پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

پشت قیمت های ای پی چیست؟

اودمار پیگه (ای پی) یکی از مشهورترین تولیدکنندگان ساعت در جهان است. این ساعت ساز در کنار پتک فیلیپ و واشرون کنستانتین یکی از "سه نفر بزرگ" محسوب می شود. همچنین این تنها تولید کننده ساعت سوئیسی است که از زمان آغاز به کار آن در سال 1875 به طور مداوم متعلق به بستگان بنیانگذاران آن بوده است. ساعت ای پی همیشه در میان ثروتمندان، مشهور و قدرتمندان محبوب بوده اند و این برند دارای سنت، تخصص و انحصار است. اما آیا این به تنهایی قیمت های بالا را توضیح می دهد؟ نه کاملا. همانطور که گفته شد، نمی توان انکار کرد که هنگام خرید ساعت ای پی، تا حدی برای نام آن پرداخت می کنید.

با وجود نام بزرگ، اودمار پیگه یک شرکت نسبتا کوچک با حدود 1200 کارمند است. تعداد تولید آنها نیز به همین نسبت کم است. هر سال حدود 40000 ساعت از آتلیه ای پی خارج می شوند. به عنوان مقایسه، غول صنعت رولکس حدود 30000 کارمند دارد و سالانه بین 700000 تا 1 میلیون ساعت تولید می کند. اعداد نسبتاً کم ای پی را می توان به راحتی توضیح داد: برخلاف رولکس، امگا یا بریتلینگ، بخش بزرگی از فرآیند تولید ای پی با دست انجام می شود که البته زمان می برد. پایان دادن به تولید موتور، موارد، عقربه ها و شاخص ها به تنهایی می تواند روزها یا حتی هفته ها طول بکشد. اصل ای پی واضح است: ارجحیت کیفیت بر کمیت، که البته به معنای قیمت های منحصر به فرد نیز می باشد. بنابراین ای پی میتواند بهترین انتخاب برای تهیۀ یک ساعت مردانه یا زنانه باشد.

صحبت از موتور ها، به عنوان یک سازنده به معنای واقعی کلمه، ای پی همه کالیبرهای خود را توسعه و تولید می کند. این یک فرآیند بسیار پیچیده و طولانی است که شامل ارتشی از کارمندان بسیار متخصص است. به عنوان مثال، ساعت سازان و مهندسان این شرکت پنج سال را صرف توسعه و عرضه کالیبر جدید 7121 به بازار کردند، موتوری نسبتاً ساده که فقط ساعت، دقیقه و تاریخ را نشان می دهد. موتورها با مشتقات اضافی مانند تقویم، زمان و انرژی بیشتری را برای توسعه می طلبد. همین امر در مورد هزینه های تحقیق و توسعه نیز صدق می کند. توسعه یک کالیبر با کیفیت بالا می تواند به راحتی چند صد میلیون یورو هزینه داشته باشد. البته این هزینه ها در قیمت ساعت ها نیز لحاظ می شود.

24

یکی دیگر از مواردی که باید در هزینه ها لحاظ شود مواد است. فلزات گرانبها مانند طلا یا پلاتین به طور طبیعی گران هستند، علاوه بر این، مواد مدرن تر مانند سرامیک یا فیبر کربن نیاز به توسعه و اجرای فرآیندهای تولید کاملاً جدید دارند. این اغلب به ماشین آلات جدیدی نیاز دارد که به همین ترتیب نیاز به توسعه دارد. بنابراین جای تعجب نیست که متریال نقش فزاینده‌ای در ساعت‌سازی بازی می‌کند، نقشی که فراتر از این است که بپرسیم چگونه و کجا می‌توان از آخرین مواد با فناوری پیشرفته صنعت هوافضا در ساعت‌ها استفاده کرد. دوام طلا و آلیاژهای پلاتین نیز به طور مداوم در حال آزمایش و بهبود هستند.

25

قیمت های ساعت اورجینال ای پی

متأسفانه، لیست قیمت های رسمی توصیه شده توسط تولید کنندگان و قیمت هایی که در بازار آزاد مشاهده می کنید، اغلب دو چیز بسیار متفاوت هستند، و ای پی نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای مثال، Audemars Piguet Royal Oak "Jumbo" Extra-Thin ref. 15202ST یک کلاسیک مطلق در خط تولید ای پی است و به دلیل نزدیکی آن با ساعت اصلی طراحی شده توسط جرالد جنتا در سال 1972، مورد علاقه دوستداران ساعت است. از مارس 2022، این مدل دارای فهرست قیمت رسمی 33200 دلار است. با این حال، در بازار ثانویه، قیمت‌های 165000 دلار و بالاتر بی‌سابقه نیست.

اگر به مرجع ای پی رویال اوک نگاه کنید، داستان مشابه است. 15500ST. این نسخه سه دستی رویال اوک به طور رسمی با قیمت 25300 دلار به فروش می رسد، اما قیمت آن در بازار در حال حاضر بالای 85000 دلار است. در اینجا نیز قیمت ها در دو سال گذشته به شدت افزایش یافته است: در مارس 2020، 15500ST به طور متوسط ​​​​25000 دلار قیمت داشت.

آیا ساعت های ای پی خیلی گران هستند؟

شکی نیست که ساعت های ای پی هزینه زیادی دارند. با این حال، مهم است که بین قیمت‌های فهرست رسمی و قیمت‌های بازار تمایز قائل شویم، به‌ویژه وقتی صحبت از رویال اوک می‌شود. وقتی سطح کیفیت را در نظر بگیرید، لیست قیمت های ای پی کاملاً قابل توجیه است. البته می‌توانید رویال اوک را در بازار ثانویه بدون انتظار بخرید، اما در ازای آن باید حق بیمه سنگینی را بپذیرید.

26

اگر به ساعت های این برند علاقه دارید میتوانیم فروشگاهی به شما معرفی کنیم که ساعت های مسترکپی این برند را با تنوع ارائه میدهد. میراکو میتواند در خرید ساعت مچی ای پی (اودمار پیگه) به شما مشاوره و راهنمایی جامع دهد تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: