پایگاه خبری خانه فوتبال:

ویدیو تبلیغاتی کلیپ‌های کوتاهی هستند که برای معرفی سریع یک شرکت یا محصول خاص طراحی‌شده‌ باشند. ساخت ویدیو تبلیغاتی برای هر شرکت واجب است چون این نوع از ویدیوها در فضای مجازی پخش می‌شوند و مخاطب را به تعامل بیشتر با برند یا شرکت تشویق می‌کنند.

برای ساخت ویدیو تبلیغاتی می‌توانید بدون داشتن مهارت یا تخصص خاصی در این زمینه طراحی و انیمیشن‌سازی، کلیپ تبلیغاتی دلخواهتان را با سلیقه خودتان بسازید؛ اما قبل از آن نیاز است با انواع و ویژگی این نوع خاص از ویدیو تبلیغاتی آشنا شوید.

انواع ویدیو تبلیغاتی:

اگر درباره ساخت ویدیو تبلیغاتی تحقیق کرده باشید، متوجه شده‌اید که ویدیوهای تبلیغاتی به دو نوع ویدیو تبلیغاتی سفارشی و ویدیو تبلیغاتی آماده تقسیم می‌شوند. ما ویژگی‌های خاص هر نوع از این ویدیوها و اینکه هرکدام برای چه کسب‌وکاری مفید و مؤثر هستند را به شما خواهیم گفت.

ویدیوی تبلیغاتی سفارشی

هر قسمتی از یک ویدیو تبلیغاتی سفارشی به شکلی ساخته می‌شود که با نیازهای خاص و اهداف آن شرکت یا برند مطابقت و هماهنگی داشته باشد. اگر کسب‌وکار پیچیده‌ای دارید که نیاز به توضیح یا معرفی دقیق‌تری دارد، یک ویدیو تبلیغاتی سفارشی همان چیزی ست که کسب‌وکار شما به آن احتیاج دارد. برای ساخت ویدیو تبلیغاتی سفارشی، می‌توانید خودتان دست‌به‌کار شده و آموزش افتر افکت (نرم‌افزار مخصوص ساخت ویدیو تبلیغاتی) و یا آموزش موشن گرافیک که در سایت‌های مختلف موجود است را ببینید یا سفارش موشن‌گرافیک به یک استودیو موشن گرافیکی حرفه‌ای بدهید.

ویدیو تبلیغاتی سفارشی به شما کمک می‌کند تا:

  • طراحی خاص و ویژه‌ای ایجاد کنید که با اسم تجاری‌تان مطابقت داشته باشد
  • خودتان را از رقبایتان متمایز کنید.
  • دقیقاً آن چیزی که گوینده می‌گوید را تجسم کنید و ارتباط قوی‌تری با مخاطبتان ایجاد کنید.
  • یک توضیح «جذاب» تر ایجاد کنید.
  • ترافیک سایتتان را با کمک موتورهای جستجو زیاد کنید.
  • با ایجاد یک مفهوم خنده‌دار و یا منحصربه‌فرد مخاطب بیشتری جذب کنید.

ویدیوی تبلیغاتی سفارشی

ویدیو تبلیغاتی آماده

ویدیوهای آماده، ویدیوهای از پیش‌ساخته شده‌ای هستند که در آن چند عنصر شخصی مثل متن و انیمیشن‌های لوگو اضافه می‌شود و تا حدی آن را مطابق با نیازهای برند یا همان شرکت سفارشی‌سازی می‌کند.

مزایای ویدیوهای آماده عبارت‌اند از:

  • توانایی ویرایش آن به‌تنهایی و بدون یادگیری هیچ برنامه‌ای
  • بودجه‌ی کم برای ساخت آن

این نوع از ویدیو همان ویدیو تبلیغاتی ست که با چند کلیک ساده ایجاد می‌شود. برای ساخت ویدیو تبلیغاتی آماده کافی است یکی از قالب‌های آماده موجود در سایت‌های مختلف را انتخاب کنید، به این صورت که وقتی وارد صفحه قالب‌های آماده یک سایت می‌شوید، موضوع موردنظرتان مثلاً لوگو موشن یا اسلاید شو یا... را انتخاب می‌کنید.

پس‌ازآن ویدیو موردعلاقه‌تان را پیداکرده و روی شروع ساخت ویدیو کلیک می‌کنید. در این مرحله اگر عکس یا متنی خواسته شود، آپلود می‌کنید و رنگ دلخواه سکانسی که داخلش هستید را تغییر می‌دهید و برای هر سکانس این کار را تکرار می‌کنید. پس از سکانس آخر، موزیک دلخواهتان را برای ویدیو انتخاب کرده و درنهایت دکمه نمایش را می‌زنید و در عرض چند دقیقه با چند کلیک ساده ویدیو را تحویل می‌گیرید.

ویدیو تبلیغاتی آماده

اما سؤال مهمی که در این مرحله ذهنمان را درگیر می‌کند این است که آیا این ویدیوهای تبلیغاتی آماده، ویدیوهای کارآمدی هستند؟

مقایسه ویدیو تبلیغاتی سفارشی با ویدیو تبلیغاتی آماده: کدام برای کسب‌وکار شما مناسب‌تر است؟

مقایسه ویدیو تبلیغاتی سفارشی با ویدیو تبلیغاتی آماده

این سه موردی که در ادامه توضیح خواهم داد، ۳ عامل مهمی هستند که باید برای انتخاب نوع ویدیو تبلیغاتی سفارشی یا آماده در نظر گرفته شود.

۱. بودجه:

ساخت ویدیو تبلیغاتی آماده برای شما هزینه کمتری نسبت به ساخت ویدیو تبلیغاتی سفارشی دارد. بااین‌حال، شرکت‌هایی که فکر می‌کنند ساخت ویدیو تبلیغاتی سفارشی هزینه زیادی دارد و در درازمدت نتیجه‌ای ندارد، اشتباه بزرگی می‌کنند.

ویدیوهای تبلیغاتی آماده هیچ مزیتی در بازاریابی و تبلیغات برای شما ندارد. در بیشتر مواقع مثل این است که پولتان را دور ریخته‌اید. هدف از ساخت ویدیو تبلیغاتی، افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر است و اگر ویدیوی شما یک ویدیو آماده ارزان‌قیمت باشد، پس مطمئن باشید که هیچ شانسی برای موفقیت و جذب مشتری ندارید و آن چیزی که مهم است این است که با ساخت ویدیو تبلیغاتی آماده، اعتماد مشتریانتان را از دست خواهید داد.

همان‌طور که William A. Foster گفته، کیفیت هرگز تصادفی نیست. ساخت ویدیو تبلیغاتی آماده، یک طرح از پیش‌ساخته شده را به شما می‌دهد که منحصربه‌فرد نیست و به‌احتمال‌زیاد با محتوای بازاریابی خیلی از مشاغل دیگر یکی ست. می‌توان گفت طراحی اولین چیزی ست که توجه بیننده را جلب می‌کند و با طراحی ضعیف، هیچ شرکتی هیچ‌وقت به هدفش که جذب مشتری و فروش بیشتر است نمی‌رسد. از طرف دیگر، اگر به یک استودیو سفارش موشن‌گرافیک (ویدیو تبلیغاتی سفارشی) بدهید، همه‌چیزهایی را که برای یک تبلیغ کارآمد و قوی نیاز دارید به شما خواهند داد.

۲. زمان‌بندی:

زمان ساخت ویدیو تبلیغاتی سفارشی، یکی از مواردی ست که نمی‌شود از آن صرف‌نظر کرد و باید خودتان را آماده کنید تا ۲ تا ۵ ماه صبر کنید تا ویدیوی سفارشی‌تان آماده شود؛ اما من به شما اطمینان می‌دهم که قطعاً ارزش صبر کردن را دارد چون نتیجه‌ای که آخر خواهید گرفت یک نتیجه عالی و بالاتر از انتظار شماست.

از طرف دیگر، ممکن است فکر کنید که ساخت ویدیو تبلیغاتی آماده در کمترین زمان ممکن آماده می‌شوند، خیلی خوب هستند. به‌سادگی فایل‌های خودتان را در ویدیوی آماده وارد می‌کنید و تمام می‌شود و ویدیو تبلیغاتی شما آماده است!

خوب، من یک خبر بد برای شما دارم، برای یک غیرحرفه‌ای که سعی دارد یک ویدیو تبلیغاتی بسازد، این کار به یک دردسر واقعی و بزرگ تبدیل می‌شود که زمان و انرژی زیادی را از شما می‌گیرد و چیزی که آخر برایتان می‌ماند یک ویدیوی تبلیغاتی آماده است که هیچ ارتباطی با پیام بازاریابی شما ندارد.

دقت کنید که یک استثنا هم وجود دارد آن‌هم برای این است که بخواهید برای مخاطبان داخلی شرکت خودتان، مثل کارمندان خودتان، یک محتوای آموزشی-توضیحی بسازید؛ برای این مورد می‌تواند یک ویدیو آماده برایتان مناسب باشد.

۳. شخصی‌سازی:

با ساخت ویدیو تبلیغاتی آماده نمی‌شود به‌درستی برای یک شرکت یا برند، سطحی از شخصی‌سازی را نشان داد که منحصربه‌فرد بودن و خاص بودن آن شرکت در آن گنجانده‌شده باشد. به‌سادگی با واردکردن فایل‌های لوگو داخل یک قالب آماده ویدیو، محتوای آن ویدیو با آن نام تجاری هماهنگ نمی‌شود. همان‌طور که قبلاً هم گفتیم، ویدیو تبلیغاتی یک شرکت همان چیزی ست که اولین بار مخاطبان هدف آن شرکت با آن روبه‌رو می‌شوند.

علاوه بر این، ویدیو تبلیغاتی ایده آن کسب‌وکار را توضیح می‌دهد و باید چهره آن برند را هم به‌خوبی نشان دهد. با ساخت ویدیو تبلیغاتی آماده، قطعاً نمی‌توان ظاهر خوبی برای یک برند ایجاد کرد. پس اگر می‌خواهید تجربه‌ای واقعاً منحصربه‌فرد برای مخاطبان هدفتان ایجاد کنید و اعتماد آن‌ها را به‌خوبی جلب کنید، شخصی‌سازی دلیل مهم دیگری برای انتخاب یک ویدیو تبلیغاتی سفارشی ست.

سخن پایانی:

همان‌طور که درباره خیلی از چیزهایی که در زندگی اتفاق می‌افتد، لازم است هزینه کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم، سفارش موشن گرافیک (ویدیو تبلیغاتی سفارشی) هم جز همان موارد است. البته بعضی از زمان‌های خاص هست که می‌توانید از یک ویدیوی آماده استفاده کنید مثل دادن اطلاعات به کارمندان که نیاز به ساختن یک محتوای خاص و برجسته ندارد؛ اما هیچ‌گاه وجود یک ویدیو تبلیغاتی سفارشی را برای کسب‌وکارتان دست‌کم نگیرید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: