پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

دستگاه تخمه پزی یکی از انواع ماشین آلاتی است که برای پخت، تفت دادن، طعم زنی و شور کردن در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. از دستگاه تخمه پزی علاوه بر پخت انواع مختلفی از تخمه ها برای تفت و پختن، شور کردن و طعم زنی انواع مختلفی از آجیل ها کاربرد دارد. دستگاه تخمه پزی در دو نوع مصارف صنعتی و نیمه صنعتی برای خط تولید و فرآوری انواع  خشکبار شامل دستگاه تخمه پزی مغازه ای و حلزونی تولید می شود. برای حفظ مزه، طعم و خاصیت مغزها و آجیل ها باید از دستگاه هایی استفاده شود که دارای کیفیت بالا باشند. این نوع دستگاه در دو جنس آهنی و استیل توسط شرکت های معتبر طراحی و تولید می شوند.

 

انواع دستگاه تخمه پزی

دستگاه تخمه پزی در دو نوع مغازه ای و حلزونی با توجه به نوع کاربرد ساخته می شود.

دستگاه تخمه پزی حلزونی

دستگاه تخمه پزی حلزونی یکی از پرکاربردترین نوع دستگاههای تخمه پزی برای تفت، پخت، شور کردن و طعم دار کردن انواع تخمه و آجیل ها کاربرد دارد. دستگاه تخمه پزی حلزونی از درام اهنی و مشعل تشکیل که به وسیله سوخت گاز یا برق دستگاه داغ شده  و با چرخش سریع دما به تمام نقاط دستگاه انتقال و تخمه ها و آجیل ها پخته می شوند. دستگاههای تخمه پزی را با توجه به نیاز مشتری در ابعاد و اندازه های مختلفی ساخته می شود. اما در ساخت ابعاد مختلف این دستگاه اندازه قطر درام را براساس اندازه استاندارد که شامل اندازه های با قطر 65، 90 و 45 سانتی متر طراحی و ساخته می شود.

موارد استفاده دستگاه تخمه پزی

موارد استفاده دستگاه تخمه پزی برای تفت دادن، شور کردن، طعم دار کردن انواع مختلفی از آجیل ها و مغزها مورد استفاده قرار می گیرد:

-انواع بادام

-پسته

-فندق

-تخمه آفتابگردان

-تخمه هندوانه

-انواع تخمه ها

-نخودچی

-انواع دانه های روغنی و سویا

-آرد و رشته های پلویی

-بادام هندی

-بادام زمینی

دستگاه تفت تخمه مغازه ای

دستگاه تخمه پزی مغازه ای یکی از انواع دستگاه های تخمه پزی است که از نظر عملکرد با دستگاه تخمه پزی حلزونی متفاوت است. دستگاه تخمه پزی مغازه ای با روش قدیمی کار می کند و شامل ظرف استیل یا آهنی و یک پارو است. حرارت از پایین این نوع دستگاه وارد محصول شده و تفت تخمه و آجیل ها انجام می شود. دستگاه تخمه پزی مغازه ای  برای پخت تخمه و آجیل ها با ظرفیت کم و قیمت پایین بهترین گزینه است.

مشخصات دستگاه تفت تخمه حلزونی

دستگاه تخمه پزی حلزونی از سیستم موتور گیربکس و تسمه با کیفیت بالا ساخته می شود. دستگاه تخمه پزی حلزونی گیربکسی قیمت بالاتری نسبت به مدل تسمه ای دارد. همچنین کیفیت مدل گیربکسی بالاتر از مدل تسمه ای دستگاه تخمه پزی حلزونی است. از مهمترین ویژگی دستگاه تخمه پزی حلزونی شامل تفت دادن کنجد و آرد است. برای تفت دادن محصولات خاص از درام استیل باید استفاده کرد. دستگاه تفت حلزونی  برای ظرفیت های صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی طراحی  و ساخته می شود.

نحوه عمل دستگاه تفت آجیل و خشکبار

دستگاه تخمه پزی شامل قسمت های مختلف به شرح ذیل است:

-استفاده از بالابر برای انتقال آجیل، تخمه و انواع خشکبار

-استفاده از بالابر حلزونی برای انتقال نمک

-بدنه دوجداره از جنس پشم سنگ عایق کاری شده و آجر نسوز

-مخزن تفت که شامل 3 جداره از لایه داخلی جنس استنلس، لایه وسطی جنس پشم سنگ و لایه خارجی جنس آهن ساخته شده است.

-مخزن خشک کن

-سیستم دوار مخزن ها

در دستگاه تخمه پزی گرما برای پخت و تفت دادن به وسیله حرارت غیر مستقیم از منبع حرارتی مشعل گاز یا گازوییل تامین می شود. درجه حرارت را تا 300 درجه میتوان تنظیم کرد. برای تخلیه و پرکردن مخزن از دور معکوس در دستگاه استفاده می شود.  در یک شیفت کاری در حدود 2000 تا 5000 کیلوگرم قابل تفت دادن و تولید است.

راه اندازی کارگاه تخمه پزی

برای راه اندازی کارگاه تخمه پزی خانگی یا صنعتی باید اطلاعات کافی در مورد انواع دستگاههای تخمه پزی و تجهیزات مورد نیاز داشته باشید. با آگاهی کامل در مورد دستگاههای تخمه پزی و تجهیزات می توانید بهترین انتخاب را برای خرید دستگاه به دست آورید. برای تولید انواع خشکبار و تخمه نیاز به دستگاه تخمه پزی ، دستگاه شورکن، بالابر نمک، خشک کن و دستگاه بسته بندی است.

دستگاه ها و تجهیزات لازم برای راه اندازی کارگاه تفت آجیل و خشکبار

برای راه اندازی کارگاه تفت خشکبار و آجیل نیاز به دستگاه ها و تجهیزات به شرح ذیل است:

-دستگاه تخمه پزی برای تفت آجیل و تخمه ها

-دستگاه طعم زن تخمه، آجیل و خشکبار

-دستگاه بسته بندی توزین دار تخمه، آجیل و خشکبار

-دستگاه چاپگر

قیمت دستگاه تخمه پزی

عوامل و فاکتورهایی در تعیین قیمت انواع دستگاه تخمه پزی موثر است. نوع و مدل دستگاه و ظرفیت آن قیمت دستگاه تخمه پزی را مشخص می کند. دستگاه تخمه پزی با توجه به نیاز مشتری در ابعاد و اندازه های مختلفی ساخته می شود و بنابراین قیمت ثابتی برای آن نمی توان برای آن در نظر گرفت. برای اطلاع از قیمت دستگاه تخمه پزی ابتدا باید ظرفیت تولید مشخص شود. همچنین جنس دستگاه در تعیین قیمت اهمیت زیادی دارد.  دستگاههایی که دارای کیفیت بالا در جنس هستند، قسمت بالاتری دارند. بنابراین در هنگام خرید این نوع دستگاهها برای تخمه پزی باید این نکات مورد توجه قرار گیرد. پشم سنگ یکی از تجهیزات به کاررفته در دستگاه تخمه پزی است که در تعیین قیمت دستگاه تاثیرگذار است. برای دریافت قیمت های دستگاه تخمه پزی به سایت اینترنتی ویترین نت مراجعه کنید.

خرید دستگاه تخمه پزی از بازار اینترنتی ویترین نت

برای خرید انواع دستگاه تخمه پزی با کیفیت بالا و قیمت مناسب از تامین کنندگان معتبر از سایت ویترین نت خرید کنید. ویترین نت مینی وبسایت اختصاصی و دائمی برای فروش انواع محصولات و کالاهای شرکت ها و برندهای مختلف است که تمام محصولات و کالاهای مورد نیاز خود را از این سایت در کوتاهترین زمان ممکن با اطمینان و اعتماد از تامین کنندگان معتبر خریداری کنید. قبل از هر اقدام برای خرید انواع دستگاه تخمه پزی به سایت ویترین نت مراجعه و بهترین انتخاب را با مشاهده دستگاهها و مشخصات هریک انجام دهید. ویترین نت بازار اینترنتی برای خرید غیر حضوری و آنلاین در سراسر کشور است. مهمترین ویژگی های ویترین نت شامل موارد ذیل است:

-پشتیبانی دائمی

-ارتباط بدون واسطه با مشتریان

-امکان فروش عمده به صورت آنلاین

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: