پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

ال اس اف چیست

 

آیا از سیستم‌ های ساختاری سنتی که نه تنها پیچیده هستند بلکه زمان و منابع زیادی را نیز مصرف می‌کنند خسته شده‌اید؟ سپس، وقت آن است که شما در مورد سیستم ساختاری LSF اطلاعات کسب کنید!  این روش ساخت و ساز نوآورانه به دلیل سادگی، مقرون به صرفه بودن و پایداری در برابر حوادث بین معماران و مهندسان محبوبیت پیدا کرده است. پس نوت بوک خود را بردارید و بیایید به دنیای ساخت و ساز LSF بپردازیم!

آموزش ال اس اف

برای آموزش ال اف اس باید ابتدا اطلاعات کاملی در مورد کل موضوع داشته باشید و سپس بتوانید آن را در سیستم خود طراحی کنید و آن را به یک مدل تبدیل کنید و در نهایت بتوانید مدل خود را به واقعیت تبدیل کرده و بر روی پروژه های مختلف کار کنید، می توانید در انتهای این راه نمایندگی طراحی و نصب سازه های ال اف اس (LFS) را تاسیس کنید.

·معرفی سازه LSF و آشنایی با المان های آن

·مزایاو معایب سازه ال اس اف و آشنایی با نرم افزار های طراحی آن

·آشنایی با طراحی معماری و ضوابط و قوانین

·آشنایی با فریم کد و نحوه مدل سازی سازه ال اس اف

·مدل سازی و بارگذاری در فریم کد

·آشنایی نقشه خوانی و مونتاژ و نصب سازه LSF

·آنالیز و طراحی سازه و کنترل های مورد نیاز در فریم کد

·آشنایی با نظارت، شرایط و قوانین و چک لیست های کنترل و صورت وضعیت ها

طراحی سازه ال اس اف

طراحی سازه LSF با استفاده از نرم‌افزارهای معمول چون SAP2000 نیز صورت می‌گیرد که با در نظر گرفتن مسائل و مشکلات زیر این روش موجب این شده است که واقعیت و طراحی از همدیگر فاصله باز بکنند که نیاز به یک بازنگری کاملی دارد:

·پیچیده و زمان ‌بر بودن مدل ‌سازی سازه ال اس اف به دلیل وجود المان‌ها و گزینه های متعدد.

·عدم توانایی در مدل ‌سازی مقاطع دوبل این نوع سازه، که سبب استفاده از جداول یا نرم‌ افزارهایی جهت دستیابی به مشخصات لازم برای تعریف عمومی‌مقاطع.

·میسر نبودن مدل‌ سازی و طراحی محدوده اتصال چون محل تقاطع دو دیوار باربر و استفاده از ترفند های جایگزینی چون لینک و اتصالات نیمه مفصلی که اطلاعات آن معمولاً غیردقیق است.

13

 

سیستم ساختاری lsf چیست؟

سیستم سازه ای lsf نوعی قاب باربر است که از تیرها و ستون های به هم پیوسته تشکیل شده است. سیستم lsf اغلب در ساخت ساختمان های متوسط ​​و بلند استفاده می شود. سیستم lsf استحکام و پایداری بیشتری نسبت به انواع دیگر سیستم های باربر دارد که آن را برای سازه های بلند ایده آل می کند.

سیستم سازه ای lsf یک سیستم ساختمانی مدولار است که از اجزای پیش ساخته برای ایجاد سازه ها و ساختمان ها استفاده می کند. این سیستم از واحدهای مدولار تشکیل شده است که می توانند در پیکربندی های مختلف مونتاژ شوند. سیستم lsf برای کاربری های مسکونی و تجاری مناسب است. واحدهای مدولار را می توان برای ایجاد سازه های یک طبقه یا چند طبقه استفاده کرد. سیستم lsf با شرایط مختلف ساخت و ساز، سازگار است و درجه بالایی از انعطاف پذیری را در طراحی برای شما ارائه می دهد.

سیستم ساختاری lsf چگونه کار می کند؟

سیستم سازه ای lsf از تیرها و ستون های به هم پیوسته تشکیل شده است. تیرها معمولاً از فولاد ساخته می شوند و ستون ها از بتن مسلح ساخته می شوند. این سیستم برای تحمل وزن ساختمان بالای آن طراحی شده است. این از پانل های به هم پیوسته ای تشکیل شده است که با براکت های مخصوص در کنار هم قرار می گیرند. این سیستم را می توان برای کاربردهای داخلی و خارجی استفاده کرد.

سیستم سازه ای lsf نوعی ساختمان فلزی از پیش مهندسی شده است که به صورت مستحکم و سبک طراحی شده است. این سیستم از یک سری اعضای فولادی به هم پیوسته تشکیل شده است که به یک دیگر بسته می شوند تا چارچوب ساختمان را تشکیل دهند. سیستم lsf اغلب در ساخت انبار ها، ساختمان های اداری و دیگر انواع سازه های تجاری استفاده می شود.

این سیستم به گونه ای طراحی شده است که سریع و آسان در محل مونتاژ شود و پانل ها در هم قفل شده و روی هم چیده شوند. این سیستم همچنین به گونه ای طراحی شده است که بسیار قوی و بادوام باشد و بتواند در برابر باد های شدید و زمین لرزه ها مقاومت کند.

سیستم سازه ای lsf یک سیستم ساختمانی باربر و از نوع قاب است که از پانل های چوبی یا فولادی پیش ساخته برای ایجاد دیوار ها، کف ها و سقف های ساختمان استفاده می کند. پانل ها با استفاده از میخ یا پیچ و مهره به یکدیگر متصل می شوند و سپس کل سازه با یک لایه بتن پوشانده می شود.

14

 

خرید ال اس اف

مزایای سیستم ساختاری lsf

استفاده از سیستم سازه ای lsf در ساخت و ساز مزایای زیادی دارد. این سیستم بسیار قوی است و می تواند وزن زیادی را تحمل کند. همچنین نصب آن بسیار آسان است که می توان در کمترین زمان ممکن این سازه را اسمبل کرد و مراحل بتن ریزی را شروع کرد و نیازی به تجهیزات خاصی ندارد. علاوه بر این، سیستم ساختاری lsf بسیار متنوع است و می ‌تواند در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

سیستم مهاربندی جانبی (LSF) یک سازه باربر است که از مهاربند های مورب برای تحمل وزن ساختمان استفاده می کند. این نوع سیستم اغلب در ساختمان های بلند مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار قوی و پایدار به حساب می آید.

سیستم سازه ای lsf مزایای زیادی نسبت به روش های ساخت و ساز سنتی دارد. نصب آن سریعتر و راحت تر است که هزینه های نیروی کار را کاهش می دهد. همچنین وزن سبک‌تری دارد که حمل و نقل و جابجایی آن را آسان ‌تر می‌کند. علاوه بر این، سیستم سازه ای lsf نسبت به روش های ساخت و ساز سنتی پایدارتر و سازگار با محیط زیست است زیرا از مواد اولیه و انرژی کمتری برای تولید استفاده می کند.

15

معایب سیستم سازه ایlsf

سیستم ساختاری lsf دارای معایبی است که باید قبل از استفاده از آن برای پروژه خود در نظر گرفته شود. نصب سیستم سازه ای lsf برای این کار به تجهیزات تخصصی و پرسنل آموزش دیده نیاز دارد.

یکی از معایب سیستم ساختاری LSF این است که می تواند نصب آن گران تر از سایر انواع سیستم ها باشد. این به این دلیل است که دستمزد نیروی کار مورد نیاز برای ساخت این نوع سیستم معمولاً گران‌تر و بالاتر از نیروی کار های دیگر سازه ‌ها است. علاوه بر این، نصب سیستم LSF نسبت به سایر انواع سیستم ‌ها دشوارتر است که می‌ تواند به هزینه کلی پروژه نیز مبلغ کمی را اضافه کند.

یکی دیگر از معایب سیستم ساختاری LSF این است که می تواند از نظر جلوه زیبایی ساختمان، زیبایی کمتری نسبت به سایر انواع سیستم ها داشته باشد. این به این دلیل است که بادبند های مورب می توانند از بیرون ساختمان قابل مشاهده باشند که می تواند جذابیت آن را کمتر کند. علاوه بر این، این نوع سیستم همچنین می‌ تواند افزودن پنجره‌ ها یا سایر ویژگی‌ هایی که ظاهر ساختمان را بهبود می ‌بخشد را دشوارتر کند.

در نتیجه، سیستم سازه ای lsf یک راه حل نوآورانه و کارآمد برای ساختن یک سازه محکم و ایمن با حداقل منابع است. مزایای کم هزینه و سازگاری را ارائه می دهد و آن را برای بسیاری از پروژه های مختلف از خانه های مسکونی گرفته تا ساختمان های تجاری ایده آل می کند. با طراحی قوی و فرآیند نصب آسان با نیروی کار متخصص، سیستم ساختاری lsf می تواند پشتیبانی قابل اعتمادی را برای هر پروژه ای که به آن نیاز دارد ارائه دهد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: