پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی مدل‌های جدیدی از فشار سنج ها به تولید رسیده که به دلیل استفاده اتوماتیک از آن‌ها محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند. به‌ کارگیری این دستگاه‌ها بسیار آسان‌ تر از فشارسنج‌های قدیمی و سنتی بوده و به ‌منظور اندازه‌گیری فشار خون در خانه قطعاً کاربردی‌تر خواهند بود.

 از طرف انجمن قلب آمریکا این نوع دستگاه‌ها بیشتر برای مصارف خانه مناسب هستند. فشارسنج‌های دیجیتال در دو مدل بازویی و مچی موجود بوده که در این دستگاه‌ها لایه داخلی به واسطه هوا پر می‌شود و به بازو یا مچ فشار را منتقل می‌کند.  بالغ با خالی شدن باد کاف در تغییراتی در میزان جریان خون تغییرات رخ داده که سبب اندازه‌گیری فشار خون به واسطه دستگاه می‌شود.

به ‌طور معمول در این دستگاه ضربان قلب نیز اندازه‌گیری خواهد شد و در آخر نیز روی صفحه نمایشگر به کاربر نمایش داده می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد قیمت فشارسنج ‌های مختلف توضیح دهیم.

 

 نحوه اندازه‌ گیری فشار خون با دستگاه فشارسنج جیوه‌ای چگونه است؟

 

 بیش ‌از بررسی قیمت انواع فشارسنج بهتر است که در مورد نحوه اندازه‌گیری هر یک از آن‌ها اطلاعاتی را ارائه دهیم.در دستگاه‌های فشارخون جیوه‌ای که جزو پرکاربردترین مدل‌ها هستند، اندازه‌گیری فشار خون به شکل زیر انجام می‌شود:

 پیچ موجود در قسمت مخزن باز شده تا جیوه به داخل لوله وارد شود. دستگاه به شکل عمودی و صاف باید قرارگرفته و هیچ‌گونه ضربه‌ای به آن وارد نگردد. چرا که سبب ایجاد حساسیت خواهد شد. بازوبند بایستی براساس اندازه بازوی بیمار و به شکل صحیح ب اندازه ۱ الی ۳ سانتی‌متر بالاتر از آرنج بسته شود. با باز شدن کاف دور بازو و ایجاد تغییر در فشار هوای داخل لوله فشارسنج سطح جیوه دچار تغییر می‌شود. فشار خون و در حقیقت برابر با عدد است که جیوه در روی آن قرار می‌گیرد.

 

 نحوه گرفتن فشار خون با فشارسنج عقربه ای چگونه است ؟

 به ‌منظور اندازه‌ گیری فشارخون با استفاده از مدل‌های عقربه می‌توان به دو شکل عمل کرد. در اولین روش با استفاده از نبض دست و بدون استفاده از گوشی پزشک فشار را اندازه‌گیری می‌کند. در روش دوم نیز به ‌منظور افزایش دقت از گوشی‌های پزشکی استفاده می‌گردد. گرفتن فشارخون با استفاده از مدل‌های عقربه به شکل زیر است:

کاف را باید همانند فشارسنج جیوه ای به‌ دور بازو ببندید و دست روی دست خود را روی نبض بیمار گذاشته و کاف را با سرعت  باد کنید. تا زمانی‌که دیگر نبض را احساس نکرده باز کنید باد کردن ادامه دهید. کاف را با سرعت ۵ میلی‌متر خالی کرده و زمانی‌که دوباره نبض بیمار را احساس کردید، بیان ‌کننده فشار خون آن می‌باشد.

 نحوه گرفتن فشارخون با استفاده از فشارسنج‌های دیجیتال چگونه است؟

 فشارسنج دیجیتالی همان‌گونه که در ابتدای مطلب گفته شد، دارای ۲ مدل بازویی و مچی هستند. در مدل‌های دیجیتال، بایستی کاف  را در به‌ دور مچ پیچیده و دو سانتی‌متر بالاتر از قوزک ببندید.

 در مدل‌های بزرگ نیز ک دور بازو همانند روش‌های دستی بسته خواهد شد. در هر ۲ مدل با زدن یک دکمه کاف شروع به باد کردن کرده تا فشار ۱۳۰ میلی‌متر تا ۹۰ میلی‌متر جیوه باد می شود. با خالی شدن باد فشار خون اندازه‌گیری می‌شود و روی صفحه نمایش ظاهر نمایان خواهد شد.

 

 فراموش نکنید که در زمان اندازه‌ گیری فشار، نباید دست تکانی بخورد و کاف باید باید به‌خوبی روی پوست قرار بگیرد نه روی لباس افراد.

 

 قیمت انواع دستگاه فشار خون

 ما سعی کردیم که انواع فشارسنج خون پرکاربرد و نحوه‌ کار آن را به‌ طور کامل به شما توضیح دهیم. به ‌طور کلی درمورد قیمت فشارسنج نمی‌توان مبلغ دقیق را بیان کرد. در وهله اول باید بگوییم که قیمت این دستگاه‌ها به مدل آن‌ها بستگی خواهد داشت.

همچنین عوامل دیگری همانند نوسانات ارز،  برند سازنده و قابلیت‌های دستگاه نیز می‌تواند در قیمت نهایی فشارسنج مؤثر واقع شوند. اما شما می‌توانید به‌ منظور کسب اطلاعات دقیق در این حوزه و خرید انواع تجهیزات پزشکی همانند  ابزار جراحی، بررسی قیمت قیچی جراحی، قیمت فشار سنج و... به  وبسایت دیجی جراح مراجعه کرده و اطلاعات کاملی را در این زمینه به دست بیاورید.

 

 خرید فشارسنج اینترنتی با قیمت ارزان

دیجی جراح با گردآوری ابزار پزشکی و جراحی در کیفیت بالا و قیمت مناسب سعی در کسب رضایت خریداران عزیز دارد. اگر به ‌دنبال وب‌سایت فروشگاهی برای خرید تجهیزات پزشکی در قیمت مناسب هستید، می‌توانید به این سایت مراجعه کرده و از قیمت‌های حداقلی و بهره‌مند شوید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: