پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

اتصالات فلزی با استحکام بالا و دامنه کاربرد وسیع، از جمله اتصالات فلزی رایج و پرتقاضا هستند. اتصالات فلزی با ساختار صلبی، مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار و خوردگی دارند. این امر درکنار وجود تنوع بالای اتصالات فلزی، سبب شده تا این تجهیزات در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرند. اگر به دنبال خرید و آگاهی از قیمت اتصالات فلزی هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید!

 

انواع اتصالات لوله فلزی

اتصالات فلزی را می توان به دو نوع جنس و نوع کاربرد تقسیم بندی کرد.

از اتصالات فلزی از لحاظ جنس می توان به:

  • اتصالات جوشی سیاه
  • اتصالات مانیسمان بدون درز
  • اتصالات گالوانیزه
  • اتصالات فشارقوی
  • اتصالات لوله گاز
  • اتصالات فولادی
  • اتصالات آهنی
  • اتصالات استنلس استیل
  • و...

از مهمترین و برجسته ترین انواع اتصالات فلزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اتصال زانویی فلزی

اتصال زانویی یا butt weld elbow از پرکاربردترین انواع اتصالات فلزی است. اتصالات زانویی در زوایای مختلف و به شیوه های گوناگون نورد گرم و نورد سرد تولید می شوند. اتصال زانویی 45 درجه و اتصال زانویی فلزی 90 درجه از انواع پرکاربرد زانویی ها هستند.

کاربرد اتصالات زانویی فلزی:

این اتصالات اغلب برای تغییر جهت مسیر لوله و ایجاد انحراف برای هدایت سیال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اتصال سه راهی فلزی

اتصالات سه راهی فلزی یا Butt Weld Tee از دیگر انواع رایج اتصالات لوله های فلزی است. این اتصالات دارای سه انشعاب هستند و در خطوط لوله کاربرد بسیار زیادی دارند. اتصال سه راهی فلزی نسبت به سه راهی های دیگر همچون سه راهی جوشی درزدار، مقاومت و استحکام بالاتری دارد.

کاربرد اتصالات سه راهی فلزی

اتصال سه راهی فلزی برای وصل کردن یک لوله به لوله های دیگر کاربرد دارد. انشعاب و اتصال لوله ها با قطرهای یکسان یا ناهمسان از مهمترین حوزه مصرف این نوع اتصالات محسوب می‌شود.

برای مشاهده آخرین قیمت اتصالات فلزی از جمله زانویی و سه راهی فلزی می‌توانید به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید.

اتصال چهار راهی فلزی

اتصالات چهار راهی از لحاظ عملکرد شباهت زیادی به اتصالات سه راهی فلزی دارند. تنها تفاوت اصلی آن ها تعداد انشعاب های خروجی است که در چهار راهی یک مسیر بیشتر است. کاربرد این نوع اتصالات همانند سه راهی ها برای وصل کردن لوله ها و ایجاد انشعاب می باشد.

اتصال تبدیل فلزی

طراحی اتصالات تبدیل یا Butt Weld Reducer به گونه‌ای است که دارای دو سر با اندازه های مختلف می‌باشد. این امر برای ایفای نقش تبدیل قطر لوله ها درنظر گرفته شده است. اتصال تبدیل فلزی معمولاً در دو نوع اتصال تبدیل صاف و زاویه دار (کج) تولید می شود.

کاربرد اتصالات تبدیل فلزی:

این نوع اتصالات برای وصل کردن دو لوله که قطرهای مختلفی دارند، استفاده می شود. در واقع قطر لوله ها را برای پیوستگی و انسجام خط لوله، به یکدیگر تبدیل می کند.

اتصال بوش فلزی

اتصال بوشن یا Bushing یکی از انواع اتصالات کاربردی برای وصل کردن لوله هاست. بوشن ها دارای ساختار استوانه ای و انواع مختلف رزوه ای، جوشی و دنده ای هستند. بوشن روپیچ توپیچ، بوشن تبدیل، بوشن دو سر کوپل تخت و بوشن ساده از مهمترین انواع بوشن به شمار می‌رود.

کاربرد اتصالات بوشن فلزی:

بوشن برای وصل‌کردن دو لوله با قطرهای یکسان یا متفاوت و اتصال دو قطعه به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اتصال کپ فلزی

اتصال کپ (cap) فلزی در دو نوع کپ تخت و کپ گود طراحی و ساخته می شود. کپ فلزی تخت معمولاً تا سایز 6 اینچ و کپ گود تا سایز 12 اینچ تولید می گردد.

 کاربرد اتصالات کپ فلزی :

این نوع اتصالات برای مسدودکردن و به نوعی کور کردن مسیر و خطوط لوله کشی کاربرد دارند.

ویژگی انواع اتصالات فلزی

مهمترین مشخصه و ویژگی اتصال فلزی، ساختار یکپارچه و بدون درز و جوش است. در واقع در بدنه اتصالات فلزی اثری از شکاف و جوش دیده نمی شود. همین امر استحکام و مقاومت بالا برای این نوع اتصالات به ارمغان آورده است.

18

از دیگر مشخصه های برجسته اتصالات فلزی، تنوع این نوع اتصالات در ضخامت و رده لوله است. امروزه لوله های فلزی در رده های مختلفی تولید می شوند. به عنوان مثال لوله فلزی رده 40 از پرکاربردترین آن هاست. بر همین اساس اتصالات فلزی نیز برای رده های مختلف طراحی و تولید شده اند. موضوعی که در هماهنگی، کیفیت و دقت اجرای کار اهمیت بسیار زیادی دارد.

برای استفاده از اغلب انواع اتصالات فلزی، از جمله اتصالات فلزی، نیاز به جوشکاری است. در همین راستا آب بندی مناسب، شاه کلید دوام و کارایی مطلوب اتصال به شمار می رود. برای وصل کردن هرچه بهتر اتصالات فلزی، سعی شده تا لبه های انتهایی و ابتدایی مورب طراحی شود. این امر امکان جوشکاری بهتر و دقیق‌تر را فراهم می نماید.

حوزه استفاده انواع اتصالات فلزی

اتصالات فلزی همچون لوله فلزی، کاربرد ها و حوزه مصرف بسیار گسترده ای دارند. علت آن نیز ویژگی های برجسته ای همچون استحکام بالا، طول عمر و دوام مناسب در کنار تنوع اتصالات است.

مهمترین حوزه های استفاده از انواع اتصال فلزی بدون درز عبارتند از:

  • صنایع پرفشار و سنگین نظیر صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ها
  • صنایع مرتبط با ساخت و ساز و حمل و نقل نظیر کشتی سازی
  • قابلیت استفاده در خطوط لوله کشی آب و گاز، صنایع برق و انتقال سیالات
  • سیستم های آبرسانی، انواع پل، تأسیسات ساختمان های بلند مرتبه و ...
  • امکان استفاده در صنایع شمیایی، خودروسازی و دریانوردی
  • پرکاربرد برای فن آوری های ساخت و ساز، صنایع هوافضا، صنایع غذایی، دارویی و ...

استاندارد اتصالات فلزی

استاندارد اتصالات فلزی با توجه جنس اتصالات متفاوت می باشد برای مثال اتصالات درزجوش باید طبق استاندارد ASME B16.9 ساخته شود و استاندارد متریال ساخت این اتصالات جوشی باید طبق استاندارد ASTM A234 تولید شود.

قیمت اتصالات فلزی

اتصالات فلزی از آلیاژ فولادی ساخته و تولید می شوند. در نتیجه تغییرات قیمت فولاد می‌تواند بر آخرین قیمت اتصالات فلزی اثر بگذارد. از طرفی دیگر نوع اتصال، میزان ضخامت و مشخصات فنی اتصالات فلزی بر قیمت خرید مؤثر است. اگر نگاهی به لیست قیمت اتصالات لوله فلزی بیندازید، شاهد این اثرگذاری خواهید بود.

در کنار موارد اشاره شده، انتخاب مرکز فروش لوله و اتصالات فلزی ، می‌تواند قیمت مناسب و مقرون به صرفه را به همراه داشته باشد. مرکزی که دارای سابقه بالا در زمینه همکاری با برندهای معتبر بوده و بتواند طیف وسیعی از محصولات را عرضه‌نماید.

خرید اتصالات فلزی با بهترین قیمت

شرکت فولاد جهان مهر، با فعالیت تخصصی و تجربه بیش از 23 سال در زمینه انواع لوله و اتصالات فلزی آماده ارائه انواع خدمات است. در فولاد جهان مهر، محصولات متنوع از برندهای معتبر خارجی و داخلی، در کنار کمترین قیمت ارائه می‌شود.

ما در فولاد جهان مهر با توجه به میزان خریدتان، در طول پروژه بهترین قیمت را تضمین می کنیم. ضمن آن که امکان ارسال به سراسر کشور را میسر کرده ایم. برای اطلاع از قیمت روز اتصالات فلزی و ثبت سفارش می‌توانید همین حالا با تلفن ۸۸۶۵۴۲۰۰ تماس بگیرید.

19

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: