پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

 

قفل هوشمند یک عرصه جدید برای جلوگیری از نفوذ سارقین به خانه‌های شماست. با خرید قفل هوشمند می‌توانید از مزیت‌های متعدد این دستگاه‌ها بهره‌مند شوید. این سیستم‌ها در حال حاضر به‌عنوان جز جدانشدنی هوشمندسازی خانه‌ها در سراسر دنیا استفاده می‌شوند. با پیشرفت مداوم فناوری، خانه‌های هوشمند به طرز ماهرانه‌ای عادات زندگی مردم را تغییر داده‌اند. خانواده‌های بیشتری به‌تدریج قفل‌های هوشمند اثر انگشتی را به دلیل ویژگی‌های غیرقابل‌تعویض و کپی‌کردن دشوارشان می‌پذیرند.

به‌عنوان‌مثال، وقتی دزدی از اثر انگشت جعلی برای باز کردن در استفاده می‌کند و می‌خواهد وارد شود، قفل اثر انگشت درب می‌تواند به طور خودکار عملکرد هشدار ضد سرقت را فعال کند تا مالک یا امنیت جامعه را مطلع کند. این مقاله درک دقیقی از قفل درب اثر انگشتی از جمله نوع، ساختار، جنس، عملکرد و بازار قفل درب اثر انگشتی خواهد داشت.

 

قفل اثر انگشتی درب چیست؟

قفل درب اثر انگشتی از اثر انگشت بیومتریک انسان برای شناسایی و احراز هویت امنیتی استفاده می‌کند. با پردازش تصویر دیجیتال با تکنولوژی بالا، بیومتریک و الگوریتم‌های DSP، به نسل جدیدی از سیستم‌های کنترل دسترسی تبدیل شده است که الزامات امنیتی مدرن را برآورده می‌کند. قفل درب اثر انگشتی به طور گسترده‌ای برای خانه‌ها، سازمان‌های دولتی، بانک‌ها، آپارتمان‌های سطح بالا و سایر مکان‌هایی که نیاز به امنیت و حریم خصوصی دارند، استفاده شده است.

مهم‌ترین مقوله در مورد این قفل‌ها این است که عموماً کیفیت ساخت بالایی دارند و توسط شرکت‌های عرضه‌کننده قفل هوشمند پشتیبانی نرم‌افزاری خوبی هم می‌شوند.

انواع قفل درب اثر انگشتی کدام‌اند؟

قفل‌های درب هوشمند اولیه عمدتاً در روش‌های باز کردن قفل، مانند قفل‌های اثر انگشتی درب، قفل‌های رمز خالص، قفل‌های کارتی و غیره به راهی بازار شدند سپس با توسعه فناوری اتصال به شبکه، قفل درب هوشمند تحت شبکه، قفل درب تشخیص چهره و غیره توانستند موفقیت ویژه‌ای را در بازار کسب کنند. البته اکثر قفل‌های اثر انگشتی درب بیش از یک روش باز کردن قفل دارند.

رایج‌ترین قفل‌های هوشمند اثر انگشت در بازار شامل مدل‌های دارای: رمز عبور، بیومتریک (تشخیص چهره، تشخیص اثر انگشت و غیره) است. انواع قفل درب اثر انگشتی بر اساس محل استفاده: قفل اثر انگشتی درب منزل، قفل اثر انگشتی برای کابینت/کمد، قفل اثر انگشتی برای خانه، قفل اثر انگشتی برای دروازه و قفل درب بیومتریک برای مشاغل که هرکدام از آن‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند.

انواع سیستم اثر انگشت سیستم تلفن همراه، قفل اپلیکیشن اثر انگشت برای آیفون و اندروید در حال حاضر توسط شرکت‌های عرضه‌کننده توسعه داده شده و می‌توانید آن‌ها را از اپ‌استور و گوگل‌پلی و تمامی مارکت‌های معتبر دانلود کنید.

images_1669824118.jpg

ساختار قفل در اثر انگشت

اکثر قفل‌های درب هوشمند اثر انگشتی از ساختار دستگیره استفاده می‌کنند، قفل استاندارد درب با دستگیره به شکل مدل‌های کلاسیک و مکانیکی نیز در بازار موجود است.  این قفل درب از سه قسمت قفل، دستگیره و پنل قفل تشکیل شده است. در شرایط معمولی، قفل هوشمند اثر انگشتی قفل درب شبیه به قفل سنتی درب است و بدنه قفل مکانیکی معمولی همچنان استفاده می‌شود.

علاوه بر این، اکثر محصولات قفل درب هوشمند برای دستگیره‌های اثر انگشت سفارشی نشده‌اند. برای قفل‌های درب با روش‌های باز کردن چندگانه، ماژول تشخیص اثر انگشت اغلب در قسمت دستگیره قرار می‌گیرد که برای باز کردن درب برای کاربران مناسب‌تر است. عادت استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل موجب می‌شود که خیلی زود تبدیل به محبوب‌ترین روش انتخابی شما شود.

قسمت پنل قسمتی با محتوای فنی بالا از کل قفل اثر انگشتی درب است. اکثر قطعات الکترونیکی در این قسمت متمرکز شده‌اند، از جمله پنل‌های رمز عبور، ماژول‌های دوربین، باتری‌ها و غیره که سایر عملکردهای موردنیاز قفل‌های هوشمند درب را ارائه می‌دهند.

اکنون با جزئیات بیشتری در مورد اجزای مختلف قفل درب اثر انگشتی آشنا شوید.

اجزای قفل درب اثر انگشتی عبارت‌اند از:

  • پنل‌های جلو و عقب
  • کشویی
  • بخش خروجی اثر انگشت
  • سر اثر انگشت
  • صفحه‌کلید
  • نمایش دادن
  • دوربین
  • پریز برق اضطراری
  • سوراخ کلید
  • دستگیره ضد قفل
  • جای باتری
  • بدنه قفل
  • قطعه داخلی نامرئی
  • مدار
  • سیلندر
  • تراشه

عملکردهای قفل درب اثر انگشت

به‌طورکلی، قفل درب اثر انگشت فعلی سه عملکرد اساسی دارد. (قفل هوشمند درب با این سه عملکرد را می‌توان قفل هوشمند درب اثر انگشتی نامید).

  1. هشدار آنتی کاور کاذب دارد.
  2. برای باز کردن درب از کارت RFID غیر رمزگذاری شده پشتیبانی نمی‌کند.
  3. طراحی ضد درج زبانه قفلی مورب در این دستگاه‌ها به‌صورت پایه وجود خواهد داشت.

images_1669824144.jpg

عملکرد اصلی قفل اثر انگشت چیست؟

همان‌طور که در بالا ذکر شد، قفل درب اثر انگشت سه عملکرد اصلی دارد. هرکدام از این عملکردها اهمیت ویژه‌ای در ارتقا ایمنی درب دارند.

  1. عملکرد ضد قفل خودکار: با ضد قفل خودکار، نمی‌ترسید که درب پنهان شود یا یک کارت سخت طراحی ضد درج را قطع کند. اکنون این ویژگی قفل اثر انگشت به‌عنوان یک عملکرد اصلی در نظر گرفته می‌شود.
  2. عملکرد تخریب ضدضربه: در اینجا قفل به طور کامل مقاوم در مقابل ضربه است. قفل بسیار ایمن طراحی شده است و عملکردهای بیومتریک مختلفی دارد.
  3. عملکرد هشدار Anti-Pry: این عملکرد معادل باز کردن قفل در حالت ضدضربه است. یک سطح تشخیص ضد سنسور حرفه‌ای وجود دارد و هنگامی که ضربه روی قفل تشخیص داده شود زنگ هشدار صادر می‌شود.
  4. قفل معکوس مکانیکی داخلی: درب فقط پس از قفل معکوس مکانیکی داخلی قابل برداشتن است، اما معایبی نیز دارد. اگر کودکان به‌اشتباه این عملکرد را لمس کنند، عواقبی در بر دارد که می‌تواند درب ورودی ساختمان را از داخل قفل کند. البته می‌توانید با نرم‌افزار یا سنسور آن را باز کنید.
  5. تشخیص اثر انگشت نیمه‌هادی: تشخیص اثر انگشت نوری نمی‌تواند اجساد زنده را شناسایی کند و اثر انگشت دوباره حکاکی شده می‌تواند به‌راحتی قفل در را باز کند. بااین‌حال، اکثر قفل‌های اثر انگشت موجود در بازار اکنون از تشخیص اثر انگشت نیمه‌هادی استفاده می‌کنند.

پله آخر: آیا اثر انگشت قابل‌اعتماد است؟

در حال حاضر قفل هوشمند درب که با اثر انگشت کار می‌کند، یکی از جدیدترین تکنولوژی های موجود است که ایمنی فوق العاده ای دارد. اثر انگشت هر شخص یکتا بوده و به طبع کپی برداری از آن فوق العاده سخت است و نیاز به ابزارهای خاص دارد.

در بازار ایران مدل‌های مختلفی از قفل هوشمند سنسور دار موجود هستند که هرکدام یک سری خصیصه‌ها و امکانات را در خود جای‌داده‌اند. شما می‌توانید این قفل‌ها را با مشخصه‌های مختلف خریداری کنید. در حال حاضر خانه هوشمند جهان اسمارت، باسابقه درخشان و تخصص در این حوزه، به شما امکان نقد، بررسی و خرید انواع مدل‌های قفل هوشمند را می‌دهد. می‌توانید آن‌ها را از نظر ویژگی‌ها مقایسه کرده و در نهایت یک انتخاب عالی، برای ارتقا ایمنی خانه و ساختمان خود داشته باشید.

 

برچسب ها : قفل هوشمند

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: