پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

ورزش کوهنوردی یکی از رشته های پرطرفدار ورزشی در کشور ماست. هر آخر هفته هزاران نفر در کوههای مختلف کشور حضور می یابند و به کوهنوردی می پردازند. یکی از دلایل این موضوع نیز نزدیکی بسیاری از نقاط به کوهستان ها می باشد. به غیر از این کوهنوردی دارای فواید زیادی است که از جمله آنها می توان به افزایش سلامتی بدن و ذهن، بهبود خلق و خو، اعتماد به نفس، روحیه و تناسب اندام اشاره کرد. با این حال کسب اطلاعات درباره این ورزش اهمیت دارد. نکاتی مانند نکات فنی، آشنایی با قلل مختلف ایران و جهان، شناخت مسیرهای کوهستانی، خطرات کوهنوردی و دیگر موارد از جمله چیزهایی هستند که باید یک کوهنورد از آنها اطلاع داشته باشد. به همین منظور ما در این مقاله به معرفی یکی از بهترین وب سایت ها درباره ورزش کوهنوردی پرداخته ایم. 

موج کوه

وب سایت موج کوه به آدرس https://mojekooh.com/ سالهاست که در زمینه تولید محتوا در ورزش کوهنوردی فعالیت دارد و قطعا بهترین وب سایت در این زمینه به شمار می رود. شما در وب سایت موج کوه می توانید اطلاعات زیادی در رابطه با این ورزش کسب کنید که در ادامه قدری بیشتر توضیح می دهیم: 

معرفی کوه های ایران و جهان

در وب سایت موج کوه در بخش کوه های ایران و جهان می توانید اطلاعات مختلفی پیرامون قلل مختلف بیابید. از مسیرهای مختلف صعود به دماوند و علم کوه تا قلل سیمرغ و ده های قله دیگر ایران، اطلاعات زیادی پیرامون مسیرهای صعود، میزان سختی، امکانات و دیگر نکات صعود به این قلل وجود دارد. 

همچنین در بخش کوههای جهان در این وب سایت اطلاعات بیشماری پیرامون مشهورترین کوههای جهان ارایه شده است. این مجموعه تکمیل ترین اطلاعات پیرامون سایت های مختلف کوهنوردی را ارایه می دهد. از جمله آشنایی با بلندترین کوههای جهان، مسیرهای صعود به این کوه ها، گزارش بهترین صعودهای انجام شده و غیره. 

 

تمرین کوهنوردی

ورزش کوهنوردی به دلایل مختلف نیاز به آمادگی جسمانی بالایی دارد. این آمادگی جسمانی را باید در بخش های مختلف مانند استقامت، قدرت، آمادگی فنی و از این قبیل کسب کرد. یکی از محاسن سایت موج کوه این است که در آن می توانید مطالب مختلفی پیرامون آمادگی جسمانی تخصصی کوهنوردی بیابید. از افزایش استقامت تا بهبود دست به سنگ و دیگر موارد چیزهایی هستند که برای تمرین کوهنوردی اهمیت دارند. 

آموزش کوهنوردی 

یادگیری موارد مختلف در کوهنوردی اهمیت دارد. آشنایی با نحوه استفاده از تجهیزات مختلف مانند کفش و کوله پشتی کوهنوردی، یادگیری اصولی مانند گام برداری در کوهستان، آشنایی با خطرات مختلف کوهنوردی از قبیل بهمن چیزهایی هستند که برای ایمنی در کوهنوردی مهم می باشند. در وب سایت موج کوه قسمتی به عنوان آموزش کوهنوردی وجود دارد که می توانید در آن بخش مقالات مختلف و به روز در این رابطه بیابید. 

فروشگاه موج کوه

لوازم کوهنوردی مجموعه ای از ابزارآلات، پوشاک، کفش، کوله و مانند آن هستند که در ورزش کوهنوردی کاربرد دارند. این لیست شامل موارد گسترده ای است که می تواند برای هر صعود متفاوت باشد. از یک صعود چند ساعته کوتاه در دامنه کوههای شهرتان تا بالارفتن از بلندترین کوههای هیمالیا و قراقوروم شما به لوازم کوهنوردی نیاز دارید.

نکاتی که در زمان خرید لوازم کوهنوردی باید مدنظر داشته باشید به شرح زیر هستند:

  • سطح کوهنوردی

تعاریف بسیار زیادی در بین مردم راجع به کوهنوردی رایج است. بسیاری از مردم پیاده روی در کوهستان را نیز کوهنوردی می دانند. از طرف دیگر این ورزش دارای جنبه های فنی، زمستانی و صعودهای بلند نیز می باشد. بنابر، نوع نگاه به این ورزش، وسایل مورد نیاز کوهنوردی بسیار متفاوت خواهد بود.

  • میزان بودجه و توان مالی

در هر سطحی از برنامه های کوهنوردی بودجه و میزان توان مالی می تواند وسایل مورد نیاز کوهنوردی را تحت الشعاع قرار دهد. بودجه بیشتر انعطاف پذیری بیشتری ایجاد می کند.

  • تجربه و توان کوهنورد

تجربه و توان بیشتر به معنای استفاده بهینه از تجهیزات کوهنوردی است. کوهنورد با تجربه مقدار بهینه لباس و غذا حمل می نماید. کوهنوردان کم تجربه ممکن است دچار افراط و تفریط شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از چک لیست لوازم کوهنوردی در موج کوه و دهها مقاله دیگر در این رابطه بهره بگیرید.

داشتن آموزش فنی مناسب و داشتن فرم بدنی عالی برای یک تجربه کوهنوردی موفق ضروری است. اما، قبل از اینکه به اولین سفر کوهنوردی خود بروید، باید مطمئن شوید که به تجهیزات و لباس مناسب مجهز هستید.

لوازم ضروری کوهنوردی که به آنها نیاز دارید:

  • وسایل کوهنوردی: اقلامی مانند کفش های کوهنوردی، کرامپون، کلاه ایمنی و تبر یخی اقلام استاندارد تقریباً برای هر صعود کوهنوردی هستند. برای سفرهایی که شما را به یخچال‌های طبیعی می روید، به طناب، هارنس و تجهیزات نجات شکاف برای محافظت در برابر سقوط شکاف نیاز دارید.
  • وسایل کمپینگ: برای سفرهای یک روزه، به وسایل اولیه مانند کوله پشتی، چراغ جلو، کمل بک و سایر اقلام ضروری نیاز دارید. اما، بسیاری از سفرهای کوهنوردی حداقل به یک یا دو شب کمپینگ نیاز دارند، در این صورت به چادر، کیسه خواب، پد خواب و اجاق گاز به عنوان بخشی از لوازم کوهنوردی نیاز خواهید داشت.
  • لوازم جانبی کوهنوردی: لوازم جانبی مانند ساعت ارتفاع سنج و ابزار ناوبری می توانند سفر در کوهستان را آسان تر و راحت تر کنند.

موج کوه به دلایل زیر بهترین سایت خرید لوازم کوهنوردی می باشد:

  • مشاوره تخصصی از طریق تلگرام و تماس برای خرید
  • ضمانت 7 روزه بدون قید و شرط محصول
  • امکان پیگیری خرید از طریق درگاه سایت

بهترین فروشگاه کوهنوردی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: