پایگاه خبری خانه فوتبال:

تصاویری از سایز پای ۶۳ پسر جوان ۱۹ ساله و نکات کلیدی برای انتخاب کفش مناسب

7PhwXapUP287

سایز پا برای افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا اگر سایز پا خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک باشد اغلب نمی توانید کفش دلخواهتان را انتخاب کنید. کارل گریفین پسر جوان ۱۹ ساله جایزه رقابت بزرگترین پاهای دنیا را در بریتانیا دریافت کرد. سایز پاهایش ۶۳ است، او مجبور است برای پوشیدن کفش نو از هفته ها قبل کفش مورد نظر خود را سفارش دهد. در قسمت زیر تصاویری از سایز پا ۶۳ پسر جوان را قرار داده ایم.

2pSRnQaTooDr

سایز پا پسر جوان

پسر ۱۹ ساله به نام کارل گریفین جایزه رقابت بزرگترین پا های دنیا را در بریتانیا از آن خود کرده است. سایز پاهای او ۶۳ است.

به همین دلیل همیشه برای پوشیدن کفش نو مجبور است از هفته ها قبل کفش مورد نظر خود را سفارش دهد تا برای او و مطابق با سایز پاهایش ساخته شود.

احتمالا برای اسکی هم دیگر نیازی به کفش نخواهد داشت.

GLVXPb57hDA0

پارسا نژاد اظهار کرد: کفشی مناسب است که قوس های طولی و عرضی را پا را کاملا حمایت کرده و علاوه بر پوشاندن کامل قوس‌های طولی و عرضی باید در آقایان بین ۳ تا ۳٫۵ و در خانمها به این ۲ تا ۲٫۵  سانتی متر پاشنه داشته باشد، همچنین به قسمت آشیل و پایین پا فشار وارد نکند،  کفش‌هایی که فشار زیادی به پاشنه وارد می‌کند ممکن است باعث ایجاد درد کشیدگی و ایجاد خار پاشنه شود، همچنین نباید فشار زیادی به قوزک پا وارد کند، قوزک پا تحرک کامل داشته باشند چرا که اگر به هم فشار وارد کنند فرد دچار مشکلات مفصلی می‌شود.

ElpcWJm0Uwev

عوارض استفاده از کفش نامناسب

وی افزود: بهتر است از کفش‌های بند دار را انتخاب کنید تا بتوانید آن را متناسب با حجم پا سفت و اندازه کنیم؛ در ضمن نباید بند کفش‌ها را به قدری سفت کرد که منجر به فشار روی استخوان‌ها شود چرا که می‌تواند باعث کج شدن شست و ایجاد اختلالی به نام انگشت چکشی شود؛ در هنگام خرید کفش‎ها دقت کنید که کف کفش انعطاف پذیری مناسبی داشته باشد تا از ایجاد فشار بیش از حد به پا جلوگیری شود.

این فیزیوتراپیست یادآوری کرد: استفاده از کفش‌های نامناسب به خصوص کفش های پاشنه بلند در بین خانم‌ها باعث ایجاد فشار بیشتر روی پنجره ها و در نتیجه آن ایجاد آرتروز در انگشتان پا، ساییدگی کشکک زانو و ایجاد آسیب در کمر مثل بیرون زدگی دیسک می‌شود.

عصر ایران و باشگاه خبرنگاران

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: