پایگاه خبری خانه فوتبال:

افراد برای ساخت و تکمیل سازه‌های خود باید به مکان‌های مختلفی مراجعه کنند تا بتوانند مصالح و تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری کنند. اما امروزه تکنولوژی دیگر این مشکلات رفت و آمد را حل کرده تا به راحتی و در کمترین زمان به خواسته‌ی خود برسید. یکی از راه‌های صرفه جویی در وقت، خریدهای اینترنتی است. سیوان لند در این راستا درحال فعالیت است و تلاش کرده تا تمام نیازهای شما را در زمینه‌ی صنعت ساختمان برطرف سازد. در ادامه با برخی از محصولات این سایت آشنا خواهیم شد.

بتن آماده با ارزش ترین ماده‌ی ساختمانی                 

بتن آماده از جمله متریال‌های پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی است که در کارخانه‌های سیمان توسط دستگاه‌های پیشرفته‌ای به نام بچینگ و طبق استاندارهای موردنیاز، تولید و در بازار عرضه می‌شوند.  این متریال به نسبت موردنظر در کارخانه با هم مخلوط شده و سپس توسط کامیون‌های میکسر به محل پروژه منتقل می‌شوند. اجزای تشکیل دهنده‌ی بتن شامل شن، ماسه، سیمان و آب می‌باشد که استحکام و دوام بتن تولید شده، به این مواد بستگی دارد.

کاربرد بتن آماده

این محصولات به دلیل مقاومت و عیار بالای خود، کاربرد فراوانی در صنعت بزرگ ساختمانی دارند. این کاربردها عبارتند از:

  1. تیر و ستون ساختمان‌های بتنی
  2. پی ساختمان
  3. دیوارهای برشی بتنی
  4. کف سازی
  5. سد سازی
  6. دیوارهای بتنی حائل
  7. ساخت تونل
  8. مراکز امنیتی

چرا از بتن آماده استفاده می‌کنند؟

استفاده‌ی زیاد از بتن آماده در ساختمان سازی به دلیل مزیت‌های فراوان آن است که در ادامه بر برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • در روند تهیه‌ی بتن آماده، مصرف سیمان کاهش می‌یابد. رسیدگی بهتر و عملیات صحیح مخلوط کردن در فرآیند ساخت بتن آماده سبب کاهش مصرف 10 تا 15  درصدی سیمان شده. استفاده از مواد افزودنی و دیگر مواد سیمانی نیز در کاهش مصرف سیمان اثر داشته و تمام این موارد نیز باعث کاهش قیمت بتن آماده می‌شوند.
  • تولید بتن آماده به نیروی انسانی کمتری نیاز دارد و به دنبال آن خطاهای انسانی نیز کاهش می‌یابد.
  • بتن آماده در دسته‌ی مصالح محکم و با استقامت قرار می‌گیرد و استفاده از آن در ساختمان می‌تواند امنیت آن را در برابر عوامل طبیعی همچون سیل و زلزله، افزایش دهد.
  • صرفه جویی اقتصلدی از دیگر مزایای بتن آماده است که برای مدیران پروژه‌های ساختمان بسیار حائز اهمیت می‌باشد. به دلیل نصب آسان این محصول شما نیازی به هزینه‌های حمل و نقل و نصب ندارید.
  • کیفیت بیشتر بتن آماده نسبت به بتن‌های معمولی، اثبات شده است. این محصولات طبق معیارهای تعیین شده و استانداردهای بین المللی تولید می‌شوند.
  • استفاده از بتن آماده در بتن ریزی می‌تواند سرعت آن را افزایش دهد که در پروژه‌های بزرگ بسیار اهمیت دارد.
  • از مهم ترین مزایای بتن آماده، دسترسی راحت و آسان به آن است. بتن‌های آماده بر خلاف بتن‌های دست ساز که باید در محل تولید شوند، در کارخانه‌ها تولید شده و سپس توسط ماشین‌های میکسر جا به جا می‌شوند.

استفاده از سیمان به عنوان چسب در ساختمان سازی

              

قیمت سیمان امروز

سیمان‌ها از آسیاب و ترکیب سنگ، خاک و آهک بدست می‌آیند.  این محصولات انواع گوناگونی دارند که تفاوت آن‌ها در مواد اولیه‌ی آن‌ها است.  کاربر سیمان در صنعت ساختمان سازی بسیار گسترده است.

انواع سیمان

سیمان پرتلند نوع 1

به عنوان سیمان پرتلند معمولی برای مصارف عمومی در ساخت ملات یا بتن به کار می‌رود.

سیمان پرتلند نوع 2

یک سیمان پرتلند اصلاح شده است که در بتن‌هایی استفاده می‌شود که حرارت هیدراتاسیون  متوسط برای آن‌ها لازم است.

سیمان پرتلند نوع 3

نوعی سیمان پرتلند با مقاومت اولیه بالا است.

سیمان پرتلند نوع 4

به عنوان سیمان پرتلند با حرارت کم در شرایطی که حرارت هیدراتاسیون کم بتن موردنظر باشد، به کار می‌رود.

سیمان پرتلند نوع 5

به عنوان سیمان پرتلند ضد سولفات در شرایطی که مقاومت زیاد بتن در برابر سولفات‌ها مورد نظر باشد، به کارمی‌رود.

 

 

قیمت سیمان در بازار مصرف

قیمت سیمان امروز یکی از پارامترهای متغییر و وابسته به بسیاری از فاکتورهای جانبی مانند کیفیت سیمان، بسته بندی سیمان، نوع سیمان و برند تولید کننده‌ی آن است. به طور کلی قیمت سیمان هر شش ماه یک بار توسط وزارت صنعت مشخص شده و به دلیل نوسان قیمت ارز، متغییر بوده و ثبات ندارد. از دیگر پارامترهای مهم در تعیین قیمت سیمان می‌توان به: میزان ترکیبات و افزودنی‌ها، میزان مقاومت سیمان در برابر حرارت، آتش و برودت و مدت زمان انقباض سیمان، اشاره کرد.

دستگاه تصفیه آب، ضامن سلامتی ما

   

بهترین قیمت سیمان امروز

آب به دلیل داشتن ساختار مولکلی غیر معمولی که دارد، به صورت شگفت انگیزی بسیاری از مواد را در خودحل می‌کند. این حل شدن، به دنبال عبور و گردش آب از مکان‌های مختلف صورت می‌گیرد.  بخش عظیمی از این آلودگی‌ها توسط سیستم تصفیه آب شهری از بین می‌روند. مشکل ذراتی هستند که تا مرحله‌ی آخر باقی مانده و یا در طول مسیر به آب اضافه شده‌اند، باید به روش دقیق تری تصفیه گردند.  این کار توسط دستگاه‌های تصفیه آب صورت می‌گیرد که امروزه به دلیل کیفیت پایین آب‌های شهری، وجود آن در هر خانه‌ای لازم و ضروری است. این دستگاه‌ها توسط چند فیلتر کار می‌کنند که هرکدام بخش خاصی از آلودگی‌ها را از بین می‌برد.  تعداد این فیلترها در هر دستگاهی می‌تواند متفاوت باشد و قیمت دستگاه تصفیه آب نیز به نوع و تعداد فیلترهای به کار رفته در آن مشخص می‌شود.

فیلتر پلی پروپیلن

در مرحله‌ی اول تصفیه، آب از این فیلتر عبور کرده و املاح و ذرات درشت آن را جدا می‌کند. این املاح درشت مانند: زنگ لوله، شن و ماسه، گل  لای و املاح بزرگتر از 5 میکرون هستند که توسط این فیلتر از آب حذف می‌شوند.

فیلتر کربن اکتیو گرانول

این فیلتر در مرحله‌ی دوم تصفیه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فیلتر کاملا گیاهی بوده و از کربن دانه‌ای و پوست نارگیل ساخته شده. وظیفه‌ی این فیلتر، حذف کلر از آب آشامیدنی است که با آزادسازی یون مثبت و منفی انجام می‌شود.

فیلتر کربن بلاک

این فیلتر مرحله‌ی قبل را تکمیل می‌کند و وظیفه‌ی حذف کلرامین یعنی مواد جانبی کلر را بر عهده دارد.  عملکرد دیگر این فیلتر، حذف املاح درشتی است که از فیلتر اول عبور کرده‌اند. وظیفه‌ی آخر آن نیز محافظت از فیلتر چهارم است.

فیلتر ممبران اسمز معکوس

این فیلتر قلب دستگاه تصفیه آب به شمار می‌رود که وظیفه‌ی حذف املاح مضر بسیار ریز آب و کاهش سختی آن را بر عهده دارد. مهم ترین ذراتی که توسط این فیلتر حذف می‌شود عبارتند از: نیترات، فلوراید،آرسنیک، آلومینیوم و زنگ آهن می‌باشد.

فیلتر پست کربن

این فیلتر آب شور را به آب شیرین تبدیل کرده و بو، طعم و رنگ آب را بهبود می‌بخشد.

فیلتر مینرال معدنی ساز

تا مرحله‌ی پنجم املاح مفید موجود در آب حذف شده و طبیعتا بدن نیاز به املاح مفیدی دارد. این فیلتر املاح مورد نیاز بدن مانند کلسیم، منیزیم، سدیم و بی کربنات را به آب اضافه می‌کند.

فیلتر قلیایی

به طور کلی تاثیر آب قلیایی بر روی سیستم ایمنی بدن انسان در همه جای جهان ثابت شده است. این فیلتر سطح قلیاییته آب را بین 7.5 تا 9 حفظ می‌کند تا به بدن ما آسیبی نرسد. این فیلتر می‌تواند خاصیت آنتی اکسیدانی یا ضد سرطانی را به آب بیفزاید.

فیلتر اشعه ماوراء بنفش

اشعه‌ی موجود در این فیلتر می‌تواند آب را به خوبی انگل زدایی و میکروب زدایی کند و آب را به طور کامل ضدعفونی کند.

به طور کلی این دستگاه ها به نوعی ضامن سلامتی ما هستند و استفاده از آن‌ها می‌تواند بسیاری از بیماری ها را کاهش دهد. البته باید به تعویض به موقع فیلتر این دستگاه حتما دق داشته باشید تا عملکرد خوبی را از آن شاهد باشید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: