پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

هشت ساعت خوابیدن در یک تخت تمیز می تواند به محافظت از سلامت جسمی و روانی شما کمک کند. قبل از تمیز کردن تشک در منزل، ملحفه ها و سایر وسایل مانند بالش و کوسن را بشویید و تشک خود را طوری بچینید که در ساعات خاصی از روز نور مستقیم خورشید را دریافت کند. لطفا توجه داشته باشید که تشک شما از نوع فنری یا تمام طبی است. زیرا تشک های فنری هنگام قرار گرفتن در معرض رطوبت زنگ زده و خراب می شوند. تا حد امکان از استفاده از وایتکس و سفید کننده ها برای شستشوی تشک خودداری کنید زیرا پس از خشک شدن، بوی این موارد در آن باقی می ماند و باعث ایجاد حساسیت در برخی از افراد می شود. از دستگاه بخارشور برای نظافت تشک مخصوصا تشک های طبی می توان استفاده کرد و اثرات آن را مشاهده کرد. پس تا پایان همراه یزد نساج تا ساده ترین روش های پاک کردن لکه از روی تشک را به شما عزیزان توضیح دهیم.

 

شستشوی به موقع کاور تشک تخت خواب

روکش تشک ارتباط مستقیمی با تشک دارد، در صورت عدم رعایت بهداشت و شستشوی روکش تشک، تشک نیز کثیف می شود و شستشوی آن دشوارتر می شود. معمولاً می توانید هر 6 ماه یک بار تشک خود را تمیز کنید، اما برای تمیزتر نگه داشتن روکش و تشک خود، باید روکش تشک خود را هر دو هفته یا یک بار در ماه بشویید.

شستن کاور تشک به موقع، به ورود گرد و غبار کمتر به تشک کمک می کند، تشک بو نمی گیرد و تمیزتر و سالم تر می ماند. توصیه می شود در صورت ریختن چای یا قهوه روی روکش تشک و یا ایجاد لکه روی تشک، آن را سریعاً بردارید و تمیز کنید تا آلودگی وارد تشک شما نشود.

علاوه بر تشک شما فرش ها نیز برای جلوگیری از گردو غبار و کثیفی نیاز به یک کاور فرش خواهند داشت. شما مشتریان عزیز می توانید برای مشاهده قیمت روفرشی کشدار و قیمت پرده پانچی به وب سایت یزد نساج مراجعه کنید.

نحوه تمیز کردن و شستن تشک تخت خواب

تمیز کردن تشک تخت خواب با استفاده از جوش شیرین و روغن اسطوخودوس

جوش شیرین یکی از قدیمی ترین و موثرترین پاک کننده لکه است. از آنجایی که نمی توانید تشک خود را بشویید و آن را به طور کامل آب کشی کنید، ترکیب جوش شیرین و روغن اسطوخودوس یک ترکیب موثر برای از بین بردن لکه است. در این حالت، مقداری جوش شیرین را با یک یا دو قطره روغن اسطوخودوس مخلوط کنید. در مرحله بعد این مخلوط را روی محل لکه بریزید و 5 تا 10 دقیقه منتظر بمانید تا محلول کاملا خشک شود. سپس با جاروبرقی جوش شیرین را کاملا از سطح تشک جدا کنید تا اثری از مخلوط باقی نماند.

تمیز کردن لکه های چربی از روی تشک تخت خواب

  • اگر لکه جدید است، اولین مرحله برای تمیز کردن لکه چربی استفاده از حوله یا پنبه خشک برای پاک کردن و جمع کردن چربی روی تشک است و مرحله بعدی این است که مقدار زیادی آرد ذرت روی آن محل لکه بپاشید تا سطح آن به طور کامل پوشیده شود. بعد از گذشت 30 دقیقه آرد ذرت تمام چربی ها را به خود جذب می کند و شما باید با جاروبرقی تشک خود را تمیز کنید.

  • لکه های چرب را به راحتی با جوش شیرین پاک کنید. برای انجام این کار کافی است مقداری جوش شیرین روی تشک بریزید تا محل لکه کاملا پوشیده شود، حال با گذشت چند ساعت لکه های چربی جذب جوش شیرین می شوند و تشک شما کاملا تمیز می شود.

یزد نساج بزرگترین تولید کننده انواع روتختی، روفرشی و پرده پانچی با بهترین کیفیت و تضمین اصالت کالا است. شما می توانید برای خرید و مشاهده قیمت روفرشی کشدار، روتختی و قیمت پرده پانچی به وب سایت رسمی یزد نساج بروید.

نحوه ی تمیز کردن تشک تخت فقط با جوش شیرین

پاک کردن لکه خون از تشک تخت خواب

قبل از هر چیز خوب است بدانید که لکه های خون باید فوراً پاک شوند، زیرا اگر لکه های خون خشک شوند، پاک کردن آنها دشوار است. برای از بین بردن لکه های خون از روی رختخواب، سرکه سفید را با کمی آب مخلوط کنید و روی لکه بریزید حال به مدت 10 دقیقه منتظر بمانید در نهایت با یک پارچه تمیز مخلوط سرکه و آب را پاک کنید تا لکه خون پاک شود.

پاک کردن لکه ادرار و بو از روی تشک

  • ادرار را از تشک با صابون یا شوینده های خانگی تمیز کنید. ابتدا با قرار دادن یک حوله کاغذی روی محل لکه دار رطوبت تشک را کاهش دهید. سپس محل را با اسفنج، جوش شیرین و آب بشویید. این مراحل را 3 الی 4 بار تکرار کنید و بعد از انجام هر مرحله آن را با حوله خوب خشک کنید و در مرحله بعد با قرار دادن تشک در معرض نور خورشید باکتری و بو روی تشک از بین می رود

  • ادرار بزرگسالان بسیار غلیظ است و به ابزارهای شوینده قدرتمندی برای حذف باکتری ها و بوها نیاز دارید. برای این منظور مخلوط نمک و آبلیمو به همراه سرکه می تواند موثر باشد. جدا از این مواد، ترکیب جوش شیرین و پراکسید هیدروژن 3 درصد و مایع ظرفشویی نیز می تواند به از بین بردن این لکه ها کمک کند.

پاک کردن لکه جوهر از تخت خواب

  • یکی از خاصیت های مهم نمک خوراکی به غیر از طعم دار کردن غذا، خاصیت ضدعفونی کردن و پاک کنندگی آن است. برای از بین بردن لکه جوهر روی تشک ابتدا سطح محل را با آب خیس کنید و سپس روی محل مورد نیاز نمک بپاشید. نمک را با یک حوله روی لکه بمالید و آن را پاک کنید و در آخر یا جاروبرقی نمک ها را جمع کنید

  • روش بعدی استفاده از آبلیمو است. در واقع آبلیمو یک محلول سفید کننده است شاید همه شما این را ندانید. برای این کار یک اسفنج یا پارچه آغشته به آب لیمو را روی ناحیه آسیب دیده یا محل کثیفی قرار دهید و به مدت 5 دقیقه صبر کنید و سپس شروع به تمیز کردن کنید. در صورت قدیمی بودن لکه این کار باید به صورت ضربه ای انجام شود.

قیمت روفرشی کشدار و قیمت پرده پانچی در مجموعه یزد نساج کاملا مناسب است و شما با یک هزینه متعارف بهترین روفرشی و پرده پانچی را با کیفیتی کاملا عالی برای خود تهیه می کنید.

نحوه پاک کردن لکه زرد یا عرق روی تشک

مرحله بعدی در تمیز کردن تشک، پاک کردن لکه مرطوبی است که بخشی از تشک شما را زرد می کند، باید مراقب باشید که بلافاصله لکه زرد را از روی تشک پاک کنید و اجازه ندهید خشک شود . برای این کار، یک پارچه تمیز را در آب خنک خیس کنید و لکه را با پارچه مرطوب پاک کنید. توجه کنید برای جلوگیری از پخش شدن لکه روی تشک تخت خواب هرگز پارچه را روی سطح لکه نکشید. لازم است به صورت ضربه زدن روی لکه تشک خود را تمیز کنید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: