پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

یکی از با ارزش ترین کفپوش هایی که مردم برای مدت طولانی از آن استفاده می کردند فرش است. این محصول پرکاربرد با توجه به طرح، مواد به کار رفته در بافت آن و یا به طور کلی روش تولید چه دستبافت و چه ماشینی قیمت گذاری و به بازار عرضه می شود.

دو فرش 1500 شانه و 1200 شانه در حال حاضر بسیار پر طرفدار و پر رقابت هستند . در زیر با ویژگی های هر یک از فرش های 1500 و 1200 شانه آشنا می شویم و سپس به بررسی تفاوت های این دو می پردازیم تا بتوانید تصمیم بهتری برای خرید داشته باشید.

ویژگی های فرش 1500 شانه

یکی از محصولات مجلل و مدرنی که در میان فرش های دستبافت به شمار می رود، فرش 1500 شانه است. به عبارتی با خرید فرش ماشینی 1500شانه، زیبایی منحصر به فردی را به خانه خود آورده اید. دلیل این امر ظرافت و تراکم فرش و همچنین بافت نازک تر آن نسبت به سایر فرش های ماشینی است. این ویژگی ها باعث شده تا فرش 1500 شانه شباهت زیادی به فرش دستباف داشته باشد.

همچنین برای بافت و تولید این محصول از نازک ترین و بادوام ترین نخ ها، نخ اکریلیک ترموست استفاده شده است. در تولید نخ اکریلیک از ماده ای به نام پلی اکریلیک استفاده می شود. هیت ست شدن نخ اکریلیک نیز به معنای افزایش مقاومت و فرسایش این نخ پس از بخاردهی است.

 

به دلیل نازک بودن این الیاف در نتیجه ضخامت فرش 1500 شانه کمتر و تراکم آن بیشتر می شود. این محصول که در مدرن ترین و پیشرفته ترین دستگاه ها بافته می شود دارای  شانه بالاتر از 700 شانه، 1000 شانه و 1200 شانه می باشد.

 

یکی دیگر از ویژگی های فرش 1500 شانه، ارتفاع نخ های پرز است. این ارتفاع در فرش 1500 شانه حدود 6 میلی متر است. اما این عدد را نمی توان برای همه محصولات در نظر گرفت و ممکن است کمتر یا بیشتر باشد. رنگ پذیری الیاف به کار رفته در این محصول منحصربفرد نیز بسیار بالاست و حتی پس از گذشت سال ها فرش شما را درخشان و زیبا جلوه می دهد. جدای از آن، چون گره ها به صورت دانه های انار است، کثیفی و لکه را به خود جذب نمی کند و به راحتی می توانید آن را جاروبرقی بکشید. از آنجایی که فلس های الیاف در هنگام گرم شدن از بین می روند، این فرش عاری از کرک خواهد بود و شفافیت و درخشندگی خود را همیشه حفظ می کند.

 

 

ویژگی های فرش 1200 شانه

پس از بررسی فرش 1500 شانه، حالا نوبت به بررسی ویژگی های فرش 1200 شانه می رسد. یکی از فرش های مدرن امروزی که با موج  3600 بافته می شود، فرش 1200 شانه است. این محصول به دلیل تراکم بالا از ظرافت خاصی برخوردار بوده و طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

نخ فول اکریلیک که یکی از بهترین انواع نخ های ضد حساسیت می باشد در فرش 1200 شانه استفاده می شود. جدا از این یکی از دلایل خرید فرش 1200 شانه استفاده از الیاف طبیعی در بافت آن است که به تشک لطافت و ظرافت  می بخشد.

از نظر رنگ باید به این نکته اشاره کرد که در بافت این فرش ماشینی از 9 رنگ واقعی استفاده شده است که گاهی اوقات این رنگ ها را با یکدیگر ترکیب می کنیم تا نمای فوق العاده زیبایی ایجاد کنیم. فرش 1200 شانه در برابر شکستگی و تا شدن مقاومت بالایی دارد و این به این دلیل است که در آن از نخ پنبه استفاده شده است.

ارتفاع خط خواب نیز 7 میلی متر است، بنابراین می توان از آن در محیط های کم تردد استفاده کرد. به عبارت دیگر محوطه ای از خانه مانند پذیرایی که زیبایی و ظرافت فرش در آن حرف اول را می زند اسن فرش جای مناسبی دارد. برای بافت فرش 1200 شانه از نقش های برجسته مانند افشان استفاده می شود که به همین دلیل این نوع فرش شباهت زیادی به فرش دستبافت دارد. جدا از طرح، می توانید دو مدل ساده و گلدار را برای خرید بررسی کنید و متناسب با منزل خود، مدلی را انتخاب کنید.

اکنون که با ویژگی های این دو فرش پرطرفدار آشنا شدید، شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا خرید فرش 1500 شانه بهتر است یا فرش 1200 ش6انه؟ بنابراین در زیر مهمترین تفاوت های این دو فرش را توضیح می دهیم تا بهتر تصمیم بگیرید.

 

 

شانه و تراکم فرش 1500 شانه و 1200 شانه

یکی از تفاوت های مهم این دو فرش ماشینی، تراکم  آنهاست. فرش 1500 شانه با موج   4500 و فرش 1200 شانه  با موج 3600 تولید می شود. همانطور که می دانید شانه فرش که نقش مهمی در تعیین قیمت دارد به تراکم شانه یا تعداد ریشه در عرض فرش  و تراکم تعداد گره ها در طول فرش مرتبط است.  این دو عامل تاثیر بسزایی در انعطاف پذیری و یکپارچگی گره ها دارند.

 الیاف مورد استفاده در فرش 1500 شانه و فرش 1200 شانه

همانطور که در بالا ذکر شد، فرش 1500 شانه با الیاف اکریلیک و نخ کرک بافته شده حرارتی مهر و موم شده اند که در نتیجه ظرافت و بافت نرم و منحصر به فرد ایجاد می شود. در فرش 1200 شانه تنها از نخ اکریلیک استفاده شده است. بنابراین، فرش 1500 شانه ظریف تر، نرم تر و نازک تر می شود.

 

 

قیمت فرش ماشینی 1.500 و 1.200 شانه.

نوع الیاف مورد استفاده در فرش ماشینی و دستگاه تولید کننده آن نقش مهمی در قیمت دارد. الیاف به کار رفته در تولید این دو محصول درجه یک بوده و در نتیجه این دو محصول از کیفیت بالایی برخوردار هستند. اما از آنجایی که تراکم فرش 1500 شانه از فرش 1200 شانه بیشتر است، قیمت آن بیشتر است.

در نتیجه

اکنون که با ویژگی ها و تفاوت های فرش 1500 شانه و 1200 شانه آشنا شدید، احتمالا بهتر می توانید خرید کنید. اما در هر صورت تعیین یک فرش ماشینی باکیفیت مشکل خواهد بود زیرا تنوع محصول در بازار زیاد است. به همین دلیل می توانید هر محصولی را که بخواهید از فروشگاه های معتبری مانند فرش کاشان خریداری کنید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: