پایگاه خبری خانه فوتبال:

هاردسرور

هارد (سرور hp) مهم‌ترین قطعه پردازشی و ذخیره‌سازی داده در سرورهای اچ‌پی به‌ترتیب اولویت عبارتند از پردازنده، رم‌سرور و هارد‌سرور.

هاردهای سرور انواع مختلفی دارند ولی به طور کلی به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • درایو سخت (Hard Disk Drive)
  • درایو حالت جامد (Solid State Drive)

این دو گروه از نظر ساختار با هم تفاوت‌های اساسی دارند. برای انتخاب هاردسرور مناسب به چگونگی اتصال آن‌ها، گنجایش ذخیره‌سازی، نرخ انتقال و موارد دیگر توجه داشته باشید.

هاردهای HP (HDD:HPE Hard Disk Drive)

برای محیط‌های کاری مختلف با حجم‌های گوناگون، هاردهای HP می‌توانند بالاترین کارایی را در کنار یکپارچگی داده با تأمین امنیت ارائه دهند ضمن آنکه به‌ازای هرگیگابایت هزینه کمتری نیز تحمیل می‌کنند. هاردها به لحاظ ظاهری در دو نوع SFF 5.2 اینچی و LFF 5.3 اینچی دسته‌بندی می‌شوند و دارای دو نوع پورت (SAS 12G) و (SATA 6G) هستند. براساس میزان کاری که در محیط کسب‌وکار انجام می‌گیرد هاردسرورها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • هاردهای مناسب حجم کاری (performance optimized) Enterprise

این نوع از هاردها که به صورت SAS 15K و SAS 10K به بازار معرفی شده‌اند، برای برنامه‌های کاربردی mission-critical و با عملیات ورودی و خروجی فشرده و زیاد، بالاترین میزان کارایی و قابلیت اطمینان را ارائه می‌دهند.

  • هاردهای مناسب حجم کاری (capacity optimized) Midline:

این نوع از هاردهاکه به صورت SAS/SATA 7.2K در بازار وجود دارند، برای برنامه‌های کاربردی                   business-critical و با عملیات ورودی و خروجی فشرده و زیاد، با فراهم آوردن بالاترین میزان کارایی و قابلیت اطمینان، کاربرد دارند.

  • هاردهای مناسب حجم کاری  Entry:

این نوع از هاردها برای برنامه‌های کاربردی غیر بحرانی (non-critical) با فراهم آوردن بالاترین میزان ظرفیت در مقابل کمترین هزینه به ازای هر گیگ، کاربرد دارند.

پورت‌ها در SAS از نوع Serial Bus و در SATA  به صورت موازی هستند. وجوه تمایز این دو نوع پورت و رابط، به نوع اتصال و سرعت انتقال مربوط می‌شود. پورت‌های موازی SATA به دلیل انتقال اطلاعات به صورت موازی در دستگاه‌های مختلف در شبکه ، نیاز به پهنای باند بیشتری دارد حال آنکه پهنای باند در SAS کاملاً منحصر به یک دستگاه است، که این امر باعث می‌شود سرعت انتقال افزایش یابد. قابلیت Hot-Plug، تکنولوژی است که امکان از کار انداختن قطعات سرور را در حین کار سرور، فراهم می‌سازد. این فناوری موجب سهولت انتقال داده در هاردسرورها می‌شود و در هنگام بروز مشکل در هارد، بدون ایجاد مشکل برای سرور، می‌توان هارد را جدا کرد و یا هارد درایو دیگری به سرور افزود. 35.3 میلیون ساعت، مدت زمانی است که هر هارد سرورHP زیر آزمایش‌های سخت و برنامه‌های تعیین کیفیت بوده است.

 

هاردسرور

هاردسرور

بررسی HPE SSD :

SSD (Solid State Drive) یعنی دیسک‌سخت حالت جامد است. باتوجه به افزایش روزافزون حجم اطلاعات، برنامه ‌ها ناچارند سرعت خواندن و نوشتن روی داده‌ها را به بالاترین میزان برسانند. بر همین اساس SSD‌های تولیدی کمپانی HP با داشتن ویژگی‌هایی همانند طول عمر بالا، زمان تأخیر اندک و نیز ارائه کارایی چشم‌گیر و منحصر به فرد، سرعت دسترسی به دیتا را افزایش می‌دهند و در عین حال باعث صرفه‌جویی در مصرف برق هم می‌شوند. SSDها در مقایسه با HDD‌ها به لحاظ قیمت و حجم‌های کمتر از یک ترابایت، کاملاً کارایی بالای خود را آشکار می‌کنند.

با توجه به این‌که SSD‌ها به دلیل برتری در Random Read and Write IOPS در برنامه‌های Random Data بسیار مناسبند ، بنابراین برای محیط‌های کاری Enterprise، HPE SSD بهترین انتخاب است. HDD دارای توان عملیاتی بالاتری نسبت به SSD است. اما مجموعه ویژگی‌های مثبت SSD، باعث به‌وجود آمدن برتری‌هایی شده است که جایگزین HDD در اپلیکیشن‌هایی شود که تا پیش از معرفی SSD از HDD بهره می‌گرفتند که کارایی را افزایش دهند.  SSD به صورت SFF 5.2 اینچی (Small Form Factor) و LFF 5.3 اینچی (Large Form Factor) وجود دارد که در سرورهای HPE Proliant کاربردی همه‌منظوره دارند. HPE SSD ها به کمک فریمور HP، کارایی بهتر، wear leveling و over-provisioning‌ را ارائه می‌دهند.

ویژگی‌های مهم HPE SSD از این قرار است:

  • ارائه بالاترین کارایی با کمترین زمان تأخیر
  • کاهش زمان بوت سیستم
  • لود و اجرای بدون توفق برنامه‌های مختلف
  • قابلیت پشتیبانی از پورت‌ ورودی /خروجی DDR4       
  • کپی فایل‌های گوناگون با سرعت بالا
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی و نیز ایجاد گرمای کمتر
  • مقاوم در برابر ضربه و درنتیجه مناسب محیط‌های کاری غیر عادی
  • ارائه بالاترین قابلیت اطمینان و درنتیجه پایداری اطلاعات
  • قابلیت پشتیبانی از رید (RAID)
  • سهولت در جایگزینی هاردهای HDD Hot Plog بدون ایجاد تغییر و یا نیاز به کدنویسی

در کنار مزایای گفته‌شده برای هاردهای SSD، باید بدانید که این هاردها معایبی هم دارند که از آن جمله به قیمت بالاتر آن نسبت به HDD می‌توان اشاره کرد. که امروزه با وجود امکانات سرویس‌های ابری و نیز امکان ذخیره‌سازی به صورت آنلاین این مشکل تا حدود زیادی رفع شده است. امکان ترکیب این دو نوع هارد در صورت ضرورت وجود دارد. 

در ارتباط با HPE SSD‌نیز همانند HDD براساس محیط‌های کاری سه دسته کلی وجود دارد:

  • Read Intensive: مناسب Boot/Swap، Web Server و Read Caching
  • Mixed Use: مناسب برنامه‌های کاربردی با I/O بالا که نیازمند خواندن و نوشتن هستند.
  • Write Intensive: مناسب Business Intellingent ، بیگ دیتا و نیز محاسبات تراکنش آنلاین (OLTP)

حجم کاری تعیین می‌کند که تعداد نوشتن‌های درایو در روز (DWPD) چه میزان است. DWPD‌ نشان‌دهنده حداکثر تعداد Write در هر روز در طی 5 سال است. بدیهی است با بالاتر رفتن این عدد، تحمل‌پذیری SSD نیز بیش‌تر می‌شود.

فروش هارد سرور اچ‌پی (HP HARD Server)

هاردهای سرور HP از  قابلیت ذخیره‌سازی اطلاعات برخوردارند و می‌توانند در اجرای عملیات خاص در سرور، نگه‌داری و بازیابی اطلاعات بسیار تعیین‌کننده و مؤثر باشند، بنابراین در انتخاب و تهیه هارد سرور ایمن، مناسب و پر سرعت دقت نمایید. هارد سرورهای اچ‌پی می‌تواند یک منبع مطمئن برای نگه‌داری اطلاعات شما باشد، اگر به دنبال یک هارد سرور مناسب هستید، هارد‌سرور HP  ، قابلیت پاسخگویی به نیاز تمامی کاربران را دارد.

ویژگی‌های هاردهای سرور HP  

  • افزایش سرعت
  • افزایش قابلیت انجام RAID
  • کاهش مشکلات و اختلالات در انجام RAID
  • افزایش عمر مفید
  • افزایش کیفیت

هاردهای سرور HP ارتباط سری جای ارتباط موازی را گرفته است. فناوری هاردهای سرور HP ، امکان انتقال اطلاعات با سرعت 3 گیگابایت بر ثانیه و به صورت دوطرفه و همزمان را فراهم می‌کنند. حال آنکه در هاردهای SATA 150 مگابیت بر ثانیه، شروع نرخ انتقال خواهد بود.

هاردهای سرور HP که در مدل‌ها و نسل‌های مختلفی عرضه شده‌اند، در مقایسه با هاردهای دیگر از قیمت بالاتر و کیفیت بیش‌تری برخوردارند و در نتیجه اطمینان کاربر را برای استفاده از آن بالاتر می‌برد.

ضمن آنکه سعی شرکت اچ‌پی بر این است که مانع تولید کیت‌های جعلی و تقلبی شود، مشتریان می‌بایست از نمایندگی مجاز فروش و پس از اطمینان از اوریجینال بودن محصول ، خرید خود را انجام دهند. ما می دانیم که خریداران قطعات HP ، نیاز به دو نوع ضمانت دارند: ضمانت بهترین قیمت و نیز ضمانت اوریجینال بودن محصول. با درنظر گرفتن این موارد، کارشناسان فنی ما در ساپراصنعت آماده ارائه مشاوره و پاسخگویی به سؤالات شما هستند و می‌توانید برای خرید هاردهای سرور HP متناسب با نیاز کسب و کار خود روی کمک ما حساب کنید. 

شرکت ساپراصنعت آماده ارائه مشاوره توسط متخصصین و مشاوران خبره است تا انواع تجهیزات جانبی سرورهای HP را با توجه به نیاز و بودجه مشتری ، با گارانتی در اختیار مشتریان خود قرار دهد. 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: