوا استفاده نمایید. البته یاسکاوا نیز دارای سری های متفاوتی می باشند که L1000 در بین محصولات این برند، مخصوص صنعت آساسنور می باشد. ایمنی، کیفیت، صرفه جویی در انرژی، طول عمر بالا و … از مورادی است که درایوهای یاسکاوا از آنها برخوردار هستند و در عین حال قیمت مناسبی دارند.

 

۳- فانکشن های حفاظتی

در هر شرایطی اهمیت سلامت و جان افراد بسیار بالا می باشد، بدون شک در یک ساختمانی که آسانسور وجود دارد هم لازم است تا اطمینان حاصل نماییم که سلامت افرادی که وارد کابین آسانسور می شوند تامین می گردد. پیش از خرید درایو برای آسانسور نیاز است تا به توابع حفاظتی آن درایو توجه نمایید. هر قدر که تعداد این توابع بیشتر باشد در نتیجه تضمین سلامت مسافران داخل کابین بیشتر می گردد. پیرامون این موضوع می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان فنی شرکت بهره مند گردید.

 

۴) جریان خروجی

نکته دیگری که پیش از خرید اینورتر برای آسانسور پروژه خود باید به آن توجه نمایید این است که آیا توان خروجی درایو شما با توان موتور همخوانی دارد یا خیر؟ در بسیاری از صنایع ممکن است که افراد به این موضوع توجه نکنند. گرچه در هر صنعتی توجه به این موضوع مهم است اما نکته لازم این است که در صنعت آسانسور هماهنگی جریان خروجی درایو با موتور به جهت حساسیت کار، از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.

 

۵) دمای کاری درایو

در اکثر مناطق ایران هوا در روزهای تابستان بسیار گرم و خشک است و دمای کاری اینورتر بسته به شرایط می تواند به ۵۰ درجه سانتیگراد هم برسد، پس لازم است تا در هنگام خرید به این نکته توجه نیز توجه کنید که درایو شما تحمل چه دمایی را دارد.

 

خرید اینورتر آسانسور

شرکت نیرونوین ارائه دهنده برترین برندهای تجهیزات صنعتی در ایران می باشد. نیرونوین علاوه بر ارائه محصولات باکیفیتی همچون یاسکاوا، میتسوبیشی، دلتا، ال اس، زیمنس و موارد بسیار دیگر، خدمات جانبی و قیمت مناسب را نیز ارائه می دهد. در صورت نیاز به خرید هر نوع درایو آسانسور همچنین مقاومت ترمز آسانسور می توانید با کارشناسان واحد فروش جهت دریافت مشاوره رایگان در ارتباط باشید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: