پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

جعبه سوخاری از جمله بسته بندی‌های جذاب در حوزه مواد غذایی محسوب می‌شود. علاوه بر کارخانه‌ها و صنایع غذایی که برای قرار دادن محصولات خود نیاز به بسته بندی دارند، امروزه بسیاری از کترینگ‌ها، فست‌فودها و رستوران‌ها نیز برای ارائه غذاهای گرم و تازه احتیاج به بسته بندی‌های مختلفی مانند جعبه‌های سوخاری خواهند داشت. چنین بسته بندی‌هایی باید دارای ویژگی‌ها و مشخصات منحصر به فردی باشند تا بتوانند مواد غذایی را تا زمان مصرف حفظ و نگهداری نمایند.

انواع جعبه و بسته بندی‌های غذا به گونه‌ای طراحی و تولید شده‌اند تا ضمن رعایت بهداشت باعث حفظ کیفیت و تازگی مواد غذایی شده و همچنین حمل آن را آسان نمایند. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را درباره ویژگی‌های این بسته بندی به شما عزیزان ارائه داده و به معرفی انواع جعبه سوخاری موجود در بازار بپردازیم.

 

جعبه سوخاریجعبه سوخاری و تناسب آن با سوخاری‌ها

همان‌طور که می‌دانید غذاهای سوخاری شده مانند مرغ سوخاری، پیاز سوخاری، قارچ سوخاری و غیره دارای طرفداران بسیار زیادی بوده و همواره در منوی غذایی بسیاری از آشپزخانه‌ها و اغذیه فروشی‌ها قرار دارند. قبل از انتخاب سطل سوخاری مناسب برای این‌گونه غذاها، ابتدا لازم است با چند ویژگی‌ غذاهای سوخاری بیشتر آشنا شوید.

 ترد بودن سوخاری‌ها

غذاهای سوخاری شده به دلیل ترد بودن بسیار خوش خوراک بوده و در واقع همین امر باعث محبوبیت چنین غذاهایی در میان مردم گردیده است. با توجه به این ویژگی جعبه سوخاری باید به گونه‌ای طراحی و تولید شده تا از میزان ترد بودن سوخاری کاسته نشود.

چرب بودن غذاهای سوخاری شده

همان‌طور که می‌دانید برای سوخاری کردن غذا از روغن در حجم بالا استفاده شده که بخشی از این روغن جذب لایه بیرونی غذا می‌گردد. بر همین اساس جعبه‌ای که جهت قرارگیری غذای سوخاری شده استفاده می‌شود باید از نشت چربی به بیرون از بسته‌ بندی آن جلوگیری نماید.

حفظ دمای غذاهای سوخاری

بسیاری از افراد تمایل دارند غذای سوخاری را به صورت کاملاً داغ و گرم میل نمایند از این‌رو بسته بندی غذاهای سوخاری شده بلافاصله بعد از پخت مهم خواهد بود. چنانچه دمای غذا تحت تاثیر بسته بندی نامناسب کاهش یابد، کیفیت آن پایین آمده و این امر در رضایت مشتری تاثیرگذار خواهد بود. به عبارت دیگر یک جعبه مرغ سوخاری مناسب و با کیفیت دمای غذا را تا هنگام رسیدن به دست مشتری حفظ می‌نماید.

 

22

 

طراحی جعبه‌های سوخاریتولید و طراحی جعبه سوخاری

همان‌طور که اشاره شد جعبه یا سطل سوخاری نقش مهمی در بهداشت و کیفیت غذاهای سوخاری شده داشته از این ‌رو ضروری است که در طراحی و ساخت این محصول ویژگی‌های فوق در نظر گرفته شوند. جعبه سوخاری سه تکه و جعبه سوخاری پنج تکه با استفاده از مقواهای کاملا بهداشتی و با کیفیتی مانند ایندربرد و نچرال کرافت تولید می‌شوند. در ادامه به بررسی هر یک از مقواهای فوق می‌پردازیم.

مقوای ایندربرد

این مقوا مورد تایید وزارت بهداشت بوده و از این‌رو در صنایع مختلف پزشکی، دارویی و غذایی بسیار کاربرد دارد. مقواهای ایندربرد علاوه بر بهداشتی بودن از مقاومت مناسبی در زمان برش و چاپ برخوردار هستند. به همین دلیل در هنگام استفاده ظاهر بسته بندی را حفظ کرده و از آن می‌توان در گرماژهای متنوع بین ۲۵۰ الی ۵۰۰ گرم استفاده کرد. همچنین این مقوا به دلیل جذب رطوبت بالایی که دارد در مجاورت با نم و رطوبت به هیچ عنوان خمیر نمی‌گردد.

 مقوای نچرال کرافت

مقوای نچرال کرافت همانند مقوای ایندربرد کاملاً بهداشتی بوده و حتی از کیفیت بیشتری نسبت به آن نیز برخوردار است. زیرا در تهیه این مقوا از بهترین مواد اولیه با کیفیت و مرغوب مانند الیاف ویرجین استفاده شده است. جعبه سوخاری تهیه شده از مقوای نچرال کرافت علاوه بر بهداشتی بودن، استحکام و استقامت بالایی نیز دارد.

 

23

 

انواع جعبه‌های سوخاری

انواع جعبه‌های سوخاری

جعبه‌های سوخاری از نظر تقسیم‌بندی کلی شامل دو بخش داخل سالنی و جعبه بیرون بر می‌شوند.

داخل سالنی

بسته بندی داخل سالنی متشکل از بشقاب و یا سینی خواهد بود از این ‌رو به این بسته‌بندی‌ها پلیت یا بشقاب سوخاری نیز اطلاق می‌شود. در تولید بسته بندی‌های داخل سالنی عواملی از جمله راحتی هرچه بیشتر مشتری جهت استفاده از بشقاب در نظر گرفته می‌شود. به همین منظور در طراحی بشقاب سوخاری به اندازه دهانه و ابعاد آن توجه ویژه‌ای می‌گردد. 

بسته بندی بیرون بر

برخلاف بسته بندی‌های داخل سالنی، بسته بندی‌های بیرون بر غذاهای سوخاری بسیار کامل بوده تا ضمن حفظ کیفیت غذا جهت جابجایی و حمل و نقل آن مشکلی وجود نداشته باشد. در این نوع بسته‌ بندی حفظ دمای غذا و همچنین ویژگی‌هایی از جمله ترد ماندن سوخاری تا زمان رسیدن به دست مشتری بسیار مهم است. همچنین جابجایی و بروز تکان‌ها نباید هیچ‌گونه آسیبی به غذا و چیدمان آن وارد نماید. بنابراین در نظر گرفتن ابعاد متناسب با حجم غذا جهت انتخاب بسته بندی بسیار مهم است.

انتخاب سطل سوخاری مناسب رطوبت حاصل از بخار غذا را جذب کرده و از خمیر شدن آن جلوگیری می‌نماید. همچنین قابلیت‌های دیگری از جمله آماده‌سازی سریع و راحت جعبه نیز مهم بوده تا پرسنل رستوران و یا آشپزخانه در زمان بسیار کوتاهی غذا را بسته بندی و ارسال نمایند.

نکات مهم در تولید و چاپ جعبه سوخاری

چاپ سطل سوخاری بخصوص زمانی که به صورت بیرون بر تولید می‌شود بسیار اهمیت دارد. هر چند که استفاده از جعبه سوخاری آماده در مقایسه با جعبه‌های سفارشی آسان‌تر بوده و هزینه کمتری دارد، اما چاپ تبلیغات بر روی بسته‌بندی نقش مهمی در دیده شدن شما و کسب و کارتان خواهد داشت. به عبارت دیگر قبل از سرو غذا، ابتدا این بسته بندی و جعبه غذا است که توسط مشتری دیده می‌شود.

بر همین اساس بهره‌گیری از چاپ با کیفیت و تبلیغات مناسب و بر روی بسته بندی غذا نقش مهمی بر ارتباط اولیه و رضایت هرچه بیشتر مشتری خواهد داشت. همان‌طور که می‌دانید بسته بندی بیرون بر قرار است در منزل و یا محل کار مشتریان استفاده شود و بدین‌صورت شکل ظاهری و کیفیتی که دارد بدون شک تاثیر بسزایی در جذب مشتریان و سفارشات مجدد آن‌ها در آینده خواهد داشت.

جمع‌بندی

جعبه سوخاری از بسته بندی‌های جذاب در حوزه مواد غذایی محسوب شده و امروزه بسیاری از کترینگ‌ها، فست‌فودها و رستوران‌ها برای ارائه غذاهای داغ و سوخاری نیاز به این‌گونه بسته بندی‌ها دارند. جعبه‌های سوخاری با توجه به ویژگی غذاهای سوخاری شده باید توانایی لازم را در حفظ دما، ترد بودن غذا و جذب چربی داشته باشند. از مقواهای بهداشتی و با کیفیت مانند ایندربرد و کرافت نچرال در تهیه این بسته بندی‌ها استفاده می‌شود تا ضمن رعایت بهداشت در برابر رطوبت مقاوم باشند.  شما می‌توانید برای سفارش و خرید انواع جعبه‌های سوخاری به صورت آماده و یا سفارشی به سایت پویا فراز مراجعه نمایید.

سوالات متداول

  • انواع جعبه‌های سوخاری کدامند؟

جعبه‌های سوخاری به صورت کلی به دو گروه داخل سالنی و بیرون بر تقسیم می‌شوند.

  • بهترین مقوا جهت تهیه بسته بندی غذا کدامند؟

مقوای ایندربرد و مقوای نچرال کرافت از بهترین مقواها جهت تولید و ساخت بسته بندی غذا به شمار می‌آیند.

  • برای تبلیغات و دیده شدن کترینگ و فست فود استفاده از چه نوع بسته بندی پیشنهاد می‌شود؟

استفاده از بسته بندی‌های سفارشی و چاپ تبلیغات اختصاصی بر روی آن نقش مهمی در دیده شدن آشپزخانه و فست فود خواهند داشت.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: