پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

شیوه‌های انتقال پول در مبادلات بین‌المللی

قبل از آنکه به سراغ توضیح شیوه‌های انتقال پول و ارسال حواله ارزی برویم. باید به این نکته اشاره کنیم که یکی از کارآمدترین و آسان‌ترین راه‌های انتقال پول از ایران به خارج از کشور، مراجعه به آژانس و شرکت بازرگانی است. در‌واقع می‌توانید انتقال حواله ارزی را به واسطه شرکت‌های معتبر بازرگانی انجام دهید. در غیر اینصورت باید دست به دامن شیوه‌ها و شبکه‌های انتقال پول شوید که به دلیل تحریم‌های موجود، برای ایرانیان کمی غیر قابل دسترس است. گفتنی است که ۷۵ درصد  کسب و کارهای تجارت آنلاین از درگاه‌های انتقال پول استفاده می‌کنند. به همین جهت آشنایی با شبکه‌های انتقال وجوه ارزی خالی از لطف نیست.

روش‌های انتقال پول و حواله ارزی از ایران به خارج کدامند؟

همانطور که گفته شد شیوه‌های گوناگونی برای انتقال وجوه ارزی وجود دارد. بسیاری از شیوه‌ها مانند سیستم پی پال، وسترن یونیون و یا سیستم بانکداری سوئیفت آشنا و رایج است. اما در این بخش قصد داریم به معرفی شبکه‌های انتقال پول اشاره کنیم. شبکه‌هایی که ویژگی‌های مختص به خود را شامل می‌شوند. اگرچه هرکدام دارای مزایا و معایبی هستند اما وجه اشتراک تمامی این شبکه‌ها سرعت عمل در نحوه جابجایی وجوه ارزی است. در ادامه به توضیح مختصری درباره هر یک از شبکه‌ها اشاره می‌کنیم.

شبکه انتقال پول Remit

یکی از راه‌های انتقال پول و ارسال حواله ارزی از ایران استفاده از شبکه انتقال پول Remit است. این شبکه به عنوان یکی از پر سرعت ترین شبکه‌های انتقال پول شناخته شده است. یک روش فوری و مقرون به صرفه که برای موارد اضطراری استفاده می‌شود. برای مثال اگر برای انتقال ارز یا ارسال حواله عجله دارید، می‌توانید از این شبکه استفاده کنید. از جمله ویژگی‌های این شبکه می‌توان به تعیین دقیق زمان تحویل و ارسال پول اشاره کرد. در‌واقع سر تایم مشخص فرایند ارسال وجوه ارزی صورت می‌پذیرد. حتی اگر اختلالی در روند انتقال پول به جود آید، فوراً وجه تعیین شده به حساب مورد نظر برگشت داده می‌شود. ثبت نام در این شبکه رایگان است اما اجرای خدمات انتقال پول  با هزینه ثابت ۳.۹۹ دلار انجام می‌شود.

12

شبکه انتقال پول Transfer wise

از دیگر شیوه‌های انتقال پول از ایران به خارج از کشور می‌توان از شبکه Transfer wise نام برد. تمرکز این شبکه بر روی بانکداری بدون مرز است. به این معنا که به راحتی می‌توانید از این شبکه وجه مورد نظرتان را جابجا کنید. این پلتفرم برای کسانی که مدام در سفرهای خارجه هستند، گزینه بسیار مناسبی است. از جمله ویژگی‌های این شبکه می‌توان به کارمزد مقرون به صرفه آن اشاره کرد. گفتنی است که برای استفاده از این شبکه بایستی دارای یک حساب بانکی  با حداقل سپرده ۲۵ دلار داشته باشید. ثبت نام در شبکه رایگان است اما همانطور که گفته شد برای جابجایی پول، کارمزد دریافت می‌شود. همچنین شما می‌توانید هر بخش از حساب بانکی خود را به یک ارز مشخص اختصاص دهید. در مجموع شبکه Transfer wise قابلیت مدیریت بالغ بر ۴۰ واحد ارزی را داراست.

شبکه انتقال پول WorldRemit

شبکه انتقال پول WorldRemit از دیگر راهکارهای بهینه برای هرگونه نقل و انتقال وجوه ارزی شناخته شده است. این شبکه در مقایسه با سایر روش‌ها، کامزد نسبتاً کمتری را شامل می شود. این شبکه در سراسر جهان از استقبال بسیار بالایی برخوردار است و کاربران بسیاری از امکانات آن استفاده می‌کنند. ثبت نام در این شبکه مانند سایر شبکه‌ها رایگان است. اما با ورود به شبکه بایستی برای خود یک حساب ایجاد کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از هر شبکه‌ای، نرخ‌های مبادله و هزینه‌های کارمزد دریافت شده را در نظر داشته باشید.

پلتفرم انتقال پول Zelle

اگر دنبال سریع‌ترین درگاه ارزی هستید، پلتفرم انتقال پول Zelle گزینه ایده‌آلی است. سرعت مبادلات ارزی از طریق این پلتفرم به گونه‌ای است که تنها در عرض چند دقیقه می‌توانید وجه مورد نظرتان را جابجا کنید. می‌توان گفت بالغ بر ۵۴۰۰ مؤسسه مالی در شبکه پر طرفدار Zelle عضو هستند. برخورداری از سرعت فوق‌العاده بالای این شبکه در نقل و انتقالات ارزی سبب شده تا اغلب افراد به این شبکه روی آورند. ناگفته نماند که اغلب بانک‌ها و حتی مؤسسات اعتباری از این پلتفرم برای جابجایی ارز استفاده می‌کنند. نصب این سروریس در گوشی‌های هوشمند اندروید و IOS به راحتی امکان‌پذیر است. در نتیجه اگر بانک مورد نظرتان با پلتفرم Zelle همکاری نمی‌کند، می‌توانید از اپلیکیشن این پلتفرم بهره‌مند شوید.

13

از چه روشی برای انتقال پول از ایران به خارج استفاده کنیم؟

انتخاب شیوه مناسب برای جابجایی هرگونه وجوه ارزی کاملاً به دسترسی شما به شبکه‌ها بستگی دارد. در بسیاری از موارد افراد با توجه به آشنایی کامل در خصوص فرایند جابجایی پول باز هم دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند. پیشنهاد می‌شود که اگر آشنایی چندانی با فرایند جابجایی پول ندارید، حتماً در این خصوص اطلاعات کافی به دست آورید. استفاده از بستری مناسب برای هرگونه مبادلات ارزی از اهمیت بسیاری برخوردار است. اما بسیاری از شرکت‌های بازرگانی با دسترسی به این شبکه‌ها، انتقال وجوه ارزی را برایتان ساده‌تر و دست یافتنی‌تر می‌کنند.

جمع‌بندی

پروسه ارسال حواله و پول از ایران به سایر کشورها در داخل ایران همیشه با مشکلاتی روبرو بوده است. در‌واقع تمامی این مشکلات ناشی از تحریم های موجود و عدم ارتباط با سیستم بانکداری بین‌المللی است. اما اگر شیوه‌های فوق برایتان دور از دسترس است. یا اگر آشنایی کافی با پروسه‌های انتقال وجوه ارزی ندارید، می‌توانید از راهنمایی‌های مشاوران این حوزه بهره‌مند شوید. کارشناسان آژانس‌ها و شرکت‌های معتبر بازرگانی می‌توانند راهنمایی‌های کاملی را در اختیارتان قرار دهند.

منبع : شرکت بازرگانی آوات awattrading.com

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: