پایگاه خبری خانه فوتبال:

در میان انواع مختلف ورزش ها در سراسر دنیا؛ یکی از ورزش‌های پرطرفدار، پینگ پنگ می باشد. میز پینگ پنگ جزء لوازم ضروری این ورزش است که برای این بازی مورد نیاز می باشد. بسیاری از مدارس ایران نیز با تهیه کردن این میز و سایر ملزومات، امکان انجام این ورزش و سرگرمی را برای دانش آموزان فراهم کرده اند.

نکات مهم در خرید میز پینگ پنگ

 برای خرید میز پینگ پنگ و سایر لوازم ورزشی در ابتدا باید نوع محصول را انتخاب کرد. میزهای پینگ پنگ متنوعی در بازار وجود دارند. شما با توجه به سطح بازی و موقعیت مکانی خود می توانید مناسب ترین میز را تعیین و خریداری نمایید. در میان انواع مختلف این میز می توانید متناسب با نیاز خود، یکی از مدل ها را انتخاب کنید. میزهای پینگ پنگ دارای انواع گوناگون میزهای مناسب کودکان، مسابقاتی، خانگی، میزهای بدون پایه، میزهای ویژه معلولان و... می باشند.

نکته مهم دیگری که باید در هنگام خرید میز پینگ پنگ به آن توجه نمود، قابلیت تنظیم پایه ها است. در صورتی که میز انتخابی شما دارای قابلیت تنظیم ارتفاع باشد یا پایه تلسکوپی داشته باشد، می توانید پایه های آن را با ارتفاع دلخواه خود تنظیم کنید.

قابلیت جمع شدن میز پینگ پنگ، نکته قابل توجه دیگری در هنگام خرید این میز می باشد. بهتر است میز انتخابی شما دارای حالت ثابت نبوده و قابل جمع شدن باشد. در صورت دارا بودن این ویژگی، می توانید در زمانی که به میز نیازی ندارید، آن را جمع کنید.

میز پینگ پنگ دارای دو نوع 4 چرخ و 8 چرخ می باشد. میزان فضایی که میزهای 4 چرخ اشغال می کنند در مقایسه با میزهای 8 چرخ بیشتر است.

توجه به جنس رویه میزهای پینگ پنگ

در ساخت میز پینگ پنگ از متریال هایی همچون نئوپان، فیبر، ام دی اف و... استفاده می شود. بنابراین در هنگام خرید، توجه به جنس رویه میز دارای اهمیت است. برای افزایش طول عمر این میز و استفاده مطلوب از آن، بهتر است از آن در فضای بسته و دور از گرمای زیاد و نور خورشید نگهداری کنید. اگر این نکته رعایت نشود، ممکن است روی میز حالت برآمدگی ایجاد شود.

اگر تمایل دارید از میز پینگ پنگ در فضای باز و بدون سقف استفاده کنید؛ حتما میز ضد آب یا شیشه ای خریداری کنید. در صورتی‌که از میز مناسب فضاهای باز استفاده نکنید، میز شما مدت زمان طولانی عمر نخواهد کرد.  همچنین توجه کنید که میز انتخابی شما در برابر نور خورشید، مقاوم باشد. وجود ضامن در میز سبب می شود که میز در حالت ثابت مانده و شما بتوانید با تمرکز بیشتری بازی کنید.

اهمیت توجه به جنس رویه میز پینگ پنگ

عوامل موثر بر قیمت میز پینگ پنگ

عواملی همچون جنس میز و سایز بر قیمت میز پینگ پنگ اثر می گذارند. پیش از اینکه اقدام به ارزیابی قیمت این میز کنید، لازم است تناسب میان میز و محیط را در نظر بگیرید سپس مناسب ترین میز را بخرید. همچنین در کنار میز ، به یک راکت پینگ پونگ ، توپ باکیفیت و لباس ورزشی مناسب برای انجام این ورزش مهیج نیاز دارید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: