پایگاه خبری خانه فوتبال:

به جرات می‌توان گفت بندرعباس یکی از زیباترین شهرهای ایران است که مناطق دیدنی بسیار زیادی دارد، تا حدی که سالانه میزبان تعداد زیادی از مسافرین است. اما با این وجود باز هم چندان شناخته نشده است. اگر شما هم قصد سفر به این بندر پرهیاهو و جذاب را دارید، بهتر است پیش از رزرو هتل از طریق هتل متل، دیدنی های بندر عباس را بشناسید و برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید. نگران هتل هم نباشید چون هتل متل این کار را خیلی ساده کرده است و این شهر به اندازه تمامی مسافرانش هتل دارد و می‌توانید یک محل مناسب برای استراحت داشته باشید.  

 

بهترین جاهای دیدنی بندر عباس

بخش اعظمی از دیدنی های بندرعباس را جاذبه های تاریخی به خود اختصاص داده اند. اما با این وجود سواحل آرام و لذت‌بخشی دارد که می‌توانید به تماشای غروب آفتاب بنشینید. از بهترین دیدنی های بندر عباس می‌توان موارد زیر را نام برد:

معبد هندوهای بندرعباس

در ایام قدیم، این بندر یک راه ارتباطی تجاری ایران با کشورهای همسایه از جمله هندوستان بوده است. روابط تجاری گسترده ایران با هندوها باعث شد تا بازرگانان و تجار زیادی در این بندر ساکن شوند.

امروزه نیز می‌توان رد پای هندی‌ها را در این بندر دید. یکی از این ردپاها، معبد هندوها است که تماشای آن خالی از لطف نخواهد بود. معماری هندی‌ها برای ساخت این معبد شما را شیفته خود خواهد کرد. مکانی با عظمت کم‌نظیر که هر بیننده‌ای را مجذوب می‌کند.

 

عمارت کلاه فرنگی

این عمارت محل اصلی گمرک بندرعباس در سال‌های گذشته است. عمارتی دو طبقه که در آن دفاتر اداری و انبار برای قرار دادن کالاها در نظر گرفته شده است. مهم‌ترین عاملی که سبب خاص بودن این عمارت شده است، طراحی آن می‌باشد که همچون کلاه مردانه اروپاییان است. در اطراف عمارت هم باغ زیبایی درست شده است که می‌توانید از خنکی هوا در زیر درختان سرسبز آن لذت ببرید و ناهار را در یکی از رستوران های اطراف عمارت نوش جان کرده و به هتل برگردید.

قلعه فین

این قلعه یکی دیگر از جاذبه های تاریخی بندرعباس است که در فاصله 95 کیلومتری با بندرعباس واقع شده است. اگر با تهیه بلیط هواپیما به این شهر رفته اید، نگران نباشید می‌توانید به‌راحتی یک ماشین اجاره کنید و این مسافت هتل تا قلعه را در کم ترین زمان طی کنید و به قلعه برسید. قدمت آن به دوره تیموریان و ایلخانی ها باز می‌گردد. طراحی فوق العاده‌ای دارد که در دل کوه بنا شده و امروزه آثار کمی از آن به جا مانده است.

32

باغ پرندگان

فرقی نمی‌کند رزرو هتل خود را در کدام منطقه از شهر انجام داده‌اید، شما به‌راحتی می‌توانید به مکان های دیدنی در داخل شهر دسترسی داشته باشید. یکی از این مکان‌ها باغ پرندگان است. این باغ تنها برای علاقه‌مندان به حیوانات و پرندگان نیست بلکه گیاهان و درختان زیبایی هم دارد که می‌توانید چشمان خود را به تماشای آن ها مهمان کنید.

درختان نخل سر به فلک کشیده که نمی‌توان از تماشا کردن آن‌ها دست کشید. شما می‌توانید 90 گونه مختلف از پرندگان را در این باغ ببینید که هر یک از آن‌ها نمونه‌ای از عجایب خلقت هستند. در این باغ محل مناسبی برای استراحت، فضای تفریحی و... هم فراهم شده است که بتوانید اوقات خوشی را در کنار خانواده داشته باشید.

آبشار تزرج

زمانی که از هتل بیرون بیایید، گرمای هوا ممکن است کمی طاقت‌فرسا باشد. فکر به آبشار تزرج می‌تواند این گرما را قابل تحمل کند. این آبشار در فاصله 170 کیلومتری شهر قرار دارد که منطقه خوش آب و هوا و خنکی داشته و می‌توانید با حضور در آنجا از گرمی هوا رها شوید. برای رسیدن به این آبشار باید یک باغ نخل را پشت سر بگذارید که بسیار دیدنی است.

غار خرسین

غار خرسین، یکی از دیگر جاذبه های طبیعی این شهر است که به خاطر نمک‌های روی زمین ایجاد شده است. در اطراف این غار به علت شوری خاک هیچ‌گونه درخت و گیاهی وجود ندارد.  این غار در نزدیک روستای خرسین است و دلیل نام‌گذاری آن هم همین است. فراموش نکنید که پیش از رفتن به غار خرسین، یک آب معدنی یا بطری نوشیدنی هم از هتل با خود به همراه ببرید.

33

پارک ساحلی غدیر

بندرعباس همچون دیگر شهرهای ایران، پارک های زیادی دارد که یکی از بهترین آن هاف پارک ساحلی غدیر است. شما در این پارک تجربه نابی از قایق‌سواری را می‌توانید به دست آورید. در صورت تمایل می توانید دوچرخه سواری را نیز تجربه کنید. فضایی شاد و جذاب که هیجان سفر شما را تکمیل خواهد کرد. پارک ساحلی سورو با پرنده‌های دوست داشتنی، بوستان دولت و... هم جزء پارک های این شهر است که می‌توانید هر روز به یکی از آن ها بروید و خودتان را به یک قد زدن در کنار خانواده و دوستان مهمان کنید.

چشمه آب گرم گنو

از محبوب ترین مکان های تفریحی این شهر، چشمه‌های آب گرم آن است که به صورت حفاظت شده است و یک تفریح و یک درمان برای سلامت بدن است. این چشمه‌ها مواد معدنی مختلفی دارند که می‌تواند بسیاری از بیماری‌های پوستی، رماتیسم و دیگر بیماری‌ها را درمان کند. برای این چشمه‌ها استخرهای مختلفی برای آقایان و بانوان در نظر گرفته شده است تا بتوانید با یک آب تنی خود را سبک کنید و به سراغ  دیگر مکان های دیدنی بندرعباس بروید.

بازارهای بندرعباس

خرید در زمان سفر، امری غیر قابل کنترل است. بندرعباس بازارهای زیادی دارد که می‌توانید برای خرید به سراغشان بروید. بازار مرکزی سیتی، بازار قدیم، بازار ماهی فروش‌ها، بازار لاری‌ها و... که هر یک محصولات خاصی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. می‌توانید تمامی نیازهای خود را از این بازارها با بهترین قیمت تهیه کنید. سوغاتی را فراموش نکنید. بندرعباس آثار هنری و دستی زیادی برای سوغات دارد که می‌توانید از این بازارها تهیه کنید و با خود به یادگار داشته باشید.   

جمع بندی

یک سفر زمانی برایتان به یاد ماندنی خواهد بود که در زمان مناسب و به صورت فول امکانات بروید. سفری که پیش از حرکت رزرو هتل را انجام داده باشید و بلیط هواپیما را هم خریده باشید. حال می‌توانید با خاطری آسوده چمدان خود را ببندید و راهی شوید. ما در هتل متل با رزرو بهترین هتل‌ها برای مشتریان و ارائه بلیط‌های هواپیما با بهترین قیمت در سفرهای شما همراهتان خواهیم بود تا یک تجربه رضایت‌بخش داشته باشید. می‌توانید یک سفر ارزان را با هتل متل تجربه کنید.  

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: