پایگاه خبری خانه فوتبال:

گرفتگی لوله فاضلاب توالت فرنگی یک مشکل نسبتاً رایج است که بسیاری از افراد مجبور به مقابله با آن بوده اند، آب حاصل از یک توالت سرریز می‌تواند در کابینت‌های چوبی خیس شود، به دیوارها نفوذ کند یا به تخته‌های کف آسیب برساند، و باعث می‌شود کپک و پوسیدگی در زیرساخت‌های خانه شما پخش شود.

برای حل این مشکل قبل از اینکه تبدیل به یک مشکل بزرگتر شود، مهم است که علت پر شدن توالت را بیابید تا بتوانید خودتان برای حل این مشکل اقدام کنید یا با یک شرکت لوله بازکنی حرفه ای تماس بگیرید. به این راهنما نگاهی بیندازید تا چندین دلیل را بیاموزید که چرا ممکن است توالت پر از آب باشد و اگر در این موقعیت قرار گرفتید چه کاری باید انجام دهید.

دلایل پر شدن توالت فرنگی

معمولاً چهار دلیل اصلی برای سرریز شدن وگرفتگی توالت فرنگی وجود دارد. ممکن است خط تخلیه مسدود شده باشد، دریچه های لوله کشی مسدود شده باشد، خط فاضلاب اصلی خانه مسدود شده باشد، یا اگر سیستم سپتیک دارید، ممکن است مخزن سپتیک پر یا مسدود شده باشد و باعث برگشت پساب به داخل خانه شود. .

زهکشی مسدود شده

شایع ترین دلیل سرریز شدن توالت، گرفتگی مجرای فاضلاب است. به طور معمول، یک فرد از توالت همانطور که در نظر گرفته شده است استفاده می کند، اما سعی می کند مقدار زیادی دستمال توالت را در فاضلاب بریزد. مقدار بیش از حد کاغذ توالت جمع می شود و باعث گرفتگی در خط تخلیه می شود که از تخلیه آب کاسه توالت به داخل فاضلاب جلوگیری می کند. اگر سیفون توالت فرنگی کار نمی کند به احتمال زیاد توالت گرفتگی دارد.

با این حال، هنگامی که توالت را می‌شویید، شیر فلاش در مخزن توالت فلاپی را بلند می‌کند تا آب از مخزن به داخل کاسه برود. فلپر تا زمانی که مخزن خالی شود باز می ماند، اما چون آب نمی تواند در زهکش جریان یابد، در کاسه جمع می شود تا زمانی که سرریز شود. این وضعیت همچنین می‌تواند ناشی از ریختن سایر وسایل در توالت باشد، مانند دستمال، حوله کاغذی، محصولات بهداشتی زنانه، توپ‌های پنبه، دستمال مرطوب یا سایر موادی که برای شستشو ساخته نشده‌اند.

یک پیستون در نزدیکی حمام نگه دارید تا زمانی که شخصی به طور تصادفی توالت را با دستمال توالت پر می کند، به سرعت گرفتگی ها را پاک کنید. همچنین می توانیدازیک سیم مارشکل که می تواند وارد توالت شود و به داخل فاضلاب برود تا از نظر فیزیکی, زباله شکسته شود یا هر ماده ای که باعث گرفتگی می شود را بیرون بکشد.

دریچه های لوله کشی مسدود شده

بسیاری از مردم نمی دانند که خطوط تخلیه لوله کشی دارای دریچه هستند. در حالی که خطوط تخلیه زباله و فاضلاب را به داخل فاضلاب می برد، خطوط منشعب دریچه بهداشتی از طریق کف یا از طریق یک دیوار جانبی به بیرون از خانه می روند. هدف از این دریچه ها کمک به آزادسازی گازهای فرورفته ای است که در هنگام خراب شدن ضایعات در لوله ها ایجاد می شوند.

 

علاوه بر این، دریچه‌ها هوای تازه را از بیرون وارد می‌کنند تا جایگزین هوایی شود که هنگام شستشوی توالت، از مجرای فاضلاب خارج می‌شود. اگر به دلیل مسدود شدن خطوط هواکش با زباله، مانند برگ یا سوزن کاج، هوا تعویض نشود، توالت به درستی کار نمی کند و می تواند منجر به سرریز شدن توالت شود. حتی اگر توالت هنگام آبکشی سرریز نشود، عدم وجود هوا در لوله ها می تواند خلاء ایجاد کند که می تواند به زیرساخت لوله کشی آسیب برساند. توصیه می شود با تجهیزات تخصصی لازم برای تمیز کردن دریچه های لوله کشی با یک متخصص تماس بگیرید.

2

انسداد خط فاضلاب

زیرساخت خانه شما تنها منطقه ای نیست که ممکن است مشکلی رخ دهد. خط فاضلاب اصلی که به خانه می رود نیز در صورت مسدود شدن یا گرفتگی خط فاضلاب می تواند باعث سرریز شدن توالت شود. اگر افراد در خانه اقلام یا موادی را که برای شست‌وشو ساخته نشده‌اند مانند دستمال مرطوب، دستمال کاغذی، دستمال یا محصولات بهداشتی زنانه شستشو دهند، این مشکل ممکن است رخ دهد. برخی از دستمال‌ها به طور خاص برچسب قابل شستشو دارند، اما حتی این محصولات نیز در سیستم فاضلاب شهری خراب نمی‌شوند، بنابراین برای جلوگیری از گرفتگی، توصیه می‌شود به جای شستشو دستمال‌ها را در سطل زباله بیندازید.

شرکت لوله بازکنی کرج با سال‌ها فعالیت در زمینه لوله بازکنی در کرج,تخلیه چاه در کرج,حفرچاه کرج,تشخیص ترکیدگی لوله کرج و.... ازجمله مناطق استان البرز,کردان ,هشتگرد و منطقه اصلی لوله بازکنی در جهانشهر توانسته است‌، علاوه بر به دست آوردن اعتبار از مشتریان خود، تجربه‌ای در زمینه‌های مختلف چاه و لوله بازکنی به دست آورد که امروز شما با بهره‌مند شدن از این تجربه و تخصص می‌توانید از کاهش هزینه‌های آن نیز بهره‌مند شوید.

آب اضافی را حذف کنید!

پس از جلوگیری از سرریز شدن فعال توالت، یک دقیقه وقت بگذارید و کف را با یک حوله کهنه تمیز کنید، مطمئن شوید که کف، دیوارها و سایر اشیاء کاملاً خشک هستند تا از کپک، پوسیدگی جلوگیری شود.

با تمیز کردن زمین و اطراف، یک سطل و یک ظرف کوچک بردارید. با استفاده از ظرف به تدریج آب اضافی کاسه توالت را خارج کرده و داخل سطل بریزید. این به این دلیل است که وقتی می‌خواهید توالت را فرو ببرید یا زهکشی را مار کنید، آب بیشتری روی زمین نریزید.

 سر پیستون را داخل توالت قرار دهید و مطمئن شوید که فلنج روی پیستون مستقیماً در لوله تخلیه قرار گرفته است. دستگیره پیستون را به صورت عمودی نگه دارید و در حالی که پیستون را به مدت 15 تا 20 ثانیه به بالا و پایین فشار دهید تا هوا و آب را به داخل تخلیه فشار دهید تا گرفتگی آن پاک شود.

3

پس از فرو بردن توالت، آب را دوباره روشن کنید و سعی کنید آن را شستشو دهید. اگر توالت بدون سرریز آب شود، مشکل حل می شود. با این حال، اگر به نظر می رسد که توالت هنوز گرفتگی دارد، مطمئن شوید که آب را قبل از سرریز شدن آن خاموش کنید، سپس به مرحله بعدی بروید.

گاهی اوقات فرو بردن زهکشی برای از بین بردن گرفتگی کافی نیست، به خصوص اگر انسداد ناشی از یک وسیله یا نوعی ماده باشد که برای تخلیه در توالت ساخته نشده است. در این موارد، می توانید از  سیم لوله مار پیچ برای شکستن گرفتگی یا بیرون کشیدن انسداد استفاده کنید.

انتهای لوله مارپیچ را داخل کاسه توالت قرار دهید و به تدریج آن را در زهکشی قرار دهید. وقتی لوله مارپیچ جلوتر نمی رود، شما با گرفتگی روبرو شده اید. اگر می‌خواهید گرفتگی را بشکنید، به سرعت مار را در لوله تخلیه بچرخانید و در عین حال فشار بیشتری به جلو وارد کنید تا انتهای مار را از طریق گرفتگی عبور دهید.

این فرآیند را چندین بار تکرار کنید تا مطمئن شوید که گرفتگی از خط تخلیه شکسته شده یا از لوله تخلیه خارج شده است، سپس آب را به توالت بریزید و آن را شستشو دهید.اگر ساکن استان البرز وشهر کرج هستید شرکت لوله بازکنی کرج بهترین گزینه برای شما می باشد. شعبه های اصلی این شرکت لوله بازکنی عظیمیه  و لوله بازکنی در مهرشهر کرج می باشند.باتماس شما درکمتر از20دقیقه متخصصان ما به آدرس شما خواهندرسید.

منبع: سایت https://lolebazkonikaraj.com

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: