پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

اگر در مشهد به دنبال ساندویچ پانلی مقرون به صرفه هستید که در برابر نیازهای اولیه شما، عملکرد خوبی نشان دهد؛ بهتر است ساندویچ پانل پشم شیشه را در لیست خرید مصالح ساختمانی خود قرار دهید! با اینکه عایق پشم شیشه از نظر ویژگی‌‌هایی همچون ماندگاری یا استحکام به پای ساندویچ پانل پشم سنگ یا پلی اورتان نمی‌رسد؛ اما از بهترین عایق‌های حرارتی و صوتی به شمار می‌رود و کاربرد آن در بسیاری از صنایع رواج یافته است.

مشهد به عنوان دومین شهر بزرگ و پر جمعیت کشور، سالانه پذیرای میلیون ها زائر و مسافر است و مسئولان این شهر درصدد آن هستند که بتوانند بهترین خدمات را برای اقشار مختلف مانند زائرین یا شهروندان مشهدی ارائه دهند. به همین دلیل، تقاضای استفاده از ساندویچ پانل مشهد بخاطر مقرون به صرفه تر بودن و نصب آسان، جزویی از ایده ها و برنامه های شهرداری مشهد به حساب می آید. در ادامه با ویژگی های این نوع فوم هایی عایقی بیشتر آشنا میشیم.

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل سازه‌ای سه‌لایه متشکل از دو لایه‌ی فلزی و یک لایه عایق است که در بین دو لایه فلزی قرار می‌گیرد. به لایه عایق فوم ساندویچ پانل نیز می‌گویند. این نوع ساختار جایگزینی مناسب برای مصالح قدیمی مانند دیوارهای بتنی به حساب می‌آید. از جمله مزایای کار با ساندویچ پانل‌ها می‌توان به ساخت و ساز سریع، صرف انرژی کمتر، صرف زمان کمتر و هزینه پایین خرید و فروش اشاره کرد. 

لایه‌های فلزی پانل‌ها معمولا از جنس فولاد، آلومینیوم، آلوزینک و یا گالوانیزه هستند که هر یک خصوصیات و کاربردهای خاصی دارند. جنس لایه عایق نیز ممکن است پلی‌استایرن، پلی‌یورتان، پشم‌شیشه و یا پشم سنگ باشد. هر یک از این عایق‌ها بنا به ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند در اماکن مختلف و کاربری‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

عایق پشم شیشه

عایق پشم شیشه ترکیبی از الیاف بسیار نازک به همراه انعطاف‌پذیری بالا است. این فوم از تغییرات فیزیکی که بر روی شیشه ذوب شده اعمال می‌شوند؛ به صورت پلاستیکی تقویت شده به وجود می‌آید و به همین علت ساندویچ پانل پشم شیشه را با عنوان‌هایی همچون پلاستیک تقویت شده با شیشه نیز می‌شناسند. الیاف این عایق از خاصیت ضد خوردگی برخوردار هستند و ساخت ورق‌هایی از جنس فایبرگلاس نیز استفاده می‌شوند.

همچنین عایق پشم شیشه که در میان ورق‌های فلزی ساندویچ پانل قرار می‌گیرد؛ از بافت‌های ریز، بلند و غیرآلی تشکیل شده است که در شرایط آب و هوایی مرتفع به خوبی با استفاده از چسب به یکدیگر می‌چسبند. این چسبندگی باعث می‌شود تا میلیون‌ها محفظه ریز در هوا مهار شوند و بهترین عملکرد را در برابر حرارت و صوت داشته باشند. این ویژگی بسیار خوب در شهری مانند مشهد مقدس که می توان گفت دارای هوایی آلوده و دارای آلودگی ناشی از حمل و نقل وسایل عمومی، کارخانجات و گلخانه ها است بسیار مفید بوده و کارایی بسیار زیادی دارد.

مشخصات فنی ساندویچ پانل پشم شیشه

ساندویچ پانل پشم شیشه در ابعاد و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شود. این پانل همچون دیگر پانل‌ها، ساختاری ساندویچ گونه دارد و از دو ورق فلزی و یک لایه عایق میانی ساخته شده است. علاوه بر مزیت و کاربری این پانل ساندویچی، در هنگام خرید بایستی به ضخامت، دانسیته و لفاف (پوشش پشم شیشه) آن نیز توجه شود که در عملکرد پشم شیشه پانلی مؤثر هستند.

نیز توجه شود که در عملکرد پشم شیشه پانلی مؤثر هستند. 

مشخصات فنی پانل پشم شیشه 

دانسیته

8 الی 100

چگالی 

24 تا 96 کیلوگرم

ضخامت

50 تا 250 میلی‌متر 

عرض مفید

950 الی 1150 میلی‌متر 

لفاف

آلومینیومی، بافت سیاه شیشه‌ای، الیاف پارچه‌ای شیشه‌ای

نوع ورق 

آلوزینک، گالوانیزه

 

 

انواع پشم شیشه پانلی در مشهد

عایق ساندویچ پانل پشم شیشه از الیاف ریزی تشکیل شده است که توسط لفاف‌های مختلف پوشیده می‌شوند. این پوشش‌ها که شامل فویل آلومینیومی، بافت سیاه شیشه‌ای و الیاف پارچه‌ای شیشه‌ای هستند؛ انواع پشم شیشه را به وجود می‌آورند. هر کدام از این نوع پوشش‌ها به همراه پشم شیشه می‌توانند به صورت پانلی (تخته‌ای) در بازار های فروش انواع ساندویچ پانل مشهد به فروش برسد.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل پشم شیشه

پانل پشم شیشه غیر قابل احتراق است و در برابر شعله‌ ور شدن آتش مقاومت می‌کند. همچنین از آنجایی که از مواد معدنی خالص تشکیل شده است؛ هیچ گاز مضری تولید نمی‌کند. از دیگر مزایای این عایق پانلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پشم شیشه به دلیل هدایت حرارتی کم به کاهش هزینه گرما یا خنک کردن محیط کمک می‌کند.

  • به دلیل وجود فضاهای کوچک زیاد در الیاف پشم شیشه، صدا به خوبی جذب می‌شود و انتقال پیدا نمی‌کند.

  • ساندویچ پانل پشم شیشه ساختاری قوی و انعطاف‌پذیر دارد.

  • ضد خوردگی و پوسیدگی است.

  • الیاف آن به باکتری‌ها و قارچ‌ها اجازه رشد نمی‌دهند.

  • مقرون به صرفه است.

  • با توجه به چگالی پشم شیشه، وزن بسیار کمی دارد و وزن کلی سازه را کاهش می‌دهد.

  • در برابر زلزله مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

  • دوام و ماندگاری بالایی دارد.

  • به راحتی و در کمترین زمان نصب می‌شود.

 

 

کاربرد انواع پانل پشم شیشه در مشهد

از آنجایی که پشم شیشه از اولین نمونه‌های فوم عایق ساندویچ‌ پانل‌های مختلف محسوب می‌شود؛ کاربرد آن در زمینه‌های زیادی به چشم می‌خورد. شما می‌توانید در تمامی مناطق با اقلیم‌های متفاوت از این عایق استفاده کنید. ساندویچ پانل پشم شیشه در دو نوع پانل دیواری و سقفی تولید می‌شود و برای پوشش دیوارها و سقف‌ها به کار می‌رود. از جمله کاربردهای این پانل عبارت‌اند از:

  • پوشاندن دیوارهای سوله برای جلوگیری از اتلاف انرژی

  • پوشاندن دیوار و سقف‌های اتاق‌های کنفرانس به علت خاصیت عایق صوتی پشم شیشه

  • کانکس‌های ضد گلوله و پیش‌ساخته

  • صنایع نظامی و دفاعی

  • سالن‌های ورزشی و صنعتی

  • ساختمان‌های ویلایی

  • سردخانه‌ها و انواع کلین روم

  • صنعت پتروشیمی

  • صنایع آب و فاضلاب

  • قیمت ساندویچ پانل پشم شیشه

قیمت ساندویچ پانل پشم شیشه به عوامل مختلفی همچون دانسیته، کیفیت، نوع روکش و ضخامت آن بستگی دارد. همچنین این پانل نسبت به دیگر ساندویچ پانل‌ها هزینه کمتری دارد و حتی قیمت اجرای و نصب آن در مقایسه با دیگر انواع پانل مناسب ‌تر است. به همین علت این هزینه تمام شده در کنار مزایایی که ساندویچ پانل پشم شیشه ارائه می‌ دهد؛ آن را به یکی از مناسب‌ ترین گزینه‌ های خرید تبدیل کرده است.

معایب استفاده از پنل ساندویچی پشم شیشه

همچنین بهتر است بدانید که در کنار مزایایی ساندویچ پنل های پشم ‌شیشه دارند، این محصولات مانند تمامی سازه ‌های ساختمانی مدرن معایبی دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

افزایش خطر بیماری‌های تنفسی ناشی از تنفس مواد شیمیایی آن

احتمال بروز بیماری‌های پوستی ناشی از تماس با پشم‌ شیشه

از پشم‌ شیشه به‌ جز ساندویچ پانل در موارد گوناگون صنعتی دیگر مانند صنایع پتروشیمی و صنایع آب و فاضلاب به کار می رود.

قیمت انواع ساندویچ پانل پشم‌ شیشه در مشهد

همان‌طور از ابتدا اشاره کردیم، ارزان و مقرون به صرفه تر بودن عایق های پشم ‌شیشه ای از ویژگی های این محصولات به حساب می آید. اما باید توجه داشته باشید که مواردی نظیر روکش پانل ها، کیفیت ساخت، ضخامت و دانسیته پنل ساندویچی پشم‌ شیشه، نصب و اجرا آن در شهر مشهد ازجمله عوامل تأثیرگذار در قیمت آن هستند.

چرا ساندویچ پانل پشم شیشه را در مشهد انتخاب کنیم؟

ساندویچ پانل پشم شیشه از بهترین عایق ‎های حرارتی به شمار می‌ آید و غیرقابل احتراق است. از این ‌رو به راحتی نمی ‌سوزد و می ‌تواند مقاومت خوبی در برابر انتقال گرما، سرما و حتی صوت از خود نشان دهد. این فوم به دلیل ساختار و مواد تشکیل‌ دهنده‌ای که دارد از رشد باکتری ‌ها، قارچ‌ ها و علف ‌های هرز جلوگیری می ‌کند و با توجه به کاربری ویژه‌ای که ارائه می ‌کند؛ در قیمت بسیار مناسبی در بازار عرضه می ‌شود.

خرید ساندویچ پانل پشم شیشه در مشهد

جهت خرید انواع ساندویچ پنل های ساخته شده با پشم شیشه در مشهد، می توانید با ما در آریا بارون توس به عنوان بزرگترین تولید کننده انواع ساندویچ پانل های پشم شیشه در کشور در ارتباط باشید. جهت مشاوره خرید و استعلام قیمت انواع ساندویچ پنل های پشم شیشه در مشهد با شماره های 36882214-051 و 36882200-051 در تماس باشید.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: