پایگاه خبری خانه فوتبال:

خرید ویدئو پروژکتور در سال‌های اخیر با افزایش قابل توجهی مواجه شده است. بیشتر افرادی که به خرید این محصولات دست می‌زنند تمایل به تماشای فیلم و یا سریال در منزل دارند و یا می‌خواهند با استفاده از این ابزار یک سینمای خانگی برای خود دست و پا کنند یا به تماشای بازی و فوتبال و مسابقات ورزشی اقدام نمایند. این افراد علاقه دارند از میان محصولات مختلف موجود در بازار بهترین‌ها را برای خرید در نظر بگیرند. در حال حاضر تولید کنندگان انواع مختلفی از دیتا پروژکتورها را طراحی و تولید نموده و به بازار مصرف ارائه داده‌اند. از میان این مراکز برخی از برندها توانسته‌اند گوی سبقت را از همکاران خود ربوده و در جایگاه بالاتری قرار بگیرند. از جمله این محصولات می‌توان به ویدئو پروژکتور بنکیو و اپتما اشاره کرد.  در این مقاله به مقایسه ویدئو پروژکتور بنکیو و اپتما می پردازیم تا خرید مناسب‌تری را تجربه کنید .

ویدئو پروژکتور بنکیو

ویدئو پروژکتور بنکیو توسط کمپانی بنکیو که یک شرکت شناخته شده و بسیار معتبر تایوانی است، ساخته شده‌اند. این کمپانی در حوزه تولید تجهیزات الکترونیکی و اداری فعال بوده و انواع مختلفی از دیتا پروژکتورها را نیز طراحی و تولید کرده است.

این کمپانی تایوانی دارای چندین شعبه فعال در قاره‌های آسیا، اروپا، اقیانوسیه و آمریکا و کشور چین بوده و بیش از صد دفتر نمایندگی در سراسر نقاط جهان دارد. پروژکتورهای این مجموعه انواع مختلفی داشته و شامل پروژکتورهای تجاری و حرفه‌ای، آموزشی و سینمای خانگی هستند.

کیفیت این محصولات باعث شده تا این کمپانی بتواند به جایگاه مطلوب و مورد نظر خود در جهان دست یابد. از سوی دیگر با مشاهده لیست قیمت ویدئو پروژکتور بنکیو به این نکته پی خواهید برد که محصولات این کمپانی، علاوه بر داشتن کیفیت بسیار بالا از قیمت مقرون به صرفه و مناسبی هم برخوردار شده‌اند.

تجهیزات تولید شده توسط این مجموعه دارای چندین پورت ورودی و خروجی هستند و طراحی ظاهری آن‌ها هم بسیار زیبا و مورد پسند است. این محصولات قادر به نمایش تصاویر در ‌فاصله‌ای کوتاه از پرده نمایش هستند.

ویدئو پروژکتور بنکیو

پروژکتور سه بعدی بنکیو نوع خاصی از محصولات این کمپانی تایوانی بوده که می‌توانید با استفاده از آن ویدئوها و تصاویر علمی مد نظر خود را با تکنولوژی سه بعدی تماشا کنید. در طراحی این محصولات از تکنولوژی Dust     Guard  نیز استفاده شده است.

با کمک این فناوری دوام پروژکتور افزایش قابل توجهی پیدا کرده و قابلیت اطمینان و طول آن عمر آن بیشتر شده است. با برخورداری از این فناوری، محصولات این کمپانی دارای آخرین سنسور چرخ رنگی بوده و به فیلترهای گرد و غبار نیز مجهز شده‌اند.

وجود این ویژگی کمک می‌کند تا جلوی ورود گرد و غبار، آلودگی و ذرات معلق در هوا به سیستم گرفته شده و از میزان خرابی‌ها و آسیب دیدگی این تجهیزات کاسته شود . در ادامه یکی از محبوب‌ترین محصولات این کمپانی را معرفی خواهیم کرد.

ویدئو پروژکتور بنکیو BenQ TK800 

یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات این کمپانی، دیتا پروژکتور بنکیو tk800m بوده که در آن مانند دیگر انواع محصولات این کمپانی، از تکنولوژی dlp استفاده شده است. به همین دلیل کنتراست تصاویر در این تجهیزات بسیار بالا بوده و گزینه‌ای کاملاً حرفه‌ای برای تماشای فیلم و یا سریال به شمار می‌روند.

این نوع از پروژکتورهای بنکیو از طول عمر و دوام بسیار بالای لامپ برخوردار شده و شدت روشنایی آن‌ها هم مانند سایر محصولات تولید شده توسط این شرکت، بی نظیر و قابل توجه است. این محصول دارای رزولوشن k۴ اولترا اچ دی و ۴ برابر بیشتر از فول اچ دی  1080 p است.

به همین دلیل شما می‌توانید با استفاده از آن جزئیات بسیار دقیقی را مشاهده کنید. در سیستم اپتیکال k۴ این محصول از موارد درجه یک استفاده شده و لنزهای ۷ المانی آن هم چهار گروهه و بسیار دقیق طراحی شده‌اند.

روشنایی این محصول چیزی معادل ۳۰۰۰ انسی لومن بوده و لنزهای به کار رفته در ساختار آن تا ۱.۲ برابر امکان بزرگنمایی دارند. این دیتا پروژکتور دارای دو درگاه ارتباطی hdmi بوده و میزان تاخیر ورودی آن هم چیزی معادل ۴۴ میلی ثانیه است.

علاوه بر درگاه اتصالی hdmi این محصول دارای درگاه‌های دیگری هم است. از جمله این پورت‌ها می‌توان به درگاه  VGA، AUDIO و..‌. اشاره کرد. در این محصول اثر رنگین کمانی تصاویر بسیار محدود بوده و لذا در هنگام مشاهده فیلم و سریال از طریق آن، از این حالت آزاردهنده رنج نخواهید برد.

سر و صدای فن این محصول بسیار کم بوده و در حالت روشنایی حداکثری لامپ به گوش می‌رسد که آزار دهنده هم نیست. اگر از حالت اقتصادی این دیتاپروژکتورها استفاده کنید صدای فن آن‌ها به مراتب کمتر به گوش خواهد رسید و فقط می‌توانید در یک اتاق کاملاً ساکت این سر و صدا را بشنوید .

ویدئو پروژکتور اپتما

اپتما یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کمپانی‌های تولید کننده دیتاپروژکتور در جهان است. این کمپانی، تایوانی بوده و به صورتی کاملا تخصصی در حوزه تولید دیتا پروژکتور در انواع مختلف فعالیت می‌کند. از جمله محصولات این شرکت می‌توان به دیتا پروژکتورهای خانگی، آموزشی و تجاری اشاره کرد.

محصولات تولید شده توسط این شرکت از تکنولوژی dlp بهره برده و کیفیت بسیار بالایی هم دارند. شما می‌توانید از این دیتا پروژکتورها در مکان‌ها و مصارف گوناگون از قبیل دانشگاه، مدارس، جلسات اداری و کاری و ... استفاده کنید.

ویدئو پروژکتور اپتما

یکی از ویژگی‌های اصلی ویدئو پروژکتور اپتما قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن‌ها است. به گونه‌ای که با مشاهده لیست قیمت ویدئو پروژکتور اپتما به این نکته پی می‌برید که این محصولات قیمت بسیار ارزانی دارند. در ادامه به معرفی یکی از محبوب‌ترین انواع دیتا پروژکتورهای کمپانی اپتما خواهیم پرداخت .

ویدئو پروژکتور اپتما OPTOMA UHD35

یکی از محصولات معروف و پرطرفدار این کمپانی تایوانی ویدئو پروژکتور OPTOMA UHD35  است که مانند دیگر محصولات تولید شده توسط این شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و طول عمر مفید لامپ آن هم بسیار بالا است.

در واقع بیشتر افرادی که به خرید دیتا پروژکتورهای این برند دست می‌زنند دلیل اصلی خود را کیفیت بالای این محصولات و عمر مفید لامپ به کار رفته در آن‌ها می‌دانند. در حالت معمول لامپ به کار رفته در فرایند ساخت این پروژکتورها چیزی در حدود ۱۰۰۰ ساعت دوام و ماندگاری دارد.

ویدئو پروژکتور خانگی

این محصول نوعی ویدئو پروژکتور خانگی با ویژگی‌های خاص بوده و می‌توانید از طریق آن به مشاهده نمایش‌های زنده تلویزیونی، فیلم و سریال، بازی و مسابقه دست بزنید. این محصول اپتما از شدت روشنایی ۳۶۰۰ انسی لومن برخوردار بوده و میزان تاخیر ورودی آن هم چیزی در حدود ۴۲ میلی ثانیه است.

این تجهیزات از نرخ رفرش بالای ۲۴۰ هرتز برخوردار شده و می‌توانند تصاویر باکیفیت و جذابی را به نمایش درآورند. در فرایند طراحی این محصول از تازه‌ترین فناوری‌های روز استفاده شده و محصول ساخته شده از امکان سازگاری بسیار بالایی با دامنه داینامیک بالا برخوردار است.

با استفاده از این ویدئو پروژکتور می‌توانید تصاویر را بسیار بزرگتر و تا حدود ۳۰۰ اینچ مشاهده کنید. هرچند اندازه این تصاویر به فضای مدنظر شما و شرایط نوری و روشنایی محیط هم بستگی دارد. این محصول دارای رزولوشن  4K UHD بوده و قادر به نمایش ۸.۳ میلیون پیکسل بر روی صفحه است.

این ویدئو پروژکتور قادر به تولید دقیق‌ترین طیف رنگی بوده و می‌تواند محتوای سه بعدی و مد نظر شما را هم از هر منبع سه بعدی به نمایش درآورد.  

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: