پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

خانه‎ی ایرانی با فرش شناخته می‌شود. با این که زیبایی سرامیک و پارکت و هزار و یک کفپوش دیگر همه‎ی دنیا را تسخیر کرده اما ما ایرانیان ترجیح می‎دهیم که به عادت همیشگی‎مان ادامه دهیم و محل زندگی خود را با فرش‎ تزئین کنیم. به راستی چه چیزی به اندازه‎ی یک فرش باکیفیت و راه رفتن و دراز کشیدن روی آن می‎تواند خستگی یک روز پرکار را از بین ببرد؟ این روزها فرش‎های ماشینی جای فرش‎های دستباف را گرفته‎اند به همین خاطر بهتر است که کمی با آن‎ها آشنا شویم. با ما همراه باشید تا چیزهای بیشتری در مورد فرش 1500 شانه کاشان یاد بگیریم.

 

 

فرش ماشینی کاشان چیست؟

تاریخچه فرش ماشینی در ایران نشان می‎دهد که این محصول نزدیک به 40 سال است که قدمت دارد. در اوایل دهه 50 خورشیدی اولین فرش ماشینی ایرانی توسط کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان توسط دستگاه‎های ژاکارد بافی با الیاف مصنوعی نسبتا کوتاه و سبک بافته شد و به تدریج بخش قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داد.

فرش ماشینی نمونه‎ای مصنوعی از فرش و قالیچه‎ی دستباف است که توسط کارخانجات فرش ماشینی بافته می‌شود و تفاوت‎هایی با فرش دستباف دارد. قیمت فرش ماشینی 12 متری به خاطر دلایلی همچون استفاده از الیاف مصنوعی و سرعت بسیار بیشتر در تولید، کمتر از فرش‎های دستباف است و همین موضوع باعث شده تا جای خود را در بین خانواده‎های ایرانی باز کند.

فرش 1500 شانه کاشان؛ تابلویی در کف خانه‎ی شما

همانطور که احتمالا مطلع هستید، شانه‎ی فرش به تعداد گره‎های عرض فرش گفته می‌شود. تا چند سال پیش حداکثر میزان شانه‎ی فرش، 1200 بود. اما در چند سال اخیر از فرش‎های 1500 شانه نیز رونمایی شده است که کاشان یکی از اولین تولیدکنندگان آن بوده است.

همچنین به تعداد گره‎های طولی یک فرش ماشینی، تراکم آن گفته می‌شود. فرش 1500 شانه کاشان دارای تراکم 4500 است. برای بافت این محصول از نخ نمره‎ی 36 که می‎توان آن را نازک‎ترین نخ دانست استفاده می‌شود که در میزان خاب فرش تاثیر بسیار زیادی دارد. تمام این عوامل دست به دست هم داده تا ظرافت آن طوری باشد که گویی از نوع دستباف است و با خرید آن می‎توانید اصالت یک فرش دستباف را در خانه‎ی خود داشته باشید.

در واقع بیشتر فرش‎هایی که در خانه‎ها وجود دارند در شانه‎های 1000 و 1200 هستند. اما حالا فرش ماشینی کاشان این امکان را برای‎تان فراهم کرده تا ارزان‎تر از هر زمان دیگری و با داشتن طیف وسیعی از طرح‎های گوناگون یک فرش 1500 شانه درجه یک در خانه‎ی خود داشته باشید.

فرش کاشان

 

چرا بهتر است که فرش 1500 شانه کاشان داشته باشید؟

البته خرید فرش به بودجه و سلیقه‎ی شما بستگی دارد. برای مثال قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 گل برجسته نسبت به 1500 شانه کمتر است. اما چرا بهتر است که به فکر خرید فرش 1500 شانه باشید؟

قیمت متوسط اما کیفیت اعیانی

همانطور که گفتیم، با تولید فرش ماشینی در چند دهه‎ی گذشته قیمت فرش ماشینی  روند نزولی پیدا کرد به این خاطر که این روش از تولید فرش مدت زمان بسیار کمتری نیاز دارد. شما هم‎اکنون می‎توانید با قیمت مناسب و متوسط صاحب فرش با کیفیت اعیانی شوید. فرش 1500 شانه از ظرافت بسیاری برخوردار است و کیفیتی که از آن برخوردار می‎شوید بسیار بیشتر از قیمت آن است. با این که قیمت فرش‎ با شانه‎ی کمتر ارزان‎تر است اما شاید ارزشش را داشته باشد که کمی صبر کنید تا بتوانید نوع 1500 شانه‎ی کاشان را بخرید.

نرمی و لطافت باورنکردنی

همه‎ی ما دوست داریم، وقتی که از سرکار برمی‎گردیم پای خود را روی یک فرش نرم و گرم بگذاریم. با فرزندان خود روی یک فرش نرم بازی کنیم و لذت ببریم. فرش ریزبافت 1500 شانه دارای نرمی بسیاری است. در مجموعه‎ی فرش کاشان از بهترین نخ‎ها برای بافت این فرش‎ها استفاده می‌شود و همین موضوع باعث نرمی بیشتر فرش خواهد شد. در واقع تار و پودی که مبتنی بر پنبه است منجر به تولید چنین محصولی خواهد شد. همچنین به هیچ عنوان شاهد شکنندگی آن نخواهید بود.

طرح و نقش پرجزئیات

همانطور که گفتیم، با به وجود آمدن فرش ماشینی کاشان، این امکان فراهم شد تا فرش‎ها با جزئیات بسیار بیشتری بافته شوند. در بین انواع مختلف فرش 1200 شانه و فرش 700 شانه، این نوع از فرش دارای جزئیات به مراتب بیشتری است. این موضوع دقیقا مانند رزولوشن عکس است. عکس‎هایی که تعداد پیکسل‎های آن‎ها زیاد است، رزولوشن و در نهایت کیفیت به مراتب بیشتری دارند. در فرش 1500 شانه نیز به خاطر این که تعداد گره‎های عرضی و طولی که همان شانه و تراکم نامیده می‌شود زیاد است، شاهد این هستیم که جزئیات هم بسیار بالاست و محصول چشم‎نوازتری تولید شده.

طول عمر زیاد

قطعا انتخاب و خرید فرش کار آسانی نیست. همه‎ی ما برای انتخاب فرش بایستی به دکوراسیون منزل و بودجه‎ای که در اختیار داریم توجه کنیم. به همین خاطر بهتر است فرشی را انتخاب کنیم که بتواند ده‎ها سال عمر داشته باشد و زیبایی و ظرافت خود را حفظ کند. در فرش 1500 شانه‎ی کاشان هم به خاطر استفاده از مواد اولیه‎ی باکیفیت، طول عمر آن افزایش یافته است. نخ‎هایی که در تولید این فرش‎ها استفاده می‌شود همگی از جنس اکریلیک بوده و میزان شباهت آن‎ها به نخ‎های طبیعی بسیار بالاست. از سویی دیگر فرایندی به نام تثبیت حرارتی روی این محصولات صورت می‎گیرد که نتیجه‎ی آن کاهش میزان پرزدهی به حداقل میزان ممکن است.

فرش 1500 شانه

 

فرش 1500 شانه‎ی مرغوب را از کجا بخریم + سخن پایانی

همانطور که گفتیم، فرش 1500 شانه‎ کاشان به خاطر ویژگی‎هایی که دارد می‎تواند یکی از بهترین انتخاب‎ها برای پوشاندن کف خانه‎ی شما باشد. فرقی نمی‎کند که دکوراسیون منزل شما چگونه است؟ مدرن هستید یا سنتی! در هر صورت میزان تنوع فرش‎ها تا جایی زیاد است که همه‎ی سلیقه‎ها و بودجه‎ها را پوشش می‎دهد. کیفیت بالا، جزئیات زیاد، طول عمر خوب، نرمی و لطافت و قیمت مناسب از جمله دلایلی است که می‎تواند شما را قانع کند که چنین فرشی را تهیه کنید. در نهایت شما می‎توانید برای خرید فرش 1500 شانه کاشان از طریق همین لینک اقدام کنید.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: