پایگاه خبری خانه فوتبال:

این روزها بسیاری از کارخانه های کارتن سازی اقدام به افزایش قیمت نموده اند. از مدت های قبل شاهد نوسانات قیمت کارتن هستیم. در ابتدا بیشتر غالباً مسیر تحولات نیز نزولی و درجهت کاهش قیمت بوده تا حدی که خریداران بسیاری برای مدتی، از خرید این ضایعات چشم پوشی کرده وترجیح دادند تا روشن شدن شرایط وبهتر شدن بازار، صبر کنند.

گرچه که در همین فاصله زمانی، گروهی شرایط را برای انبار کردن این ضایعات به امید فروش با قیمت بالاتر مناسب دیده و برای این کار سرمایه گذاری کردند. اما بعد از آن قیمت ها به شکل افزایشی، پیشروی کردند. با تمامی فراز و نشیب ها و پیشامدهایی که در این بازار رخ داده، باید توجه داشت که به نظر می رسد قیمت کارتن با توجه افزایش قیمت دلار و به طبع آن افرایش قیمت کاغذ روند صعودی خود را حفظ کند.

بررسی افزایش قیمت کارتن در سال 1401

عوامل موثر در قیمت کارتن

نوسان قیمت کارتن باعث درهم ریختگی افراد به هنگام خرید کارتن می شود. آن ها لیست قیمت تولید کننده کارتن مانند کارخانه کارتن سازی فاطر ( faterpack.ir ) و کارخانه های چاپ کارتن مختلف را نگاه می کنند و با دیدن اختلاف قیمت ها به این فکر فرو می روند که دلیل این تفاوت ها چیست؟ یا به زبان ساده، چرا قیمت تولید کارتن ها در کارخانه های مختلف، با یکدیگر متفاوت است؟ به همین علت، برای رفع ابهام شما در این مقاله قصد داریم تا عوامل تاثیر گذار بر قیمت هزینه کارتن را رسیدگی کرده و در نهایت به جمع بندی جامعی در این رابطه برسیم. بدین منظوراگر مدتی است سوالات بالا ذهنتان را مشغول کرده است و هنوز جوابی برای آن پیدا نکرده اید، تا آخر این بخش با ما همراه باشید.

اندازه کارتن، دلیل تاثیر گذار در ارزیابی قیمت

عادی است که هرچقدر اندازه حجم کارتن بزرگ تر باشد، هزینه آن نیز اضافه خواهد شد چراکه از مواد زیادی برای درست کردن جعبه استفاده می شود.

نوع مواد خام و مصرفی

با وجود توضیحاتی که در بالا مورد بررسی قرار دادیم، بدون شک از ارزش بالای جنس مواد اولیه در قیمت کارتن آگاه شده اید.

هزینه بسته بندی شدن و انتقال آن

هزینه بسته بندی و فرستادن یکی از عامل های اصلی می باشد که معمولا از دیده مدیران کسب و کارها پنهان می ماند.

کارخانه کارتن سازی فاطر یکی از بهترین کارتن سازی های تهران

نقش واسطه ها در افزایش قیمت کارتن

هزینه کارتن ها در کارخانه ها مورد دیگری است که در موقع خرید باید به آن دقت زیادی داشته باشید. در بازارکنونی تعداد کثیری واسطه گر فعالیت میکنند که بین مصرف کننده ها و کارخانه های کارتن سازی قرار گرفته اند و باعث افزایش زیاد شدن قیمت نهایی کارتن میشوند.

مهمترین دلیل نوسان قیمت افزایش قیمت کاغذ است

طبق نظر کارشناسات فروش کارتن سازی faterpack.ir برای حساب کردن هزینه کارتن ابتدا لازم است تا هزینه ورق کارتن حساب شود. در مرحله اول کار باید اندازه کارتن را بدست آورده و از طریق آن هزینه ورق کارتن را بدست آوریم.

نحوه محاسبه قیمت کارتن در کارخانه ها

به منظور اینکه بتوانید قیمت کارتن و جعبه را بدست آورید در ابتدا اندازه کارتن را طبق آنچه که در بالا اشاره کردیم بدست می آوریم و بعد به جست و جوی مساحت ورق مورد نیاز می رویم و برای بدست آوردن هزینه روز کارتن (قیمت کارتون) ازروش های زیر کمک می گیریم.

حساب کردن طول کارتن : طول × 2 + عرض + عرض + 4

حساب کردن عرض کارتن : ارتفاع + عرض

تاثیر افزایش قیمت روی کارتن میوه لمینتی

کارتن لمینتی خصوصیت های زیادی دارد مثلا باعث ساده سازی در حمل و ارسال میباشد و نقش بسزایی در نگهداری کیفیت محصول دارد. بسته بندی زبیا و مناسب، بنا بر ارقام های مختلفی که گفته شده است می تواند تا ۷۰ درصد در انتخاب محصول توسط مشتری تاثیر بسزای داشته باشد. این مدل کارتن با توجه به وزن کم و بازیافت پذیری آن، مقرون به صرفه ترین انتخاب برای بسته بندی و حمل وارسال کالا حساب میشود. بسته بندی صحیح همچنین باعث کمتر شدن هزینه های نگهداری و حمل و نقل گشته و کیفیت بسته بندی را که نشان دهنده اهمیت محصول و محتویات درون بسته می باشد حفظ می کند. گفته میشود برای چاپ و طراحی انواع این مدل کارتن ها، هیچ گونه چارچوبی وجود ندارد.

برای تولید کردن کارتن ها، طراحی گرافیکی در بدنه ی این بسته بندی ها را نباید ساده به چشم دید زیرا ضرافت های به کار رفته در طراحی آن در بازده تجاری  برای تولید کارتن ها می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

بررسی قیمت کارتن های پنج لایه و سه لایه

بررسی قیمت کارتن های پنج لایه

بعد از کارتن های سه لایه، کارتن پنج لایه پر استفاده ترین مدل کارتن در صنایع بسته بندی است. که با توجه به خصوصیت این مدل کارتن محبوبیت زیادی را برای تولید کنندگان فراهم نموده است.

کارایی کارتن های سه لایه:

کارتن های 5 لایه حدودا در تمامی اندازه های صنایع متفاوت مثل کارتن صنایع غذایی و نوشیدنی، کارتن میوه جات، کارتن لوازم آرایشی، کارتن مرغداری، کارتن های دارو، و انواع کارتن های دیگر استفاده میشود. در عرصه چاپ روی کارتن های سه لایه ای حتما به مسئله ای باید توجه داشته باشید که فلوت e برای چاپ افست روبه رو سازگار نیست و لازم به چاپ روی ورقه متفاوت و سپس لمینت دارد.

اکثرکارتون ها از مواد سلولزی و کاغذی تشکیل می شوند که در سریع ترین حالت ممکن تجزیه پذیر هستند و میتوان کارتن های خراب و بیهوده را بارها خمیر کرده و مجدداً از آنها کارتن ساخت کارتن هایی که در کارخانه ورق سازی فرآوری میشوند یا بصورت رول هستند و یا اکثرا بصورت شیت شده (ورق شده) در ابعادهای تعیین شده ایی تولید و به کارخانه جعبه سازی وارد میشوند.

به همین علت میتوان نوع شکل های مختلف را برای جعبه کارتنی طراحی نمود. قطر ورق کارتن و چند لایه بودن آن وزن و شکل محصولی که در داخل آن قرار میگیرد را مشخص میکند. عموما لایه های کارتن به صورت دو لایه ،سه لایه، پنج لایه تولید میشوند.

کارتن های دولایه

کارتن های دولایه ای دارای یک ورق چین دار و یک ورق کاغذ صاف هستند که به آن در صنایع کارتن سازی سینگل فیس میگویند.

ورق سینگل فیس یا کارتن های یک طرفه را هیچ موقع مستقیما برای جعبه سازی بکارگیری نمیکنند چون بسیار نرم و ضعیف هستند.

بسیاری از این ورقها به منظور ضربه گیر داخل بسته بندی ها استفاده میشود به طور مثال کاغذ چین دار سفید که در داخل جعبه بیسکوییت به کار میرود از این مدل است علاوه بر آن به عنوان کفپوش یکبار مصرف سالنهای صنعتی استفاده میشود.

ورق های سه لایه دربرگیرنده دولایه صاف در بیرون و یک لایه چین دار (زیگزاگی) که به آن فلوت هم گفته میشود در وسط به شکل ساندویچ در کنار همدیگر قرار میگیرند.

ورق چین دار داخلی یا فلوت بر پایه عرض چینها و یا بلندی آن دسته بندی  میشود و هر چه این بلندی زیادتر باشد محکم بودن کارتن هم بیشتر میشود.

همین طور جنس نوع کاغذ درلایه های کارتن هم تاثیر بسزای داشته که باعث محکم بودن و کیفیت کارتن ها بوده است.  به عنوان مثال اگر لایه داخلی (لایه ی چین دار) از کاغذ فلوتینگ ساخته شود استحکام فشاری کارتن زیادترمیشود. اگر لایه بیرونی از نوع کاغذ کرافت تشکیل شود استحکام کششی کارتن هم بیشتر میشود. هر چه قطر این کاغذهای به کار رفته بیشتر باشد کیفیت کارتن ها هم به مراتب بیشتر خواهد شد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: