پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

آیا با مشکلات قلبی آشنایی دارید؟ آیا می دانید برای اینکه مشکلات قلبی خود را شناسایی کنید باید از چه روشی استفاده کنید؟ آیا می دانید که آنژیوگرافی یکی از بهترین روش ها برای تشخیص مشکلات قلبی می باشد؟ بسیاری از افراد برای پیدا کردن بیماری های عروق کرونری، درد در فک، قفسه سینه، گردن و یا بازو، درد جدید یا افزایش پیدا کردن درد در قفسه سینه و مشکلات مادرزادی، مشکلات دریچه قلب و مشکلات عروق خونی از مواردی است که می توان با انجام آزمایش آنژیوگرافی آن ها را مورد بررسی قرار داد. توجه داشته باشید که آنژیوگرافی یک روش کارآمد می باشد. اما اینکه چگونه آنژیوگرافی انجام می شود سوالی است که باید به آن پاسخ دهیم. برای انجام آنژیوگرافی باید به بهترین متخصص قلب مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام داد. ما در این مقاله قصد داریم تا چگونگی انجام آن را برای شما شرح دهیم.

 

چگونگی انجام آنژیوگرافی؟

 

 آنژیوگرافی یکی از روش های تصویربرداری با اشعه ایکس می باشد که از این اشعه برای دیدن رگ های خونی قلب استفاده می شود. این آزمایش، آزمایشی که تجویز می شود تا پزشک متوجه شود که چه محدودیت هایی در رگ ها و قلب وجود دارد. در زمان انجام آنژیوگرافی یک ماده حاجب در رگ ها پخش می شود. لذا در این حالت دستگاه اشعه ایکس خیلی سریع تعدادی تصویر مورد نیاز را گرفته و سپس پزشک می تواند با دیدن این عکس ها نسبت به تشخیص مشکلاتی که در شریان های قلب وجود دارد اقدام کند.

 

چه آمادگی هایی برای انجام آنژیوگرافی وجود دارد؟

 

سوال پیش می آید که آمادگی هایی برای انجام آنژیوگرافی وجود دارد؟ آیا اصلا آمادگی نیاز است یا خیر؟ در این مورد باید گفت که ممکن است آنژیوگرافی به صورت اورژانسی انجام شود. لذا در این موارد هم بیمار فرصت دارد تا آماده شود. معمولاً آنژیوگرافی در بیمارستان انجام می‌ شود. پزشک دستور های خاصی را برای انجام این اقدام به بیمار می دهد. توصیه ما این است که در زمان انتخاب پزشک بهترین دکتر قلب را انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی و با خیالی راحت نسبت به انجام آنژیوگرافی اقدام کنید. اما سوال می شود که دستورالعمل های پزشک چه می باشد. در این مورد باید گفت که قبل از انجام این کار بهتر است که شب قبل چیزی نخورید. اگر داروی خاصی مصرف می کنید سعی کنید از پزشک خود مشورت بگیرید تا در صورت نیاز آن دارو را مصرف نکنید. اگر دیابت دارید باید قبل از آنژیوگرافی سطح انسولین خون را سنجیده و یا در این مورد سوال هایی از پزشک خود بپرسید. قبل از انجام بهتر است که پزشک تمامی سابقه بیماری های فرد بیمار را مورد بررسی قرار دهد و معاینات فیزیکی را انجام داده و علائم حیاتی را کاملاً چک کند. توجه داشته باشید که بیمار بهتر است کاملاً مثانه خود را خالی کند و لباس بیمارستانی بپوشد. استفاده از لنز جواهرات عینک و گیر مو قدغن می باشد.

 

در زمان آنژیوگرافی چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟

 

در زمان آزمایش آنژیوگرافی آنژیوکتی از رگ بازوی بیمار زده می شود و از این آنژیوکت آرامبخش برای بیمار تزریق می شود. ممکن است بیمار در طول عمل بخوابد اما با توجه به دستورالعمل ها می تواند به راحتی بیدار شود. در انجام این کار الکترودهایی بر روی قفسه سینه زده می‌شود تا قلب کنترل شود. میزان اکسیژن خون اندازه گیری می شود. برای انجام آنژیوگرافی سعی کنید از بهترین مراکز انجام اکو قلب استفاده کنید. لذا در کیفیت آنژیوگرافی بسیار تاثیرگذار است. در انجام این کار لوله انعطاف پذیری از طریق کشاله ران یا بازوی دست بیمار وارد بدن می شود. توجه داشته باشید که در صورت وجود هر گونه درد و سوزش در انجام آنژیوگرافی حتماً این موضوع را با پزشک خود در ارتباط بگذارید. زمانی که ماده حاجب در رگ های شما وارد می شود ممکن است کمی احساس گرمای شدید کنید. عکس هایی از قلب شما گرفته می‌شود و به پزشک نشان داده می‌شود.

 

اقدامات پس از آنژیوگرافی قلب چیست؟

 

 پس از آن که آنژیوگرافی انجام شد، ممکن است که یک سری از عوارض مثل خونریزی، عفونت، ضعف و بی حسی، ایجاد درد در قفسه سینه برای شما بماند. لذا برای جلوگیری از مشکلات جدی باید تمامی این مشکلات را با پزشک در میان بگذارید. پس از پایان آنژیوگرافی ممکن است که خونریزی از کشاله پا شدید شود. لذا برای حل این مشکل باید چند ساعت صاف دراز بکشید و بر روی محل خونریزی فشار اعمال کنید.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: