پایگاه خبری خانه فوتبال:

لیونل مسی ستاره محبوب آرژانتینی دنیای فوتبال که سابقه بازی در باشگاه بارسلونا را در کارنامه خودش دارد. این بازیکن ستاره فوتبال که به مدت 21 سال در تیم بارسلونای اسپانیا حضور داشت. سرانجام در کمال ناباوری تیم مورد علاقه خودش را ترک کرد و به باشگاه PSG رفت. اگر می خواهید دلایل ترک بارسلونا توسط مسی را بدانید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

علت ترک باشگاه بارسلونا توسط لیونل مسی:

بعد از اینکه لئو مسی باشگاه بارسلونا را به مقصد فرانسه ترک کرد. صحبت های ضد و نقیض زیادی درباره علت انتقالش شد. حتی برخی از طرفداران رئیس جدید باشگاه لاپورتا را علت این موضوع دانستند. رئیس باشگاه بارسلونا گفت: در سال های اخیر مسائل مالی باعث شد تا ما ستاره هایی نظیر نیمار، مسی را به دلیل دستمزد سنگین نتوانیم نگهداریم. بنابراین مجبور شدیم آنها را بفروشیم و بازیکنان جدید با قیمت مناسبتری تهیه کنیم.

 

 

او در ادامه حتی بیان داشت که همیشه علاقه داشتم مسی این موضوع را اعلام کند که به مدت 1 سال رایگان برای بارسلون بازی می کنم. اما در عمل چنین چیزی اتفاق نیفتاد. زمانی که لاپورتا به عنوان رئیس جدید باشگاه انتخاب شد رسما اعلام نمود که قرارداد مسی را تمدید می کند اما در نهایت توان مالی باشگاه این اجازه را به او نداد. لاپورتا در یک مصاحبه فاش نمود که لیونل مسی از مدت ها قبل بوسیله پاری سن ژرمن پیشنهادات خوبی دریافت کرده بود.

مسی به بارسلونا علاقه خاصی داشت و با این باشگاه همکاری می کرد

لیونل مسی که از دوران نوجوانی در باشگاه بارسلونا در رده های سنی مختلف حضور داشت و اسپانیا را خانه خودش می دانست. برخی خبرگزاری ها بیان داشتند که چنین چیزهایی درباره لیونل واقعیت ندارد. مسی در روزهای اولیه مذاکره با بارسا حاضر شد برای کمک به باشگاهش 50 درصد از دستمزد خود را کم کند. مسی حتی برای رعایت فرپلی مالی که بارسلونا را تحت فشار قرار می داد، قبول کرد که در فصل 2021-2022 تنها 10 میلیون یورو خاصل دستمزد بگیرد. بقیه دستمزد خود را نیز به سال های بعد موکول نمود.

حتی مسی به هم تیمی های خود گفت که بر سر مسائل مالی با باشگاه بحث نکنند و شخصا هر نوع خواسته بارسلونا را نیز قبول می کرد. مسی در لحظات پایانی و خداحافظی از کاتالان علاقه داشت که در بارسا بماند و هرکاری کرد نشد. با اینکه شخص مسی علاقه مند به حضور در بارسلونا بود. ولی باشگاه شخصا دیگر تمایلی به حضور مسی نداشت. لاپورتا و معاونانش اعتقاد داشتند برای نجات مالی باشگاه باید مسی از تیم برود و هیچ راه برگشتی نیست.

 

16

سه دلیل اینکه چرا مسی از بارسلونا می رود؟

خروج مسی از بارسا بسیار شوکه کننده بود. لاپورتا که به محض ورود به این باشگاه ادعا نمود که محدودیت های مالی و سازمانی در این باشگاه فاجعه وار است. بازیکن 34 ساله و ستاره باشگاه بارسلون یعنی لئو مسی زمانی که در مراسم وداع با طرفدارانش جلوی دوربین خبرنگاران قرار گرفت اشک ریخت و راهی پی اس جی شد. حتی گفته شد که مسی حاضر بود دستمزد خود را پایینتر بیاورد تا قرارداد خودش با بارسا تمدید شود.

شریک لاپورتا یعنی الیاس سه دلیل را برای خروج مسی از بارسلونا عنوان کرد:

دلیل اول بارسا سقف دستمزد جدید خودش را توان پرداخت مبلغ درخواستی مسی قرار نداد و مسی مثلا در سه فصل در psg بیش از 100 میلیون یورو دریافت می کند.

دلیل دوم: بارسلونا قصد داشت دستمزد لئو مسی را در چندین قسط روزهای آینده پرداخت کند. اما مسی ترجیح دد که این پول زودتر به حسابش واریز شود. دلیل سوم نیز این بود که بارسا با حضور مسی نمی توانست تیم جدیدی بسازد در حالی که رفتن مسی به بارسا به خصوص از لحاظ مالی کمک می کرد تا امید و هیجان جدیدی را ایجاد نماید.

سه دلیل اصلی جدایی لیونل مسی از بارسلونا : اولین دلیل اینکه برخی از دستمزدها برای اعضای دیگر کم شود که اصلا قابل درک نبود. دومین دلیل نیز بارسا پول برای پرداخت به مسی را نداشت و می خواستند حقوقش را قسطی و در آینده پرداخت کنند. سومین دلیل نیز ایجاد تیم و هیجان جدیدتری بود که با حضور مسی این امکانپذیر نبوده است.

 

17

چرا لیونل مسی از بارسلونا به پاری سن ژرمن رفت؟

مسی بازیکن بزرگ دنیای فوتبال که در جام جهانی 2022 قطر نیز توانست تیم ملی کشورش را قهرمان کند. مسی هوش سرشاری دارد و می تواند یک تنه نتیجه را به نفع تیمش پایان دهد. او جزو برترین بازیکن های تاریخ فوتبال در قرن 21 است. با رفتن مسی از بارسلونا بسیاری از طرفداران به پی اس جی کوچ کردند. مسی خودش یک تیم به حساب می آید. مسی زمانی که بارسا را ترک کرد 11 درصد ارزش این باشگاه را کاهش داد.

یکی از بزرگترین نقل و انتقالات تاریخ دنیای فوتبال نیز انتقال مسی از بارسا به پاری سن ژرمن بود. حتی برخی می گویند از مرگ ستاره های فوتبالی دنیا نیز مهمتر بوده است. خبر جدایی مسی از بارسا حتی روزها و ساعت آخر برگزاری المپیک را نیز تحت تاثیر قرار داد. شاید اگر این انتقال برای بازیکن دیگری رخ می داد هرگز کسی را انقدر شوکه نمی کرد.

مدیران باشگاه بارسلونا تمام برنامه خود را فدای قرارداد با مسی کردند. خود مسی نیز برخلاف سال های قبل تمایل زیادی داشت که در بارسا باقی بماند. فوق ستاره تیم آرژانتین برای ماندن در بارسا نیز اقداماتی را انجام داد. اما سیاست این باشگاه مبنی بر ترک مسی از بارسلونا بود.

 

18

مسئولان باشگاه بارسا انتظار داشتند که مدیران لالیگا حداقل درباره مسی اثتثنا قائل شوند. در کمال ناباوری اما این اتفاق رخ نداد و او رسما باشگاه بارسلونا را ترک کرد. بلاخره راه مسی و بارسا بعد از چندین سال جدا شد. اگر مسی به دلیل اختلافات با مدیران یا سرمربی تصمیم به جدایی از تیم می گرفت خیلی بهتر و قابل هضم تر بود. مسی با افکار کیک هستین سرمربی وقت بارسا چندان موافق نبود. با جوزوپ ماریا بارتومئو مدیر عامل وقت باشگاه نیز اختلافاتی دشت. حالا همه چیز برای ترک مسی مهیا شده بود. قانون انضباطی لالیگا قانونی را به ثبت رساند که برای همه یکی است و هیچ استثنایی برای شخصی قائل نمی شود.

با ترک فوق ستاره باشگاه بارسلونا همانند کریس رونالدو که زمانی رئال مادرید را ترک کرد، ضرر ملی زیادی را به لیگ و باشگاه وارد کرد. قطعا ترک بازیکنان بزرگی نظیر مسی و رونالدو ضرر مالی زیادی به لیگ یک کشور وارد می کند. جابجایی بزرگ ضرر مالی سنگینی برای لالیگا نیز داشت.

با رفتن مسی ارزش برند بارسلونا نیز کاهش پیدا کرد و مبلغ نزدیک به 137 میلیون یورو ضرر به لالیگا زد. حتی با کاهش بیننده های تلویزیونی لیگ اسپانیا، کاهش رقم پیشنهادی اسپانسرها به لالیگا و پایان فروش پیراهن هی مسی در اسپانیا از جمله آنها بوده است. در آینده ای نزدیک شاید دلایل محکمتر و روشن تری از رفتن این بازیکن در بارسا منتشر شود. ستاره ای که در فرانسه نیز مورد استقبال طرفداران فوتبال قرار گرفت. مسی حالا با کوله باری از خاطرات در باشگاه فرانسوی PSG  توپ می زند و روزی امیدوار است که شاید فوتبالش را در بارسا به اتمام برساند و از دنیای فوتبال خداحافظی نماید. مسی بازیکن فوتبالیستی که هرگز تمام نمی شود و مغز متفکر فوتبال است.

منبع: سایت ورزشی

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: