پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

هر چقدر طراحی بسته بندی محصول ظریف‌تر، زیباتر و متناسب با سلیقه و علاقه مخاطبان بازار هدف باشد به همان اندازه شانس فروش آن نسبت به محصولات رقیب بیشتر خواهد بود! اگر شما هم می‌خواهید با صرف هزینه‌هایی معقول قیف توقف‌ناپذیر فروش محصولات خود را افتتاح کنید کافی است تا با ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ آویده همراه شوید.

 

اهمیت طراحی بسته بندی محصول در نفوذ به ذهن و قلب مخاطبان!

بسته بندی و المان‌های ظاهری محصولات از ج-مله مهم‌ترین مواردی هستند که مخاطبان در اولین نگاه با آن‌ها برخورد دارند. شما به عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار، فروشنده و بازاریاب نباید این انتظار را داشته باشید که مخاطبان بدون دیدن جذابیت و زیبایی‌های ظاهری محصول شما به کیفیت بالای واقعی و البته زیبایی آن پی ببرند! اولین کاری که برای جذاب بودن محصولات خود باید انجام دهید استفاده از طراحی بسته بندی کاملا خلاقانه و متمایز است.

به طور میانگین در رابطه با هر نوع محصول ده‌ها برند در حال تولید، عرضه و فروش هستند، به همین ترتیب شما باید یک استراتژی بسیار قوی و حرفه‌ای بازاریابی را در پیش بگیرید تا بتوانید مخاطبان خود را مجبور به توجه به محصولات و خدمات خود کنید. در پروسه بازاریابی طراحی بسته بندی بیشترین تاثیر را در به راه افتادن قیف فروش دارد.

طراحی بسته بندی محصول و طراحی صنعتی با آژانس برندینگ آویده

 

کیفیت و زیبایی، دو عنصر کلیدی در طراحی بسته بندی محصول در آویده

آژانس دیجیتال مارکتینگ آویده با بیش از 40 سال سابقه کاری درخشان و نمونه در حوزه بازاریابی و فروش قادر به انجام کلیه خدمات مربوط به این حوزه از طراحی ایده گرفته تا پیاده‌سازی و محقق کردن اهداف سازمان‌ها است. در این موسسه در بخش طراحی بسته بندی کیفیت و زیبایی دو عنصر بسیار مهم و کاربردی است. در زندگی انسان نباید مصداقی از شعارهای زیبا اما توخالی باشد (اصطلاح عالم بدون عمل)، این اصل در مدیریت فروش محصولات نیز صادق است.

یک بسته بندی متمایز و خاص علاوه بر داشتن ظاهر زیبا و جذب کننده باید کیفیت بالایی داشته باشد تا مخاطب به هنگام تماس فیزیکی با آن بتواند حس مثبت اولیه‌ای که نسبت به محصول داشته است را حفظ کرده و حتی آن را تقویت کند. به عبارتی به هنگام طراحی یک بسته بندی برای محصول در کنار زیبایی، ظرافت و تمایز به کیفیت متریال آن نیز دقت زیادی شود.

31

پینه بستن در ذهن مخاطبین با بسته بندی‌هایی خلاقانه

منظور از اصطلاح پینه بستن در ذهن مخاطبین، نفوذ به اعماق ذهن و دل مخاطبان است، این امر در عرصه بازاریابی و فروش زمانی اتفاق می‌افتد که تمامی فاکتورهای مربوطه به خصوص طراحی بسته بندی محصول نیز به شکلی خلاقانه صورت گیرد. به بیانی دقیق‌تر کلیه المان‌ها از جمله متن، رنگ، فونت، تصاویر، اطلاعات مندرج و... باید به شکلی کاملا تخصصی و خلاقانه در طراحی بسته بندی لحاظ شوند تا در نهایت نتیجه یک کار کاملا جذاب و خاص شود.

هدف از طراحی بسته بندی خاص و متمایز در آویده

یکی از دلایل اصلی تمایز بین موسسه دیجیتال مارکتینگ آویده با سایر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات در این زمینه تعیین اهداف واقعی و حقیقی مشتریان از انجام پروسه‌های مختلف بازاریابی است. در فرایند طراحی صنعتی و غیر صنعتی بسته بندی در این موسسه هدف اصلی محافظت از محصول، جذب حداکثری مشتری و تبدیل آن به خریدار، اطلاع رسانی دقیق و کامل و در نهایت ایجاد تمایز نسبت به رقبا است.

حفظ سلامت و کیفیت محصول با بسته بندی باکیفیت و حرفه‌‌ای

بی‌شک یکی از مهم‌ترین اهداف بسته بندی در آویده حفظ محتویات آن در طولانی مدت به بهترین شکل ممکن است. المان‌های مهندسی که برای طراحی بسته بندی محصول در آویده در نظر گرفته می‌شود کاملا استاندارد و مطابق با ویژگی‌ها و نوع محصول است. به عبارتی در این موسسه از نظر کیفیت و متریال طرح‌های منحصربه‌فردی برای هر نوع محصول در نظر گرفته می‌شود.

32

درخشش در میان انبوهی از محصولات با بسته بندی جذاب!

تمامی کارهایی که ما در آویده در پروسه طراحی بسته بندی انجام می‌دهیم یک هدف بزرگ دارد: آن هم جذب مخاطب است.زمانی که شما به عنوان خریدار برای خرید محصل مورد نظر خود وارد یک فروشگاه می‌شوید بی‌شک در بین چندین برند تولید کننده یک محصول دست به محصولی می‌برید که اولا بسته بندی زیبایی داشته باشد. میلیون‌ها نفر نیز در این دنیا وجود دارند که مانند شما فکر کرده و در نگاه اول به ظاهر محصول اهمیت زیادی می‌دهند چراکه جذابیت اولین عنصر در جلب توجه‌ها است!

زمانی بسته بندی محصول شما نهایت جذابیت و زیبایی را خواهد داشت که در آن کلیه المان‌ها از جمله جلوه‌های بصری و اینفوگرافی، طراحی خاص، تصاویر باکیفیت و اطلاعات دقیق و کامل در مورد محصول در آن لحاظ شود.

ارائه مشخصات محصول به شکلی مختصر اما مفید!

یکی دیگر از مواردی که در طراحی بسته بندی اهمیت بسیار زیادی دارد، چگونگی درج اطلاعات مربوط به محتویات بسته بندی است. در عصر رقابت و دنیای سریع امروزی مخاطبان دیگر حوصله‌ای برای خواندن تومار و لیست بلند بالایی از یک محصول را ندارند، آن‌ها به دنبال متنی مختصر اما مفید هستند تا در کوتاه‌ترین زمان بیشترین اطلاعات را دریافت کنند.

33

طراحی انواع بسته بندی محصول در آویده

در حالت کلی در موسسه آویده فرایند بسته بندی محصول به سه نوع تقسیم می‌شود:

  • بسته بندی اصلی
  • بسته بندی دوم
  • بسته بندی سوم

بسته بندی اصلی

بسته بندی اصلی و اولیه بیشترین نقش را در محافظت از کالا دارد. علاوه بر این بسته بندی اولیه نیز وظیفه ایجاد تعامل سازنده با کاربر و انتقال پیام اصلی برند به او را دارد. البته بر خلاف تصور عموم هر نوع محصولی نیاز به سه نوع بسته بندی ندارد، برخی از محصولات تنها با داشتن بسته بندی اولیه هم می‌توانند در بازار رقابت به خوبی بدرخشند.

بسته بندی نوع دوم

در اغلب اوقات منظور از بسته بندی نوع دوم، بسته بندی گروهی محصولات در کنار هم است. این نوع بسته بندی بیشتر برای کنار هم قرار گرفتن محصولات استفاده شده و مناسب محصولات تکی نیست. بیشترین کاربرد بسته بندی نوع دوم مربوط به فروشگاه‌های اینترنتی است. برای نمونه در بسته بندی تعداد زیادی از محصولاتی چون موبایل و ارسال آن‌ها به مرکز فروش اغلب از بسته بندی‌های نوع دوم (جعبه‌های بزرگ) علاوه بر بسته بندی اصلی استفاده می‌شود.

بسته بندی نوع سوم

طراحی این نوع از بسته بندی در آویده تنها برای محصولات با تعداد بسیار بالا برای تامین امنیت کامل آن‌ها در پروسه حمل و نقل و انتقال انجام می‌شود. البته در این نوع بسته بندی هم ظاهر و برخی المان‌های مربوطه اهمیت زیادی دارند. مهم‌ترین ویژگی که بسته بندی نوع سوم باید داشته باشید مقاومت بسیار بالا در برابر فشار، ضربه و... است. در فرایند طراحی صنعتی بسته بندی اغلب از بسته بندی نوع سوم استفاده می‌شود. 

منبع: آژانس آویده

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: