پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

آشنایی با دستگاه کش لس

دستگاه کش لس که آن را با نام کیوسک غیر نقدی بانکی نیز می شناسند، به عنوان یکی از مدل های دستگاه خودپرداز بانکی شناخته شده است. این دستگاه تمامی خدمات غیر نقدی بانکی را انجام می دهد و تنها تفاوت آن با خودپردازهای نقدی در عدم دارا بودن درگاه برداشت وجه نقد است.

دستگاه کش لس دارا ی قیمت و هزینه های جانبی کمتری در قبال نگهداری و تعمیر و یا خرید قطعات آن بوده که به همین علت توانسته است نظر بسیاری از مشاغل را به خود جلب کند. با وجود اینکه میزان کارمزد نهایی این دستگاه ها نسبت به ATM کمتر است، باز هم مشاغل زیادی خواهان استفاده از آن می باشند.

18

چرا باید کش لس بخرید؟

با وجود آنکه درآمد دستگاه کش لس نسبت به دستگاه خودپرداز نقدی کمتر است، برای بسیاری از مشاغلی که به صورت روزانه حجم قابل توجهی از وجوه نقد را به حساب در گردش خود وارد می کنند، خرید کش لس میتواند ضروری به نظر رسد.

در واقع مالیات بر تمام درآمد واریز شده در حساب اشخاص و میانگین گردش حساب آنها تعلق گرفته و با درآمد خالص آنها کاری ندارد. در صورتیکه د ر بسیاری از مشاغل این وجوه درامد خالص آنها نبوده و حجم زیادی از آن برای بدهکاران و یا خرید منابع اولیه شغل خود می باشد. لذا این مشاغل به نوعی مالیات سایر افراد را نیز تقبل کرده و از میزان سود نهایی آنها کاسته خواهد شد.

با خرید دستگاه کش لس میتوان حساب ها در مشاغل این چنینی را مدیریت کرده تا تنها بر درآمد خالص افراد تعلق گرفته و سود نهایی این افراد دو چندان گردد. دستگاه کس لس میتواند جایگزین مناسبی برای دستگاه POS در مشاغلی؛ همچون بیمارستان ها، کلینیک ها، درمانگاه ها، پایانه های مسافربری، بنکداران، خرده فروشان، عمده فروشان، فروشگاه ها، آرایشگاه ها، سالن های ورزشی و ... باشد.

درآمد و کارمزد کیوسک غیر نقدی

اگر بخواهید درآمد مستقیمی با نصب این دستگاه داشته باشید، باید بدانید که به طور ماهیانه متوسط ببین 2 تا 3 میلیون تومن برای شما درآمد زایی خواهد کرد که مبلغ بالایی نبوده و ارزش چندانی در بر نخواهد داشت.

برای مطالعه بیشتر در خصوص درآمد دستگاه کش لس مطالعه این مقاله توصیه میشود.

در زمان نگارش این مطلب میانگین درآمد حاصل از هر تراکنش غیر نقدی به طور موسط 200 تومان است. این مبغ با توجه به تراکنش های مختلف، ارقام کمتر و بیشتری را نیز داراست که میانگین آن همان 200 تومان می باشد.

با توجه به این مبلغ و در نظر گرفتن این نکته که اگر دستگاه کش لس شما در طول روز حدود 300 تراکنش غیر نقدی را انجام دهید، در پایان هر ماه حدود 2 میلیون تومان درآمد دستگاه کش لس شما خواهد بود که حاصل کارمزد تراکنش های غیر نقدی است.

البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که تمامی این مبلغ به فرد صاحب دستگاه تعلق نمیگیرد و بخشی از آن برای بانک سوییچ شده می باشد که بیشترین درصد حاصل از این تراکنش ها به صورت 60 به 40 به نفع متقاضیان دستگاه خواهد بود.

ویژگی ها و مزایای کش لس

تا کنون با میزان کارمزد و درآمد دستگاه کش لس آشنا شده اید. خوب است در ادامه با نقاط قوت و ویژگی ها و مزایای یک دستگاه کش لس بیشتر اشنا شوید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری در مورد خرید این نوع دستگاه برای مشاغل خود داشته باشید.

  1. استفاده از کش لس به عنوان جایگزینی مناسب برای دستگاه POS
  2. ایجاد کارمزد ماهیانه بین 2 تا 3 میلیون تومان با توجه به حجم تراکنش های غیر نقدی
  3. توانایی انجام تمامی تراکش های غیر نقدی بانکی
  4. عدم نیاز به تامین امنیت حرفه ای و یا خرید دوربین های مدار بستـه گران قیمت
  5. عدم نیاز به سایت سازی و سایر موارد فیزیکی محل نصب دستگاه
  6. در دسترس بودن قطعات دستگاه
  7. پشتیبانی قوی و موثر
  8. هزینه های اندک مربوط به تعمیرات و نگهداری کش لس
  9. دارای وزن کم و ابعاد کوچک و کم حجم
  10. امکان نصب سریع در محل کار افراد

بررسی میزان توجیه اقتصادی کش لس

قبل از اینکه به بررسی این موضوع بپردازیم، خوب است بدانید که بیشترین مبلغ کارمزد برای دستگاه های خودپرداز متعلق به برداشت وجه نقد می باشد. از آنجا که دستگاه های کش لس فاقد درگاه برداشت وجه نقد هستند، میتوان گفت صرف خرید این دستگاه و درآمدزایی از این طریق نمی تواند توجیه اقتصادی چندانی را در بر داشته باشد. با این وجود، اکثر مشاغل به علت مدیریت مالیاتی حساب های شرکت ها و مشاغل خود به خرید این دستگاه ها روی آورده اند.

از این جهت می توان گفت که درآمد دستگاه کش لس میتواند در باطن سود اوری در کنار کارمزد پایین آن داشته باشد. البته بسیاری از مایه گذاران در این امر نیز به خرید کش لس در کنار خودپردازهای نقدی خود میپردازند تا علاوه بر کاهش ترافیک  دستگاه های ATM کاربران بیشتری از دستگاه های آنها استفاده نمایند.

چه مشاغلی نیاز به خرید کش لس دارند؟

مشاغل زیادی میتوانند با خرید و نصب این دستگاه ها در محل کار خود، علاوه بر کمک به انجام کارهای غیر نقدی بانکی مشتریان خود، به مدیریت کسب و کار و حساب بانکی خود نیز کمک کنند. از جمله این مشاغل میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • ایستگاه مترو  اتوبوس
  • پایانه های مسافربری
  • کلینیک ها و مطب ها
  • بیمارستان های خصوصی
  • فروشگاه های خرد و کلان و زنجیره ای
  • پایانه های مسافربری
  • فرودگاه ها
  • ایستگاه های راه آهن
  • عمده فروشان و بنکداران
  • بانک ها و موسسات اعتباری
  • رستوران ها و فست فودها
  • شرکت های خصوصی

برای خرید کش لس مناسب و کسب درآمد از آن، همین حالا اقدام کنید!

بسیاری از افراد و سازمان ها قبل از خرید دستگاه های کش لس به سود و کارمزد آن می اندیشند. باید بدانید که درآمد دستاه کش لس نسبت به سایر دستگاه های خودپرداز کمتر بوده و نصب آن تنها برای مدیریت مالیاتی و یا در کنار سایر خودپردازها برای کاهش بار ترافیکی ATM ها توصیه میگردد.

 با اینحال خرید و نصب این دستگاه خالی از سود نبوده و میتواند در کسب و کارها بسیار موفق عمل کند. برای آشنایی بیشتر با درآمد نهان وآشکار این نوع دستگاه کافیست با کارشناسان شرکت تهران خودپرداز با مراجعه به سایت atmpostehran.com در تماس باشید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: