پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

فرایند ماساژ دادن که توسط روش‌های مختلفی انجام می‌شود، به معنی مالش دادن و ورز دادن است. این کار به وسیله دست‌ها انجام می‌گیرد. علاوه بر این، جنبه درمانی نیز دارد و بعضی افراد برای کاهش درد در نقاط مختلف بدن از آن استفاده می‌کنند. ماساژ آقایان باید توسط یک متخصص انجام شود. چرا که لازم است این فرد با تکنیک‌ها و‌ روش‌های مخصوص این‌کار آشنایی داشته باشد. اگر ماساژ درمانی توسط فرد کاربلد انجام نشود، شما هیچ‌گونه تغییری احساس نخواهید کرد.

ماساژ بر پایه یک‌ سری حرکات منظم تنظیم شده است. این حرکات بر روی بخش‌های مختلف بدن مثل بافت‌ها، پوست و دستگاه گردش خون اثر می‌گذارد.

این مقاله را به موضوع ماساژ آقایان اختصاص دادیم. قصد داریم راجع‌به فواید این‌کار صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی پیرامون این موضوع در اختیارتان قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

موضوعاتی که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت

 

  • رفع استرس با ماساژ
  • ریلکسیشن با ماساژ
  • درمان بی‌خوابی با ماساژ
  • کمک به کاهش پرخاشگری و آرامش اعصاب
  • فواید ماساژ آقایان در ناحیه پا
  • بهبود در سطح انرژی
  • رفع خستگی بدن
  • کاهش درد در ستون فقرات
  • کاهش علائم ام اس
  • انواع ماساژ
  • ماساژ پا
  • ماساژ سوئدی
  • ماساژ شکلات

 

رفع استرس با ماساژ

یکی از فواید ماساژ آقایان ایجاد آرامش اعصاب و به تبع آن کاهش استرس است. افزایش جریان خون، باز شدن گرفتگی عضلات و از بین رفتن کوفتگی بدن علائم استرس را کاهش می‌دهد. از آن‌جایی که استرس منشا بسیاری از بیماری‌هاست، بنابراین ماساژ بدن در نهایت از بروز بسیاری‌ از بیماری‌های روحی و جسمی جلوگیری می‌کند.

 

 

ریلکسیشن با ماساژ

همان‌طور که اشاره کردیم، ماساژ آقایان باعث می‌شود گردش خون در بدن افزایش بیابد. در این وضعیت، اسیدلاکتیک که جزو مواد زائد بدن محسوب می‌شود از بدن خارج می‌شود. این حالت باعث افرایش لطافت و نرمی در تک تک بخش‌های بدن شما خواهد شد.گرم شدن بخش‌های بدن باعث افزایش شادابی شده و اعتماد به نفس بیشتر را به فرد هدیه می‌دهد.

ماساژ بدن با ایجاد ریلکسیشن سیستم عصبی شما را در حدی آرام می‌کند که تا مدتی اصلا به مشکلات و نگرانی‌هایتان فکر نخواهید کرد.

بهتر است این‌کار در مراکز تخصصی صورت گیرد. زیرا متخصصان مربوطه علم انجام این‌کار را دارند و از تجربه کافی در این زمینه برخوردار هستند.

درمان بی‌خوابی با ماساژ

حتی درمان بی‌خوابی نیز با ماساژ امکان‌پذیر است.احساس آرامش در حین  انجام ماساژ آن‌قدر زیاد است که عده‌ای ممکن است به خواب عمیقی فرو روند.

این‌کار به رفع بی‌خوابی در کسانی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند مفید است. چرا که باعث آرامش فکری و  ایجاد تعادل عاطفی می‌گردد. جالب است بدانید که انجام ماساژ حتی برای سیستم لنفاوی بدن نیز مفید است.  بنابراین اگر از مشکل بی‌خوابی رنج می‌برید، به شما توصیه می‌شود که حداقل هفته‌ای یک‌بار از ماساژ درمانی استفاده کنید.

کمک به کاهش پرخاشگری و آرامش اعصاب

ماساژ آقایان باعث می‌شود که روح و روان فرد به آرامش برسد. معمولا متخصصان این امر به تمام کسانی که از مشکلات عصبی رنج می‌برند، توصیه می‌کنند که ماساژ را امتحان کنند. ماساژ دادن فواید زیادی دارد به شرطی که توسط یک متخصص کاربلد انجام شود. زیرا این افراد مهارت‌های لازم را کسب کرده‌اند و راه و روش انجام آن را بهتر از هر شخص دیگری بلدند.

فواید ماساژ آقایان در ناحیه پا

شاید برایتان جالب باشد که ماساژ ناحیه پا در آقایان، به کاهش علائم شیمی درمانی کمک می‌کند. علائم شیمی درمانی شدید و غیرقابل تحمل است. اگر علائمی مثل تهوع و حتی تنگی نفس شما را اذیت می‌کند، حتما ماساژ کف پا را امتحان کنید.

حتی در سال‌های اخیر، دانشمندان تحقیقات زیادی پیرامون این موضوع انجام داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که ماساژ  در ناحیه پا می‌تواند مانند یک مسکن قوی عمل کرده و‌ درد‌های جسمانی مربوط به شیمی درمانی را بهبود ببخشد. تحمل عوارض بعد از انجام شیمی‌درمانی سخت و عذاب آور است. اگر خدایی نکرده با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید، به شما توصیه می‌کنیم که از انواع مختلف ماساژ‌های روزانه کمک گرفته و علائم خود را به حداقل برسانید.

 

بهبود در سطح انرژی

اگر جزو کسانی هستید‌ که همیشه احساس خستگی می‌کنید و انرژی لازم برای انجام کار‌های روزمره را ندارید، بهتر است ماساژ درمانی را امتحان کنید.

تراپیست‌های ماهر از تخصص کافی در این زمینه برخوردار هستند. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا با انجام ماساژ، کمبود انرژی خود را جبران نموده و سوخت و‌ ساز بدنتان را افزایش دهید.

یکی از مشکلات رایج در کسانی که می‌خواهند افزایش سلولیت داشته باشند، کاهش سطح انرژی بدن است. ماساژ درمانی این مشکل را حل کرده و کمک می‌کند که با افزایش متابولیسم وزن خود را نیز پایین بیاورید. ماساژ برای بانوان نیز که نیاز به بالا بردن سطح انرژی داریند نیز مفید است .

رفع خستگی در بدن

یکی از مهمترین فواید ماساژ آقایان این است که با کاهش خستگی بدن، حس نشاط و سرزندگی را در آن‌ها افزایش می‌دهد. در نتیجه انرژی آن‌ها برای انجام کار‌های روزمره افزایش می‌یابد.

اولین فایده‌ای که برای ماساژ کشف شد، از بین بردن خستگی بدن بود.بعد از آن بود که محققان تصمیم گرفتند بیشتر راجع‌به آن تحقیق کنند و در نهایت فواید بیشتری برای آن یافتند.

اگر قصد دارید ماساژ درمانی انجام دهید، بهتر است انجام  آن را به یک متخصص کاربلد بسپارید. ابتدا خوب تحقیق کنید و بعد از این‌که یک مرکز تخصصی با تراپیست‌های کاربلد یافتید، با خیال آسوده مراجعه کنید.

کاهش درد در ستون فقرات

امروزه اکثر افراد از درد‌های مربوط به ستون فقرات شکایت دارند. درد این بخش بیشتر به پا‌ها انتقال می‌یابد و به یکی از اصلی‌ترین دغدغه افراد تبدیل شده است. ماساژ درمانی نقش زیادی در کاهش این درد‌ها دارد.

ماساژ آقایان علاوه بر کاهش درد‌های مربوط به پا، می‌تواند درد‌های کمر و سایر بخش‌های بدن را نیز کاهش دهد.

 

 کاهش در علائم ام اس

 بیماری ام‌ اس یکی از بیماری‌های خودایمنی است که عضلات بدن را درگیر می‌کند. از مشکلات و عوارض شایع این بیماری می‌توان به ضعف جسمانی، کوری، عدم تعادل، خستگی و موارد دیگر اشاره کرد.

به این بیماران توصیه می‌شود که به منظور کاهش این علائم از ماساژ درمانی کمک بگیرند.

ماساژ کف پا برای به حداقل رساندن عوارض بیماری ام اس توصیه می‌شود. شایان ذکر است که این کار باید حتما توسط پزشک متخصص انجام شود.

11

 

انواع ماساژ

ماساژ آقایان انواع مختلفی دارد. کارایی انواع مختلف ماساژ با یکدیگر متفاوت است. در ادامه انواع ماساژ را نام برده و توضیح مختصری در مورد هریک خواهیم داد.

 

ماساژ پا

پاها یکی از مهمترین اجزای بدن هستند. ماساژ این قسمت می‌تواند در بهبود بسیاری از مشکلات نقش داشته باشد و درد و خستگی پاها را از بین خواهد برد. در این نوع ماساژ، متخصص مربوطه بخش‌هایی مثل انگشتان پا، قوزک پا، کف و‌ روی پا را ماساژ می‌دهد.

 

 

ماساژ سوئدی

در ماساژ سوئدی از روغن و مرهم استفاده می‌شود. مزیت انجام این نوع ماساژ این است که حرارت بدن را افزایش می‌دهد. در نتیجه عضله‌های بدن و ماهیچه‌ها گرم می‌شوند. در ماساژ سوئدی که ۹۰ مین طول می‌کشد، کمر و پاها خوب ورز داده می‌شوند.

 

ماساژ شکلات

 

ماساژ شکلات که با استفاده از شکلات انجام می‌شود، نوعی ماساژ لوکس محسوب می‌شود. طریقه انجام آن هم به این صورت است که بعد از ریختن شکلات روی بدن، حرکات مالشی به صورت دورانی انجام می‌شود. از شکلات به‌خاطر کافئین موجود در آن استفاده می‌شود. چرا که به چربی‌سوزی کمک‌ می‌کند.

 

ماساژ روسی

اساس ماساژ روسی استفاده از تکنیک‌های ورزشی است. حرکات به آرامی انجام می‌شوند و این حرکات نرم، تمام تنش‌ها و درد‌های بدنی را کاهش می‌دهد.

 

 

سخن پایانی:

امروزه ماساژ درمانی خیلی بیشتر از گذشته رایج شده است. زیرا در آن زمان از این‌کار فقط برای رفع خستگی استفاده میشد اما محققان با انجام تحقیقات گسترده دریافتند که ماساژ بدن علاوه بر رفع خستگی در کاهش علائم بسیاری از بیماری‌ها، کاهش استرس و بسیاری موارد دیگر تاثیرگذار است.

به کسانی هم که مجبورند ساعت‌های طولانی پشت میز کار خود بنشینند، رانندگی کنند یا فعالیت‌های سنگین داشته باشند، توصیه می‌شود که برای کاهش تنش‌های روزمره و خستگی از ماساژ درمانی کمک بگیرند.

 امیدواریم که با خواندن این مقاله، توانسته باشید اطلاعات مفید و سودمندی به دست بیاورید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: