پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

 

هر بچه ای علایق خاص خودش را دارد. عروسک‌ها، عروسک های پولیشی، دایناسورها، اسباب بازی های کنترل‌ از راه دور، تلفن‌های همراه  اسباب بازی همگی مورد علاقه کودکان هستند. کودکان  ممکن است جعبه اسباب‌بازی با طیف وسیعی از اسباب بازی‌ها داشته باشند تا سرگرم شوند، اما یکی از این موارد علاقه ثابت  و در سبد همه بچه ها هست که همیشه در ابتدا به دنبال آن هستند.ماشین اسباب بازی.

محققان این پدیده را "علاقه های بسیار شدید" (EIIs) می نامند و دریافته اند که در حدود 18 ماهگی ظاهر می شود و در حدود یک سوم کودکان پیش دبستانی مشهود است. برای بسیاری از کودکان، شاید حتی خود ما، این  علاقه شدید حول محور ماشین ها می چرخد. و اگرچه شکاف جنسیتی در دنیای اسباب‌بازی‌ها همچنان پابرجاست، اما این فقط پسران کوچک نیستند که به  طرف هر چیزی که چرخ داردکشیده می‌شوند.  دختر 20 ماهه من و اتوبوس قرمز ارزشمندش گواهی بر این است.

 

چه چیز جذابی در مورد ماشین ها، کامیون ها، قطارها و اتوبوس ها وجود دارد؟

آلیسا ویلکینز ، موسیقی درمانگر که در رشد اولیه کودکی و درمان کودکان اوتیسم تخصص دارد ، توضیح می دهد که0 تا 2 سالگی، کودکان در مرحله رشد حسی- حرکتی هستند. ویلکینز می گوید: «آنها با جذب همه چیز از طریق حواسشان – بینایی، لامسه، چشایی، بویایی، شنوایی – یاد می گیرند. اسباب‌بازی‌ها و اشیاء واقعی مانند ماشین‌ها از نظر حسی بسیار جذاب هستند. بچه‌ها می‌توانند با چرخاندن چرخ‌هایشان، تماشای حرکت آن‌ها در جهات مختلف یا شنیدن صداهایی که تولید می‌کنند، با ماشین‌های اسباب‌بازی، کامیون‌ها، ماشین کنترلی  و غیره ارتباط برقرار کنند.

بعلاوه، بچه ها به طور طبیعی به سمت اجسام کشیده  و متحرک جذب می شوند - این همه ورودی حسی سرگرم کننده است. ویلکینز می‌گوید: «آنها چراغ‌های روی ماشین‌ها، چرخ‌های چرخان، صدای موتور در حال چرخش را می‌بینند و بسیار برایشان جذاب است. "کودکان همیشه به سمت چیزهای پر زرق و برق کشیده می شوند زیرا این چیزی است که مغز و سیستم های حسی آنها را درگیر می کند."

 

یکی دیگر از جذابیت های وسایل نقلیه اسباب بازی این است که معمولاً به اندازه کافی کوچک هستند تا در دست کودک قرار بگیرند. ماشین‌ها مورد علاقه پسران و دختران هستند، زیرا آنها از نوع اسباب‌بازی‌هایی هستند که کودکان می‌توانند با خود ببرند و با آن بازی کنند . و از آنجا که آنها می توانند ماشین های خود را در جیب خود بگذارند یا آنها را حمل کنند، به راحتی به آنها ارتباط برقرار می کنند.

ماشین همچنین یک اسباب بازی علت و معلولی است - به کودکان می آموزد که اعمال آنها می تواند چیزی را رقم بزند.  برای بچه ها بسیار جالب و هیجان انگیز است که یاد بگیرند که می توانند چیزی را در محیط خود تغییر دهند. با ماشین ها، بچه ها می توانند انواع سناریوهای سرگرم کننده مانند بالا رفتن از دیوار یا تصادف را انجام دهند.

پس مزایای ماشین های اسباب بازی بسیار زیاد است. کارشناسان موافقند که آنها باید بخشی از محیط های بازی پسران و دختران باشند.

ماشین اسباب‌بازی اغلب یک اسباب‌بازی ارزان و در دسترس است که یادگیری، کاوش محیط، استقلال، مهارت‌های حرکتی، حل مسئله و خلاقیت را ارتقا می‌دهد. و بالاتر از همه، آنها سرگرم کننده هستند.  هیچ چیز مانند شنیدن یک کودک در حال کار در یک سناریوی تصادف با همه صداها و گوش دادن به این نیست که چگونه وقتی یک جاده بسته می شود، جاده دیگری را پیدا می کند یا هیجان آنها وقتی ماشین از دیواری بالا می رود.

در حالی که هر ماشین اسباب‌بازی قطعات اصلی یکسانی دارد، نحوه بازی کودک شما با آن به ویژگی‌های منحصربه‌فرد او بستگی دارد و هیچ‌کس دقیقاً نمی‌داند که ریشه سبک بازی فردی کودک چیست. به عنوان مثال، یک کودک ممکن است ماشین‌های خود را به دیوار بکشد، دیگری ممکن است آن‌ها را ردیف کند، سپر به سپر بچسباند  و دیگری ممکن است آنها را در پتو بپیچد.

هر کودکی در نحوه تعامل با اسباب بازی ها منحصر به فرد است و دلایل سبک بازی آنها ممکن است متنوع و پیچیده باشد. با این حال، کودکان اغلب با مواد به شیوه‌هایی مشابه تعامل خانواده‌شان با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. ویلکینز می‌گوید: «اگر کودکی ببیند که خواهر یا برادر یا والدینی در حال بازی با ماشینی هستند که با سرعت در مسیر حرکت می‌کنند، احتمالاً به همین شکل با اسباب‌بازی ارتباط برقرار می‌کنند.

برخی از کودکان به روش های مختلف به دنبال درگیری حسی از اسباب بازی های خود هستند.  احساس و صدای تصادف اتومبیل‌ها ممکن است برای آن‌ها جالب باشد، یا ممکن است سازماندهی و آراستگی را دوست داشته باشند، بنابراین چیدن اسباب‌بازی‌هایشان به شیوه‌ای خاص ممکن است باعث آرامش آنها شود.

در نهایت، نحوه بازی کودک شما با وسایل نقلیه اسباب‌بازی‌اش می‌تواند دریچه‌ای کوچک به آنچه او را آرام یا هیجان‌زده می‌کند باشد.

به عنوان یک کودک، هیچ چیز سرگرم کننده تر از بازی با یک ماشین اسباب بازی نیست! از ماشین‌های اسباب‌بازی ساده چوبی گرفته تا ماشین‌های کنترل از راه دور با تکنولوژی بالا، ماشین‌های اسباب‌بازی سال‌ها سرگرمی و شادی برای بچه‌ها فراهم کرده‌اند. ماشین های اسباب‌بازی از روزهای اولیه خود بسیار تکامل یافته اند. امروزه طیف گسترده ای از سبک ها و مدل ها وجود دارد که هم برای پسران و هم دختران، پیر و جوان جذاب است. اما یک چیز ثابت می ماند، بچه ها عاشق بازی با ماشین های اسباب بازی هستند.

ماشین های اسباب بازی چیزی بیش از یک اسباب بازی هستند. آنها ابزار عالی برای یادگیری و توسعه اولیه هستند. بازی با این اسباب‌بازی‌ها الهام بخش بازی‌های تخیلی و خلاقانه است و همچنین از رشد مهارت‌های ضروری پشتیبانی می‌کند. پسران و دختران جوان دوست دارند وانمود کنند که ماشین‌هایشان واقعی است و وقتی با این اسباب‌بازی‌ها بازی می‌کنند، می‌توانند در اطراف رانندگی کنند و قوانین جاده را رعایت کنند. در حین بازی، کودکان همچنین می‌توانند یاد بگیرند که چگونه به اشتراک بگذارند، ارزش توجه به دیگران را بیاموزند و خودشان نیز با ملاحظه رفتار کنند. حتی خواهر و برادرها یا پسرعموها وقتی اسباب‌بازی‌هایشان را برای تفریح ​​همراه دارند، می‌توانند راه‌هایی برای بازی دوستانه با هم پیدا کنند.

حال به برخی از ویژگی ها و مزایای بازی با ماشین های اسباب بازی اشاره می کنیم.

وانمود کردن در بازی

وانمود کردن در بازی برای رشد کودک ضروری است. این کار کودکان را برای فعالیت های روزانه ای که در بزرگسالی با آن روبرو هستند آماده می کند. خلاقیت، تخیل را تقویت می کند و به آنها کمک می کند تا حل مشکلات را به روش های تخیلی بیاموزند. اینها چیزهایی هستند که بزرگسالان نیز ممکن است آنها را به دست نیاورده باشند.

هنگام بازی با ماشین های اسباب بازی، کودک می تواند خود را در حال رانندگی ماشین تصور کند. بازی وانمودی لازم نیست در چراغ قرمز خیالی به پایان برسد. کودکان نوپا و پیش دبستانی مدت ها پس از اینکه دیگر بازی با آن اسباب بازی ها از سنشان گذشته ، به کشف جهان ادامه می دهند.

مهارت های حرکتی ظریف

مهارت های حرکتی ظریف حرکت ماهیچه های کوچک دست، مچ دست و انگشتان و کمک به کودکان در انجام حرکات دقیق است. روشی که کودکان این مهارت‌ها را افزایش می‌دهند با اسباب‌بازی‌هایی مانند ماشین‌های اسباب‌بازی است که آنها را ملزم می‌کند تا قطعات کوچک را حرکت دهند یا از ابزارهای کوچک استفاده کنند.

توسعه مهارت های حرکتی ظریف به ویژه برای کودکان مهم است زیرا این مهارت ها به بچه ها اجازه می دهد تا کارهای روزمره را بدون هیچ مشکلی انجام دهند. وقتی آنها در استفاده از ماهیچه های کوچک در بدن خود تسلط پیدا کنند، انجام کارهایی مانند باز کردن بسته، بردن غذا به دهان و کشیدن نقاشی آسان تر خواهند بود.

توسعه شناختی

همه بچه ها متوجه می شوند که  مانند بزرگسالان کوچک هستند. آنها شروع به یادگیری در مورد جهان و نقش خود در آن می کنند. آنها می دانند که سوار ماشین می شوند تا به مکان هایی بروند. وسایل نقلیه متعددی برای بچه ها وجود دارد که به کودک کمک می کند تا محیط را از دید بزرگسالان ببیند.

کودکان از طریق بازی، دنیای اطراف خود را بیشتر می شناسد و درک می کنند. به عنوان بزرگسال، ما اغلب فراموش می کنیم که کودکان چقدر از طریق بازی یاد می گیرند و تمایل داریم آن را دست کم بگیریم. بنابراین، اسباب‌بازی‌ها فقط اسباب‌بازی نیستند، بلکه ابزارهای قدرتمندی برای کمک به کودکان ما هستند که با سرعت خودشان یاد بگیرند. آنها با تعامل با جهان و فهمیدن اینکه کدام چیزها می توانند از طریق افکار، احساسات و حرکاتشان دستکاری شوند، یاد می گیرند. همانطور که کودکان بیشتر در مورد دنیای اطراف خود می فهمند، از این یادگیری ها در بازی های بعدی خود استفاده می کنند.

فروشگاه اینترنتی رنگ به رنگ می تواند شما را در انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان راهنمایی نماید. انواع ماشین، موتور سیکلت اسباب بازی و ماشین های کنترلی در فروشگاه موجود است و برای هر محصول توضیحات تکمیلی و کافی که بتواند در انتخاب محصول به شما کمک کندد وجود دارد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: