پایگاه خبری خانه فوتبال:

احتمالاً هیچ کشور دیگری مانند هند در این سیاره وجود ندارد که شما را غرق در شگفتی کند و خاطراتش تا ابد در حافظه‌تان ثبت شود. سال‌ها بعد ممکن است هنوز هم صدای دست فروشان خیابانی درگوشتان باشد و دود پیچ ​​خورده بر فراز گنگ را در طلوع آفتاب طلایی بنارس ببینید. همچنین قطعا عطر غذاهای غنی از کاری را که در حال جوشیدن استشمام می‎کردید، به یاد می‎آورید. شاید از تور هند تصاویری همچون زنان در لباس ساری، خال قرمز روی پیشانی و غذاهای تند و فستیوال‌های رنگارنگ را مجسم کنید. شاید هم با شنیدن نام هندوستان، بناهای تاریخی زیبای آن همچون تاج محل، رقص و موسیقی بی‌بدیل هندی و یا عجایب این کشور را به خاطر می‎آورید. اما باید به هند بروید و از نزدیک همه چیز را احساس کنید. سفری خاطره انگیز و رویایی را تجربه کنید که مطمئنا از آن لذت خواهید برد.

تور هند می‌تواند شما را به تماشای نقاط دیدنی و جاذبه‌های برجسته این کشور ببرد. از معابد و کاخ‌ها گرفته تا مناظر بکر و دیدنی این کشور را در تور هند می‌توانید ببینید. چه چیزی بهتر از اینکه تعطیلات سال نو را در هند سپری کنید و در جشن رنگ‌ها (جشن هولی) شرکت نمایید. همچنین می‎توانید به دیدن ببرهای بنگال در پارک ملی رانتامبور یا پانا، بروید و یا میمون‌های آویزان از درختان بلند را بنگرید. اگر به هندوستان سفر کنید، متوجه می‎شوید که این تمام هندی نیست که در کارت پستال ها می‌بینید و اگر اغراق نباشد می‎توان آن را تکه‌ای از بهشت روی زمین دانست. زیرا مناظر و سرسبزی فوق‌العاده‌ای دارد که در کمتر کشوری می‌توانید نظیر آن را ببینید.

هند در یک نگاه

هند با پایتخت خود یعنی دهلی نو و سایر شهرهای مهمی که دارد، مانند آگرا، جیپور، بمبئی و گوا، مکانی است که با رنگ و شور خود شما را خیره می‌کند. هند بازدیدکنندگان را به سفری از برخوردهای هیجان انگیز می‌برد. سفر به این سرزمین باعث می‎شود که شما از مقبره با شکوه تاج محل، معبد طلایی، لال قلعه، دروازه هند، کاخ امبر، قلعه آگرا، غارهای الورا، شهر طلایی جیسلمر، قلعه سرخ، قصر میسور، معبد ماهابودی، مسجد مکه، قلعه آمر، سواحل گوا و رود گنگ دیدن کنید.

در خیابان‌های هند شلوغی و ازدحام بسیاری را شاهد خواهید بود. صدای غذا فروشان خیابانی، بازارهای شلوغ، ریکشا سواران و بوق زدن‌های مداوم‌شان. کشوری با آب و هوای نسبتا شرجی، هزاران مذهب و آیین سنتی، معابد و قلعه‌ها با مجسمه‌های بودا و الهه‌های هندی همچون برهما، شیوا شاکتی و لاشکمی و مردمی خونگرم و مهربان. این‌ها همگی هویت هند را تشکیل داده‌اند.

بهترین غذاها در هند

با وجود غذاهای معروف زیادی که در سرزمین‌های هندوستان طبخ می‎شوند، می‌توانید انواع غذاهای تند، پر ادویه و عجیب این کشور را بچشید. پاراتاس، مرغ تندوری، چیکن تیکا ماسالا، روگان جوش، کاری نخود، داهی وادا، دال گوشت و ... برخی از غذاهای معروف هند هستند.

سوغات هند

برنج، چای، ادویه، ساری هندی،  جواهرات سنتی، سفال‌های آبی راجستان، نقاشی مادوبانی و ... از جمله سوغات محبوب هند هستند.

چه فصلی برای سفر به هند خوب است؟

 به دلیل تنوع جغرافیایی آن در طول سال قابل بازدید است. البته همانطور که گفتیم هند آب و هوایی شرجی دارد، بنابراین ماه‌های زمستان از اکتبر (مهر) تا مارس (فروردین) فصل اوج گردشگری در هند است.

2

جاذبه های دیدنی در تور هند

در تور دهلی آگرا جیپور می‎توانید تفریحات بسیاری را تجربه کنید و از مکان‌های مختلفی بازدید نمایید. در زیر ما برخی از آن‌ها شرح می‎‌دهیم.

  • با ریکشا سواری در خیابان های شلوغ دهلی

ریکشا ماشین‌های کوچکی مانند خودروهای سه پاچه است که به عنوان تاکسی‌های هند استفاده می‎شود. این ماشین‌های کوچک به راحتی در شلوغی حرکت می‌کند و صدای بوق آن‌ها در خیایان معمولا شنیده می‌شود. شما می‌توانید یک ریکشا را سوار شوید و در خیابان های دهلی جا‌به‌جا شوید. البته می‌توانید از Ola  (نسخه هندی اسنپ) نیز برای حمل و نقل استفاده کنید.

  • بازدید از تاج محل در آگرا

اگر سفری به آگرا داشته باشید، می‌توانید نماد معماری افسانه‌ای این کشور یعنی تاج محل را ببینید. این کاخ مرمری بی‌نظیر که با سنگ‌های قیمتی منبت کاری شده است، در اصل توسط امپراتور به عنوان مقبره همسرش ساخته شد و از سال 1653 به عنوان نمادی از عشق و ثروت پابرجاست.

  • مشاهده ببرها در پارک ملی رانتامبور

اگر در پشت یک ماشین سافاری روباز بنشینید، می‎توانید پلنگ‌ها، تمساح‌های مردابی، کفتارها و ببرهای بنگال را ببینید که در زیستگاه طبیعی خود سرگردان هستند. پارک ملی رانتامبور با مساحتی بیش از 300 کیلومتر مربع، دارای این حیات وحش طبیعی، قلعه‌ای متعلق به قرن دهم، درختان غول پیکر و دریاچه‌های زیبای بسیار است.

  • بازدید از راجستان سلطنتی

راجستان در بر دارنده حدود 30 کاخ سلطنتی از جمله کاخ دریاچه شناور و کاخ نمادین هلو است، میراث سلطنتی موجود در این بخش از هند ، قطعا هوش از سرتان خواهد گرفت.

  • از یکی از استودیوهای بالیوود در بمبئی دیدن کنید

برای کشف فرهنگ معتبر صنعت فیلم هند، به کلان شهر بمبئی سفر کنید. بدون دانستن یک کلمه به زبان هندی یا حتی یک فیلم بالیوودی، اسیر این صنعت پرشور خواهید شد. همچنین می‌توانید از کنار خانه‌های ستاره‌های بزرگ بالیوودی عبور کنید و نگاهی اجمالی به پشت صحنه فیلم‌ها بیندازید.

برای سفر به هند آماده‌اید؟

اگر دوست دارید سفری به‌یاد‌ماندنی و عالی را به هندوستان تجربه کنید، پیشنهاد می‎کنیم که تور هند سلام پرواز را از دست ندهید. این مجموعه بهترین امکانات و شرایط سفر و گردشگری در هند را برای شما فراهم می‌کند و می‌توانید تور ارزان هند را با سلام ویزا تجربه کنید. برای اطلاع از قیمت تور هند، هتل‌ها، ویزای هند و ... همین امروز به سایت salamparvaz.com مراجعه کنید و یا با شماره 021-22221500  تماس حاصل فرمایید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: