پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

قالب های وافل یک طرفه و دو طرفه از جمله ابزارهای کارآمد و مؤثر برای اجرای سازه های بتنی هستند. بدین صورت که با به کارگیری صحیح و اصولی ضمن افزایش کیفیت و استحکام سقف و دال های بتنی از ورود بتن بی کیفیت و ناخالص به بافت سقف جلوگیری به عمل می آورد. بر همین اساس استفاده از آن در اولویت شرکت ها و مؤسسات ساختمان سازی قرار گرفته و شاهد افزایش روز افزون موارد کاربرد آن هستیم. البته باید توجه داشته باشید که قالب وافل یک دو طرفه در عین داشتن کارایی مشابه، تفاوت هایی با یکدیگر دارند. که آشنایی با آنها می توانید مسیر استفاده از این محصول پرکاربرد را هموارتر سازد. با این توصیف در ادامه برای آشنایی بیشتر با بزرگترین تفاوت های قالب وافل یک طرفه و دو طرفه با ما همراه باشید.

تفاوت بین سقف های وافل یک طرفه و دو طرفه

در ابتدا و قبل از اینکه با تفاوت های اصلی و مهم وافل یک طرفه و دو طرفه آشنا شوید؛ باید بدانید که موارد کاربرد و اجرای این دو نوع سقف وافل با یکدیگر تفاوت هایی دارد. یکی از مهمترین این تفاوت ها در مورد نحوه عملکرد سقف وافل یک طرفه و دو طرفه است. بدین جهت طول دهانه سقف برای اجرای هر کدام از مدل های سقف وافل حائز اهمیت فراوانی است و مورد توجه معماران و مهندسان ساختمان سازی قرار می گیرد. علاوه بر این نوع قالب وافل نیز در مدل یک طرفه و دو طرفه با هم فرق می کند.      

9

اجرای سقف وافل یک طرفه

به طور کلی سقف وافل یک طرفه، یک دال می باشد. که به وسیله تیرها از دو جهت مختلف احاطه شده است. تا در ادامه بتواند حجم مشخصی از بار را در جهت تعیین شده، تحمل کند. پس از پر شدن دال توسط بتن، قالب وافل یک طرفه به سمت تیرچه ها خم می شود. با این اتفاق وزن قالب و بتن موجود در آن توسط تیرچه ها تحمل شده و بدین شکل سقف وافل یک طرفه شکل می گیرد.

البته اجرای سقف وافل یک طرفه در حوزه ساختمان سازی یک امر مهم و تخصصی به شمار می رود. از این رو می بایست مراحل صفر تا صد اجرای سقف وافل یک طرفه را به شرکت های با تجربه و متخصص محول کنید. در این راستا شرکت نوین صنعت سازه به عنوان یکی از بهترین مجریان سقف وافل، با در اختیار داشتن تجهیزات به روز و نیروی انسانی متخصص و کارآمد بهترین خدمات را در زمینه مشاوره، کارشناسی، اجرای سقف و تأمین تجهیزات موردنیاز به مشتریان خود ارائه می دهد.

10

اجرای سقف وافل دو طرفه با بالاترین کیفیت ممکن

سقف وافل دو طرفه یکی از مقاوم ترین و کاربردی ترین نوع سقف در صنعت ساختمان سازی است. به دلیل اینکه از چهار طرف توسط تیرهای پشتیبانی کننده احاطه شده است و یا برای انتقال مناسب بار چهار ستون در اطراف آن قرار می گیرد. در واقع بارها توسط این تیرها حمل شده و به زمین منتقل می گردد. به همین جهت سقف وافل دو طرفه از استحکام بسیار بالایی برخوردار می باشد و به منظور ساخت سازه های مستحکم و مقاوم از این نوع سقف استفاده می کنند. در صورت نیاز می توانید با مراجعه به وب سایت نوین صنعت سازه  www.novinsanatsazeh.com درخواست خود را جهت اجرای سقف وافل دو طرفه به ثبت برسانید؛ یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با بخش فروش و کارشناسان فنی مجموعه نوین صنعت سازه ارتباط برقرار کنید.

بزرگ ترین تفاوت های قالب وافل یک طرفه و دو طرفه

با توجه به تفاوت سقف های وافل یک طرفه و دو طرفه و همچنین نحوه اجرای هر کدام از آنها در صنعت ساختمان سازی؛ می توان اینطور بیان کرد که قالب های وافل یک طرفه و دوطرفه از جهات مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. بعضی از مهمترین و بزرگ ترین تفاوت های قالب وافل یک طرفه و دو طرفه به شرح زیر عبارت است از:

11

تفاوت از نظر شکل ظاهری

قالب وافل یک طرفه ظاهری شبیه به تابوت دارد. این قالب ها معمولاً مونتاژی هستند و در محل اجرای پروژه ها روی هم بسته شده و به شکل قالب در می آیند. علاوه بر اینکه قالب های وافل یک طرفه براساس ابعاد و مساحت سقف خریداری می شوند. بدین نحو که ابتدا مساحت سقف اندازه گیری شده و متناسب با آن قالب وافل برحسب واحد مترمربع خریداری می گردد. در مقابل قالب های وافل دو طرفه مربعی شکل اند و به صورت دانه خرید و فروش می شود. شایان ذکر است که این تفاوت مهم باعث شده تا قالب وافل دو طرفه محبوبیت بیشتری در بین مصرف کنندگان داشته باشد و شاهد افزایش موارد استفاده از آن در پروژه های مختلف ساختمان سازی باشیم.

تفاوت از نظر نحوه طراحی

همان گونه که در بخش قبل نیز به آن اشاره کردیم، ساختار و نحوه عملکرد قالب های وافل یک طرفه و دوطرفه با هم متفاوت است. به عبارت دیگر قالب های وافل یک طرفه مستطیل شکل بوده و قالب های وافل دو طرفه به شکل مربع هستند. این امر نشان دهنده تفاوت این دو قالب کاربردی از نظر نحوه طراحی است. بنابراین اگر قصد اجرای سقف وافل برای سازه موردنظرتان دارید، به این تفاوت مهم و اساسی توجه ویژه داشته باشید و متناسب با آن اقدام به خرید بهترین و با کیفیت ترین قالب وافل یک طرفه و دو طرفه کنید.

تفاوت از نظر کاربرد

یکی از مهمترین و بزرگ ترین تفاوت های قالب وافل یک طرفه و دو طرفه به کاربردهای این قالب پلاستیکی اختصاص یافته است. به گونه ای که قالب وافل یک طرفه اغلب برای پروژه های کوچک و محدود به کار برده می شود. اما در مقابل قالب وافل دو طرفه برای پروژه های ساختمان سازی، معماری و عمرانی بزرگ کارایی مطلوبی دارد. چرا که این نوع سقف کاربردی تر بوده و در بسیاری از پروژه های عظیم شاهد استفاده از آن هستیم. البته مجموعه نوین صنعت سازه سعی نموده هر دو نوع قالب وافل یعنی یک طرفه و دو طرفه را با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

سخن آخر

اکنون که با روش اجرا و تفاوت بین قالب وافل یک طرفه و دو طرفه آشنا شدید، می توانید متناسب با نوع سازه و پروژه هایتان از بهترین قالب وافل استفاده کنید. در این راستا کارشناسان فنی و تیم پشتیبانی مجموعه نوین صنعت سازه به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سؤالات و نیازهای شما عزیزان هستند. در صورت تمایل می توانید به وب سایت نوین صنعت مراجعه کرده و از خدمات و امکانات موجود در وب سایت استفاده کنید.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: