پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، گابریل کالدرون در همان ماه اول شروع همکاری با باشگاه پرسپولیس نشان داد یک مربی جنجالی است که شجاعت بالایی هم دارد و از بازی‌های رسانه‌ای و درگیری در فضای مجازی نمی‌ترسد. در آن زمان، کالدرون روی نام سروش رفیعی و شایان مصلح خط قرمز کشید و هر دو نفر را از لیست خود کنار گذاشت بدون اینکه هراسی از اتفاقات و تبعات این موضوع داشته باشد. بازی دادن به امیر روستایی در اولین دیدار این تیم و سپس مصاحبه‌های جنجالی، سایر نشانه‌هایی بود که ثابت می‌کرد کالدرون یک مربی شجاع است.

او اولین جنجال را بعد از بازی استقلال و پارس جنوبی جم با این جمله شروع کرد: «اگر قرار است نتایج در لیگ ایران، خارج از زمین بازی رقم بخورد، هرگز در این کشور نمی‌مانم.» جمله‌ای که البته بار‌ها بیان شد. کالدرون همچنین با انتقاد شفاف از شاگردانش در مصاحبه‌های خود، این جنجال‌ها را ادامه داد؛ به خصوص انتقادات او از جونیور براندائو هرگز از یاد‌ها نمی‌رود: «لیستی به باشگاه ارائه کردم تا بازیکن خارجی جذب کنند، اما آن‌ها نهمین نفر از این لیست را به پرسپولیس آوردند. پولی که برای جذب جونیور هزینه شد، در فوتبال روز دنیا هیچ است.» البته انتقاد از علی علیپور، محمد نادری، مهدی شیری، سیامک نعمتی، امید عالیشاه و... سایر مسائلی بود که کالدرون را در زمره مربیان خارجی پرحاشیه در فوتبال ایران قرار داد.

مرد آرژانتینی که از نسل دوست‌داشتنی فوتبال در آن کشور به ایران سفر کرده، تا اینجای کار مربی موفقی بوده و نتایج نسبتاً خوبی گرفته است. او بعد از ۱۵ بازی در لیگ، ۳۱ امتیاز به دست آورده و کنار سپاهان، صدرنشین مسابقات است البته با تفاضل گل کمتر. کالدرون شهرآورد رفت را با برد پشت‌سر گذاشته و تلاش می‌کند تا در بازی‌های رسانه‌ای هم از حریفش یک گام جلوتر باشد. او چند بار علیه استقلال صحبت‌هایی مطرح کرد و حتی یک بار به صورت شفاف گفت: «اتفاقات بازی استقلال با پارس جم، درست در آن دو صحنه، به نظر من اشتباه ساده نبود. در صحنه گل آفساید، بازیکن پارس از دو متر عقب‌تر می‌آید و ضربه را می‌زند. نمی‌شود گفت این اشتباه بوده است. همه دیدیم که نخواستند گل آن‌ها را اعلام کنند. در مورد پنالتی هم داور در یک قدمی صحنه بود و نخواست پنالتی اعلام کند!»

البته این پایان کار نبود؛ کالدرون در تازه‌ترین مصاحبه ویدئویی خود که با حضور در یکی از برنامه‌های سیما انجام شد، در مورد قهر استراماچونی اظهار نظر کرده و گفت: «من مربی استقلال را کاملاً درک می‌کنم. خودم هم در شرایط او هستم. فرق من این است که تصمیم متفاوتی با ایشان گرفتم. به خاطر تربیتم و ارزش‌ها و اصولی که داشتم تا آخر سال میلادی همراه تیم و بازیکنان و هواداران تیم خواهم بود. من اینجا زمان کافی به مدیران باشگاه می‌دهم که مشکلات را حل کنند.» این صحبت‌ها شاید صادقانه بیان شد، اما از آنجا که کالدرون بحث تربیتی و اصولی را پیش کشید، با واکنش تندی از سوی هواداران استقلال در فضای مجازی همراه بود.

از سوی دیگر، برانکو ایوانکوویچ هم از طعنه‌های کالدرون در امان نبود. سرمربی موفق این هفته‌های پرسپولیس چند باری درخصوص عملکرد تیمش در این فصل صحبت کرد و به مقایسه با کارنامه برانکو پرداخت. به عنوان مثال بعد از پیروزی ۵ بر صفر مقابل شاهین بوشهر گفت: «سه فصل پشت‌سر هم با پرسپولیس قهرمان شدند، اما حتی یک حریف را با ۵ گل شکست ندادند!» سپس در مورد برتری مقابل ذوب‌آهن گفت: «بعد از ۹ سال که پرسپولیس با هیچ کدام از مربیانش نتوانسته بود در اصفهان مقابل این تیم به پیروزی برسد، ما این کار را انجام دادیم.»

او بعد از بازی مقابل پارس جنوبی جم نیز طعنه‌های بیشتری زد:

*چرا نمی‌پرسید که ترابی در زمان من اینقدر بازیکن خوبی شده و گل می‌زند؟ او سال قبل اینقدر گل نمی‌زد.

*اگر به نظر شما (خبرنگاران) بد بازی می‌کنیم، چرا نسبت به سال قبل بیشتر برد آوردیم؟ مربی قبلی ۴ سال اینجا کار کرد، اما ما امسال بیشتر از سال قبل برد آوردیم و من از نتایج تیم راضی هستم.

به نظر می‌رسد این طعنه‌ها با افزایش امتیازات پرسپولیس و بالا رفتن سرعت تیم به سمت صدر جدول و قهرمانی در این فصل، بیشتر شود. حداقل اینکه وقتی یک مربی موفق است، می‌تواند صدای خود را بالا ببرد یا از کار خود و شاگردانش تعریف و تمجید کند. در این شرایط به راحتی می‌توان حق را به کالدرون داد. او با ادامه این روند، شرایطی را پیدا می‌کند که برانکو برای خود در پرسپولیس ساخته بود و به همان شعار معروف هواداران رسید: «هر‌چی برانکو بگه!»

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: