پایگاه خبری خانه فوتبال:

اورینگ را می توان در کاربردهای ثابت یا در کاربرد های مختلف که حرکت نسبی بین قطعات و O-ring وجود دارد ، استفاده کرد. حلقه ای که به درستی نصب شده باشد ، تضمین می کند که هیچ چیزی از مفصل خارج نشده و چیزی وارد نمی شود. ایکس رینگ ها ، مهر و موم‌ های چهار لبه دو کاره با سطح مقطع تقریباً مربعی هستند. اثر آب بندی با نصب و فشرده سازی در داخل محفظه نصب محوری یا شعاعی حاصل می شود. تحت شرایط عملیاتی ، فشار محیط عملکرد آب بندی را تقویت می کند. ایکس رینگ ها ، برای آب بندی شعاعی و محوری فلنج ها ، آستین ها و روکش ها (کاربرد استاتیکی) و برای آب بندی پیستون ها و سیل های میله ای و محورهای چرخشی و حرکات مارپیچ (دینامیک) استفاده می شوند. برای خریداری و کسب اطلاع از قیمت های این اجناس ، می توانید به مجموعه سیل گستر مراجعه نمایید. مشاوران ما در این مجموعه ، پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود.

 

اساسی ترین کاربرد های ایکس رینگ

ایکس رینگ ها اغلب برای کاربردهای شبه استاتیک مانند حرکات تنظیمی و چرخشی استفاده می شوند. سطح مقطع مربعی شکل ایکس رینگ ، از پیچ خوردگی در هنگام نصب جلوگیری می کند. کاهش سایش ، توزیع بسیار خوب فشار در سطح مقطع ، عمر طولانی و نسبت قیمت به عملکرد بسیار خوب از جمله مزایای بی نظیر این محصولات می باشد. برای کاربرد های فشار کم ، ترکیب مواد مدول پایین و سطح مقطع کوچک می تواند به کاهش اصطکاک کمک کند. در کاربردهای فشار بالا ، اصطکاک را می توان با انتخاب یک ماده مدول بالاتر با ضریب اصطکاک کاهش یافته ، کاهش داد. ایکس رینگ تقریباً مشابه O-ring آب بندی است. آب بندی اولیه با فشار قطری در یک شیار با زاویه راست به دست می آید. فشار سیستم خود یک نیروی آب بندی مثبت ایجاد می کند. در قسمت زیر ، برخی از مزایای ایکس رینگ ها آورده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع این محصولات ، به وب سایت sealgostar.com مراجعه نمایید.

اصلی ترین تفاوت های ایکس رینگ و اورینگ چیست ؟

در یک برنامه استاتیک ، یک حلقه O می تواند مزایایی نسبت به یک حلقه X ارائه دهد. نصب آنها آسانتر است و طراحی ساده آنها آنها را برای فضاهای کوچکتر ترجیح می دهد. در کاربردهای مرطوب (مانند تجهیزات مورد استفاده در زیر آب) ، حلقه O ایده آل است. انتخاب ایکس رینگ در مقایسه با اورینگ ، کاملاً به کاربرد خاصی از جمله سرعت حرکت ، رطوبت و یا خشک بودن محیط بستگی دارد. دانستن چالش های یک برنامه خاص ، کلید انتخاب صحیح بین X ring در مقابل O ring است. برای درخواست اطلاعات بیشتر در مورد حلقه های X یا حلقه های O ، به مجموعه سیل گستر مراجعه نمایید. چهار انتهای شکل X ، ثباتی را فراهم می کند که حلقه O نمی تواند ارائه دهد. یک حلقه O برای برخی از حرکت های چرخشی یا مارپیچی با سرعت کم کاملاً کافی است ؛ اما ایکس رینگ می تواند حرکت سریعتر را بهتر انجام دهد. یک حلقه O ممکن است برای مدت کوتاهی این کار را انجام دهد ، اما یک حلقه X در کاربرد هایی با قطعات متحرک سریع ، دوام بیشتری خواهد داشت.

 

تفاوت بین زنجیره های O Ring و X Ring چیست ؟

شیارهای استاندارد ایکس رینگ در مقایسه با غدد O-ring عمیق تر هستند. این امر آب بندی دینامیکی را با کاهش اصطکاک امکان پذیر می کند. چهار لبه Quad-Ring/X-Ring ، ظرفیت آب بندی بیشتر و در عین حال شیاری برای روانکاری ایجاد می کند که برای آب بندی دینامیکی بسیار مطلوب است. مهمترین مزیت Quad-Ring/X-Ring پایداری بالا برای کاربردهای دینامیک است. در شرایطی که یک O-ring در شیار می‌ چرخد و پیچ خوردگی ایجاد می‌ کند ، Quad-Ring/X-Ring با نتایج منفی منفی می‌ لغزد. همچنین در برابر شکست مارپیچ مقاوم تر است. سه نوع اصلی زنجیر محرک غلتکی وجود دارد ؛ غیر اورینگ ، X Ringو اورینگ. زنجیره عای غیر اورینگ قوی ، سبک ، ارزان هستند و نسبتاً بدون اصطکاک هستند ؛ اما روانکاری داخلی ندارند ، بنابراین به سرعت فرسوده می شوند. این روزها بیشتر روی دوچرخه‌ هایی با ظرفیت کمتر استفاده می‌ شوند.

مهمترین اهداف حلقه های آب بندی چیست ؟

همانطور که فناوری موتور سیکلت و توان خروجی افزایش یافته است ، طراحی زنجیر نیز باید با آن بهبود یابد. بنابراین برای دوچرخه های بزرگتر و قدرتمندتر ، زنجیر غیر O Ring با زنجیره های O Ring و X Ring جایگزین شده است. اینها یک حلقه آب بندی را بین صفحات زنجیره داخلی و خارجی قرار می دهند. قبل از پرچ کاری در کارخانه ، قسمت های داخلی زنجیر توسط وکیوم با گریس زنجیر پر می شود. حلقه‌ های آب‌ بندی دو هدف دارند ؛ حفظ روان‌ کاری داخلی ، جلوگیری از کثیفی و در نتیجه دوام زنجیر را به شدت بهبود می‌ بخشد. حلقه های O ابتدا در دسترس بودند و حلقه به معنای واقعی کلمه O شکل است. همانطور که دو صفحه در دو طرف حلقه O فشار می آورند ، به شکل دو طرف صاف تغییر می کند. این برای آب بندی و برای اکثر مصارف عالی است ، اما اصطکاک قابل توجهی ایجاد می کند که قدرت دوچرخه را کاهش می دهد که به نوبه خود ، منجر به توسعه زنجیره های X Ring شد که در این محصول ، X شکل حلقه را توصیف می کند.

 

برچسب ها : ایکس رینگ,سیل گستر,اورینگ

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: