پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

پرستار خوب به پرستاری گفته می شود که بعد از پزشک معالج تأثیر گذار ترین فرد در بهبود بیمار است، حتماً برای شما هم پیش آمده است که به بیماری مبتلا شوید و به پرستار متخصصی احتیاج داشته باشید تا به بهبود شما کمک کند، شغل پرستاری دارای ارزش بسیاری است.

افراد پرستار با ارزش ترین افراد جامعه هستند که در مواقع خطرناک بحرانی به کمک بیمار می آیند، پرستاران در بیشتر مواقع کار های گسترده تر و بیشتر از وظایف شان را انجام می دهند بدون این که این وظیفه ای در این زمینه داشته باشند، پرستار مناسب و مسئولیت پذیر به بیماران کمک می کنند و در صورت داشتن پرستار بی مسئولیت مشکلات زیادی را به همراه دارد بنابراین باید ویژگی پرستار خوب را بدانید.

 

ویژگی های پرستار خوب

 می‌توان پی برد که یک پرستار خوب با ویژگی‌هایی از‌جمله صبر، دقت بالا، تمرکز برای کمک به بهبود بیمار در این زمینه است، پرستاران باید بتوانند دانش خود را به‌ روز نگه دارند، آن‌ها باید با آخرین روش‌های درمانی آشنا باشند، از ابزارهای جدیدی برای رسیدن به رضایت بیمار استفاده کنند، آگاهی داشته باشند.

پرستاران، به‌عنوان احساساتی‌ترین اعضای جامعه در زمینه مراقبت و درمان بیماران باید تمام سعی و تلاش خود را بکنند پرستار خوب نه ‌تنها به‌ خوبی با احترام باید از بیمار مراقبت کند بلکه پرستار باید مورد ‌احترام بیماران، همکاران و پزشکان باشد پرستار خوب باید صبور، دلسوز، خلاق باشد.

یکی از ویژگی‌های پرستاران خوب، روابط اجتماعی آن‌ها است، پرستاران با بیماران، همکاران، پزشکان و خانواده‌های بیماران ارتباط عمیقی برقرار می‌کنند، قابلیت برقراری ارتباط دوطرفه با خانواده‌های بیماران، یک توانایی بسیار روانشناختی، از قابلیت‌های پرستاران است و تحلیل و نظرات مناسب، پایداری و امنیت بیماران را تضمین کنند.

متخصص بودن پرستار بیمار

پرستاری که بتوانند از بیمار به خوبی مراقبت کند باید دارای تخصص لازم باشد تا بهترین خدمات را به بیمار برساند و مواردی که پزشک معالج تجویز کرده است را به درستی انجام دهد و از بیمار شدن فرد جلوگیری کند، قابل ذکر است که پرستاران داری تخصص های متعددی هستند که باید در این امر توجه لازم را داشته باشید تا پرستار بیمار متناسب با بیماری فرد را انتخاب کنید تا پرستار به طور حرفه ای به امور درمانی بیمار بپردازد.

پرستار باید به صورت تخصصی و با رفتار حرفه ای خدمات رسانی کند، پرستار بیمار باید به خوبی از حد و مرز های کاری اش آگاه باشد و حرفه ای به وظایفش بپردازد، که حرفه ای بودن پرستار به سرعت عمل، توانایی تشخیص بیماری و مشکلات و نحوه مواجهه پرستار با مشکلات بیمار و میزان خونسردی او بستگی دارد.

رفتار صمیمی و دلسوز

رفتار صمیمی و دلسوز یک پرستار از مهم ترین عوامل موفقیت درمانی و درمان شدن بیماران است، هنگامی که یک پرستار اطلاعات کافی درباره بیمار دارد و به دقت به نیازهایش پاسخ می‌دهد، با جلب اعتماد بیمار، بستری کردنش درمنزل نه تنها راحت تر و لذت بخش تر خواهد شد، بلکه عملکرد پرستار و درمان‌های او نیز مؤثرتر خواهد بود.

17

یک پرستار دلسوز همیشه به نیازهای بیمار توجه می کند و همه تلاش خود را برای رفع درد بیمار می کند، او باید در موقعیت های سخت و استرس آور در کنار بیمار باشد و برای ایجاد اطمینان، حمایت و دلسوزی بیشتر تمام سعی خود را بکند، باید توجه داشت که بیماران زمانی که مرخص می شوند، به مراقبت بیشتری احتیاج دارند، برای همین، دلسوزی و مسئولیت پذیری پرستار در کنار بیماران بسیار مهم است.

به عنوان یک پرستار، بهتر است هر چه بیشتر خود را با فرد بیمار و وضعیت او آشنا کنید و در حین مداوا و درمان با او صمیمانه رفتار کنید. صمیمیت و دلسوزی شروع خوبی است و بیمار را دلبسته به خود و رویارویی با بیماری می‌کند، به بیماران بگویید که از هر چیزی بی نیاز نیستند، و شما برای شنیدن شکایاتی که دارند، همیشه آماده هستید.

نوع شیوه صحبت کردن شما یکی از مهمترین مسائلی است که نیاز به توجه دارد و دقت دارد بحث کردن با اعتماد به نفس بیشتری ، روی هم قرار دادن دستان آن ها و چشم در چشم صحبت کردن، باعث تأمین نیاز عاطفی و دوستی بین شما و بیمارمی شود و نشان می دهد که نظرات او برای شما دارای اهمیت بالایی است.

 

دقت در جزئیات

یکی از ویژگی های مهم و برجسته پرستار دقت و نظم او در انجام امور درمانی است در صورتی که پرستار این ویژگی ها را داشته باشد و با دقت و به صورت منظم به بیمار رسیدگی کند بیمار ر کمترین زمان بهبود میابد، رعایت نظم زیاد سخت نیست ولی با توجه به این که بیشتر بیمارستان ها و مراکز درمانی استاندارد های لازم را رعایت نمی کنند و پرستار بیمار در منزل استاندارد های بیشتری را رعایت می کند.

قدرت تشخیص

پرستار بیمار باید با توجه به دانش خود بیماری فرد را تشخیص دهد و به بهبود بیماری فرد بیمار کمک کند همچنین باید حتماً با پزشک معالج برای انجام امور درمانی مشورت کند و به صورت مداوم گزارشی از وضعیت جسمی، وضعیت روحی و روند بیماری فرد بیمار به پزشک گزارش دهد تا پزشک به بهبود بیماری کمک کند و دستورالعمل های لازم را به پرستار بدهد.

توجه به نیازهای بیمار

پرستار بیمار باید از تمام نیاز های بیمار آگاه باشد و جهت رفع نیاز او تمام تلاش خود را بکند تا بیمار در کمترین زمان بهبود یابد که نیاز های بیمار شامل نیاز های جسمی و روحی و عاطفی است که باید با مشورت پزشک معالج به آن ها رسیدگی شود.

دارای توانای جسمی

گاهی نیاز است اموری برای بهبود بیمار انجام شود و خدماتی ارائه شود که نیاز به توانایی جسمی است چرا که بیمار توانایی جسمی ندارد و نمی تواند یک سری از امور را انجام دهند، آنها باید به صورت مداوم بسیاری از فعالیت های جسمی طولانی مدت انجام دهند، این شامل جابجایی بیماران، تحرک در اتاق های بسته، نگهداری از افراد مبتلا به بیماری جسمی و موارد دیگر است همچنین، پرستاران باید توانایی برقراری ارتباط مؤثر با بیماران و خانواده های آنها را داشته باشند.

18

بنابراین، برای تبدیل شدن به یک پرستار خوب، تمرین برای بهبود توانایی جسمی و استقامتی بیشتری در انجام فعالیت های روزانه الزامی است علاوه بر این، نگه داشتن یک رژیم غذایی مناسب و بهبود مشکلات جسمی از جمله درد عضلانی و استخوانی و پوستی می تواند به بهبود توانایی جسمی کمک کند.

خدمات پرستاری خوب در تهران

مهم ترین چیز در انجام کار پرستاری ارائه بهترین خدمات پرستاری و خدمات درمانی است، همچنین، پرستاران باید در همه مراحل مراقبت از بیماران اخلاق حرفه‌ای، دانش، توانایی‌های فنی و همدلی نشان دهند به علاوه به سلامتی فرد بیمار نیز اهمیت دهد و همه امور درمانی بیمار را تحت نظر پزشک معالج انجام دهد و یک رابطه مؤثر با بیمار و خانواده بیمار بر قرار کند.

منبع - sepidgostar.com

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: